Helt sant, bestämde mig för att E-Revon får duga för 6S-hysteri =) Lutar åt en Serpent Cobra 811 GT EP och även denna gång är jag tråkig o tittar på RTR, känns ändå som det vettiga alternativet såhär första bansäsongen. Sen efter sommaren vet jag förhoppningsvis lite bättre vilken eller vilka banor jag tycker det är roligast att sladda runt på och då kan jag lägga ned energi på att bygga något lämpligt.
160 varv inomhusbana blev det med 1/10 buggyn i lördags, sablans så skoj utan att köra eller skruva sönder någonting men tappa ett hjul för första gången... Till sista acket fick jag till någorlunda vettigt grepp i däcken för första gången, typ, så på torsdag kommer jag förhoppningsvis förbättra varvtiderna. Satte 19.6 tid som bäst, eliten kör på 12.5 sades det och även om det lär dröja så ser jag fram emot att numera kunna nöta rutin/teknik med bra grepp. Siktar troligtvis på att ordna en extra uppsättning kompletta hjul så blir det lite lättare att hålla greppet på topp.
Vad man kan göra är ju att kolla vad som behöver uppgraderas för att få en RTR att bli en bra tävlingsbil. Vissa bilar kräver ju mer ombyggnad än andra.
Och ja däck bör man alltid ha en uppsättning i reserv. Kör man med mycket däcksoppa så går dom åt ganska fort. Jag körde väl ca 500 varv på senaste tävlingshelgen och dom däcken är nog snart slut. Sen beror det ju på hur mycket man sladdar också.
Igår fick jag iaf delarna till min lillbil så nu blir det snart körning igen. Dessvärre drog jag på mig rejält med feber i helgen som jag försöker återhämta mig från.