Slowrollers RC-tråd...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Var en fixardag helt enkelt, färgen på körrbsen satt inge vidare efter att vintern passerat så vi; Skrapa, sopa, sopa ihop högar och dammsög banan, bokstavligen. Detta p.g.a. att när de målades så var det lite ont om tid då banan renoverats med gjutning och ny asfalt inför SM förra året, om jag förstod det rätt kom det någon skur medan de målade. I år väntar vi tills bra väder och temperatur är säkerställt så ska det förhoppningsvis sitta lite bättre därefter.

31ghI.png

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Var en fixardag helt enkelt, färgen på körrbsen satt inge vidare efter att vintern passerat så vi; Skrapa, sopa, sopa ihop högar och dammsög banan, bokstavligen. Detta p.g.a. att när de målades så var det lite ont om tid då banan renoverats med gjutning och ny asfalt inför SM förra året, om jag förstod det rätt kom det någon skur medan de målade. I år väntar vi tills bra väder och temperatur är säkerställt så ska det förhoppningsvis sitta lite bättre därefter.

31ghI.png

Najs. Alltid gott med lite fixardagar. Det ska vi ha på vår utebana framåt sommaren också men den används knappt längre så det blir inga seriösa lagningar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Sådär, då har jag till slut beställt en 250 quadcopter så man har något att göra i sommar när ingen i klubben vill vistas i vår i stort sett oventilerade klubblokal.

Nu börjar den jobbiga väntan som alltid infinner sig när man beställt saker från Hong Kong...

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Första tävlingen avklarad :tummenupp Klubbtävling, ingen licens ännu men det var bra tryck och underhållning oavsett. 15 startande fördelat i tre grupper.

Uppvärmning - Tog det piano längst bak, nyfixad bana inför denna dag men inte helt omdragen så att säga.

Kval 1 - Andra plats

Kval 2 - Skrota av men halta in i mål

Kval 3 - Sviter från kval 2 som jag inte hann få ordning på, fick avbryta

C-final 1 - Fjärde plats

C-final 2 - Andra plats

Totalt - Andra plats i grupp C (eller totalt 12:a)

Svinkul hade jag och nöjd med vad jag kunde prestera med min RTR-kärra med bakmotor, tror jag var den enda med den enkla setupen. Tror dock inte att jag skulle ha presterat nämnvärt bättre med en vassare kärra, inte riktigt materialet som begränsar mig. Lärde mig att metoden att ta det någorlunda lugnt och köra stabila varv istället för att jaga varvtider kommer räcka en bra stund framöver i "karriären" =)

jzIUl.jpg

fcrFM.jpg

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Priset. Den enda 250 quaden som fanns på den där hemsidan i EU lagret är en Walkera för nästan dubbla vad jag gav på Ebay. Jag är ute efter billigast möjliga för att lära mig flyga (och för att kunna få tillstånd av sambon för ännu fler leksaker)

Har en bror som säljer drönare så kanske får tag i dyrare grejer med rabatt senare men just nu säljer han bara snordyra DJI grejer.

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Priset. Den enda 250 quaden som fanns på den där hemsidan i EU lagret är en Walkera för nästan dubbla vad jag gav på Ebay. Jag är ute efter billigast möjliga för att lära mig flyga (och för att kunna få tillstånd av sambon för ännu fler leksaker)

Har en bror som säljer drönare så kanske får tag i dyrare grejer med rabatt senare men just nu säljer han bara snordyra DJI grejer.

Du får gärna dela med dig med en länk, är själv intresserad.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Du får gärna dela med dig med en länk, är själv intresserad.

http://www.ebay.com/itm/272050115208?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Ställer mig extremt tveksam till påståendet om att det är "pure carbon fiber" (står nog till och med i specen sen att det är mixat med glasfiber) men för lite över 600kr inkl all elektronik så är jag nöjd. Elen går ju sedan flytta till en annan frame om man vill det.

Köpte även en FlySky FS-T6 för att styra det blivande vraket.

Totalt för ARF quaden och FlySky kontrollen gav jag några kronor över 1000-lappen.

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
http://www.ebay.com/itm/272050115208?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Ställer mig extremt tveksam till påståendet om att det är "pure carbon fiber" (står nog till och med i specen sen att det är mixat med glasfiber) men för lite över 600kr inkl all elektronik så är jag nöjd. Elen går ju sedan flytta till en annan frame om man vill det.

Köpte även en FlySky FS-T6 för att styra det blivande vraket.

Totalt för ARF quaden och FlySky kontrollen gav jag några kronor över 1000-lappen.

Känt märke:

Walkera Runner 250 Upgraded Racer Quadcopter, komplett om jag förstår rätt 1850:- med extra batteri

http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_227351.html?wid=2

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Känt märke:

Walkera Runner 250 Upgraded Racer Quadcopter, komplett om jag förstår rätt 1850:- med extra batteri

http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_227351.html?wid=2

Nja inte extra batteri men visst man får ett (ganska dåligt) batteri på köpet. Dock bara frakt inom USA enligt fraktalternativen.

