Slitagehål i grenen (jeans)

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Har samma bekymmer. Blir åtminstone 3-4 par jeans om året som förutom hål i grenen knappt är slitna alls men ändå liksom är förbrukade. Det suger getpung.

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
...man kan oxå köpa secondhand för 100-lappen och inte bry sig när det blir dags att skaffa nya ( NYARE)......

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det är verkligen inte samma kvalité på jeans idag (detta har ju t om tagit upp på Plus).

Det jag retar mig mest på är dock att det vissa perioder, beroende på modet, verkar vara omöjligt att finna jeans som inte hade stenar, stora knappar, diverse dekorationer etc på bakfickorna vilket jag inte vill ha då jag är rädd om skinnklädseln i bilen :gnissla. Det samma verkar vara för killjeans för jag hör pathfinder mummla om detta också när han köper jeans.

Exempel..

Edit.
teori :va
När bomull skördas maskinellt blandas det in omogen bomull vars fibrer inte ger så starkt material

Bifogat

• halensjeans001.jpg
    halensjeans001.jpg
    67.5 KB · Visningar: 60
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Livslängden på jeans är usel och har blivit sämre med åren i takt med att de blivit dyrare. Trots att jag är en sån där kontorsnisse kör jag ofta med fristadsbrallor på jobbet då de är skönare och håller bättre. En bonus är att det ser ut som att jag har ett riktigt jobb.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kostymbyxor och chinos håller bättre än jeans idag. Märkligt med tanke på att jeans ska vara ett slitstarkt material. Det var väl ett arbetsplagg från början?

Vore inte folk slavar inför modet hade de nog protesterat för länge sedan. Det är slit och släng kultur som råder - även bland de mer exklusiva varorna.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Men vafan man lär ju inte gnugga sönder jeansen om man inte sitter å kliar sig frenetiskt... mina senaste som gick sönder, ett par chinos som sprack i sömmen, gick sönder när jag klev av cykeln. Lite väl hög sadel på den dock. Försöker ju dra upp dem så högt som möjligt men det är saker i vägen :tungan, plus att det ser förjävligt ut när man får två streck på varje sida. Ej överviktig heller, 180cm 80kg (ca 14% kroppsfett) sist jag kolla. Annars är det lätt att brallorna går sönder när man är full å klättrar i träd :D.

Slutsats: man ska ta av sig byxorna när man är full/cyklar/klättrar i träd!

Tur att man har en skräddare nere på hörnet :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Äh vaffan jag knallar som satan men har inte alls det problemet. Köper en ny Volcom-jean om året och har den dagligen sills den helt löser upp sig i stoft.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Sluta gnugga låren så förbaskat mot varandra.
Hade samma problem med alla byxor när jag var FET oxå, men är inte problemet tjocka lår så är det nog snarare att du är kobent. :)

Men...
Du e Ju Chey
Du löste väl problemet genom att börja gå i Kjol ( Eller "kanot skydd" sommansäger)

Och Vips Inga hål i jeansen...:tummenupp

Fotnot
På Oss MÄN är problemet med Mäktiga Muskler VS Kleeent skittyg ifrån Asien:huvet

Inte att vi skulle ha nått gram för mycket.
[Ädit] Till skillnad ifrån Cheyor som samlar påsig mer och mer i och Runt sittfläsket!:rolleyes:

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Priset har inget med det där att göra. Jag har samma problem och det är oavsett prisklass. Jeans för 1500 går sönder precis lika fort och på samma ställe som jeans för mindre än halva priset.
Och det har inte med vikten att göra heller.
Snarast har det att göra med hur dom är sydda och hur dom sitter.
Jeans av lite mer baggy modell verkar hålla bättre.

Priset har inget med det att göra nej men av egna erfarenheter tycker jag att Ullaredprodukter generellt håller sämre klass än andra etablerade produkter på marknaden.

Köpte tex ett par träningsbyxor i Ullared där fickorna gick sönder efter ett pass..... Jag har mobilen i ena fickan och nycklar i den andra när jag tränar. Allltid. Men det är bara Ullaredsbrallorna som pajjade. När jag synade sömmarna i fickpåsarna såg jag att den som sytt måste ha varit full. Sömmarna var snea och åt helvete, inte konstigt att de inte höll med andra ord.
Priset? Billigt som fan.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
nej men det känns som att det är dags att komma till insikten om att kläder slits om man använder dem, tro det eller ej. Om du drygar ut beståndet så drygar du ut förslitningen, simple as that.

Ah.. Så det är så det fungerar!?

Isåfall skall jag köra bil till jobbet varannan dag så halverar jag bensinförbrukningen till 0,5 liter milen.

Sen får man ju bara köra var 5e dag sista tiden innan försäljning så man kan skriva att den drar 0,2 liter milen i annonsen.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Ah.. Så det är så det fungerar!?

Isåfall skall jag köra bil till jobbet varannan dag så halverar jag bensinförbrukningen till 0,5 liter milen.

Sen får man ju bara köra var 5e dag sista tiden innan försäljning så man kan skriva att den drar 0,2 liter milen i annonsen.

Vicken skitbil du har ,,, :gnissla

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jag känner mig krEgnt! :gråta

En kollega har samma problem och han har definitivt ingen övervikt :mattias

Gick upp 10 kilo på 2 år och har fått samma problem som dig. Aldrig innan. Tror iofs det är en kombo av kvalitet och fettoben eller stor dase.
Det sistnämnda gäller ju självklart mig då...

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Gå ner ett par-tre hundra kilo.

Detta är endast ett problem för människor av lite tyngre kvalisort.

sluta snacka skit. Man får sånt slitage om man kör med lite häng, man behöver inte vara fet för att ha häng.

till ts. jag vet inte hur ofta du tvättar dina jeans men ett par nya otvättade ska du helst inte tävtta på 6 mån. Tvätt sliter rätt mycket på kläderna som du vet.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
sluta snacka skit. Man får sånt slitage om man kör med lite häng, man behöver inte vara fet för att ha häng.

till ts. jag vet inte hur ofta du tvättar dina jeans men ett par nya otvättade ska du helst inte tävtta på 6 mån. Tvätt sliter rätt mycket på kläderna som du vet.

Okey då, jag får väl böja mig.
Man får sånt slitage om man är fet eller inte kan ha på sig brallorna som folk :D

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tycker det ser festligt ut när man möter trendiga 80-90-talistkillar med spretfrilla och svindyra jeans som är försedda med de där moderiktiga nöthålen vid knäna. Hur gick de till liksom :brynad

De har ärvt mina gamla byxor - jag sliter ut jeansen på knän och ovansidan på låren (mekar, snickrar osv, samt går mycket i trappor). Dock inte i baken. Kan ha att göra med hur man rör sig och jobbar.

Slitage i ändalykten måste tyda på att man sitter för mycket och latar sig...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år