Man kan få den från China warehouse men då blir det ändå väntetid OCH 62 dollar i frakt vilket gör att totalen landar på 267 dollar.

Skulle inte lita på den laddaren heller eftersom den ser ut som något från en leksaksbil.

Men visst, Walkera är ett känt märke som ska vara bra, men nu är jag ute efter något billigt. Pajar själva framen så har man iaf elektroniken kvar och kan köpa en snorbillig frame till från typ Hobbyking. Dom kostar typ under hundringen.
Har dessutom redan laddare, batterier och en förkärlek för FlySky grejer :)

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Här är min sommarhobby. Blir alldeles för varmt på vår innebana och utebanan är i rätt taskigt skick eftersom den snart läggs ner.

13214875_10153362404516353_789513266_o.jpg

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Spionera på grannarna ser jag :tummenupp

Grannarna är nog det minsta problemet om jag flyger hemmavid eftersom jag bor rakt under inflygningen till flygplatsen och således mitt i flygkontrollzonen :p

Men nej gopron får nog mest sitta där medans jag trixar med alla inställningar på flight controllern. Kommer tillkomma FPV utrustningen framöver för att kunna rejsa lite men det är så jäkla mycket lättare att se på goprofilmen hur koptern beter sig så man vet vilken PID man ska pilla på.

Vill jag göra snygga filmer skulle jag låna nån av brorsans DJI maskiner istället :tummenupp

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
En fråga angående fartreglage till er kunniga här :)

Om fläkten går igång när man sätter igång bilen men ingen diod lyser/blinkar och inget piper, är det fartreglaget som har lagt av då?

Fick hem min nya bil igår (arrma fury blx), och inget annat än styrningen och fläkten funkar på den trots fulladdat batteri.. :huvet:brinnerup
Bara tagen ur kartongen och länkat ihop mottagaren med bilen, sen tog de stop:död

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kollade manualen lite och det verkade väl inte helt orimligt att den ska vara släckt utan input från sändaren. Har rekat så fartreglaget är inställd för det drivack du använder samt bundit sändaren?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
En fråga angående fartreglage till er kunniga här :)

Om fläkten går igång när man sätter igång bilen men ingen diod lyser/blinkar och inget piper, är det fartreglaget som har lagt av då?

Fick hem min nya bil igår (arrma fury blx), och inget annat än styrningen och fläkten funkar på den trots fulladdat batteri.. :huvet:brinnerup
Bara tagen ur kartongen och länkat ihop mottagaren med bilen, sen tog de stop:död

Fläkten sitter med en separat kontakt till mottagaren va? Är ju fullt möjligt att just fartreglaget är dött men BEC´n funkar, ska inte påverka nåt annat isåfall.
Borde lysa eller pipa något om fartreglaget funkar.
Sitter det en liten knapp på strömbrytaren på bilen? Håll nere den och sätt igång bilen isåfall så ska fartreglaget definitivt pipa om det inte är trasigt.

Kan ju vara mottagaren eller sändaren som är trasig också. Prova att byta plats på kontakterna så drivkanalen hamnar på styrkanalen som du vet funkar.

Som alltid bör du ju även kolla så alla eventuella kabelskarvar är som de ska.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Kollade manualen lite och det verkade väl inte helt orimligt att den ska vara släckt utan input från sändaren. Har rekat så fartreglaget är inställd för det drivack du använder samt bundit sändaren?
Sändaren är bunden men det går inte ens att ställa om esc:n till rätt batteri :näsblod

Fläkten sitter med en separat kontakt till mottagaren va? Är ju fullt möjligt att just fartreglaget är dött men BEC´n funkar, ska inte påverka nåt annat isåfall.
Borde lysa eller pipa något om fartreglaget funkar.
Sitter det en liten knapp på strömbrytaren på bilen? Håll nere den och sätt igång bilen isåfall så ska fartreglaget definitivt pipa om det inte är trasigt.

Kan ju vara mottagaren eller sändaren som är trasig också. Prova att byta plats på kontakterna så drivkanalen hamnar på styrkanalen som du vet funkar.

Som alltid bör du ju även kolla så alla eventuella kabelskarvar är som de ska.
Lite osäker, det sitter bara 2 kontakter i mottagaren. Lär testa att byta plats på dem och se om det händer något av de, tyckte att alla kontakter/skarvar såg ut att sitta.

Den varken piper eller blinkar fast knappen på strömbrytaren är intryckt när jag slår igång bilen heller, bara fläkt och styrning som går då med.
Tack för svaren så här långt! :yoparty

EDIT: Bytte plats på kontakterna i mottagaren och bara styrningen funkade då med:näsblod

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...