Thundercat
Ringmärkt
sossarna är ju värdelösa... 

Busafreak skrev:Vi har bara sett början! Kameraskåpen är bara en viskning.
Snart och det förm. ganska snart kommer alla fordon att förses med en GPS-modul och ett stort halvledarminne. Fordonets förflyttning registeras hela tiden, alla hastigheter finns registrerade (har inget med hastighetsmätaren att göra). Larm går iväg automatiskt vid hastighetsöverträdelser som är kopplat till förarens ID-key. (ID-key är en del av körkortet som måste sättas i en särskild hållar på fordonet).
Om GPS-modulen sätts ur funktion går inte fordonet att köra.
Fantasier? Nej det är fullt möjligt i dag men frågan är inte ännu politiskt mogen - men det kommer säkert som amen i kyrkan.
Suck!
Hagster skrev:WORD!![]()
Försök, bara försök tänk efter innan ni röstar nästa gång. Istället för att gå och tänka "Alla andra röstar på sossarna så då gör jag också det. Dom är säkert bra."
Swedish Viper skrev:
ibland känns det som att det vore gött att flytta ut i skogen i en koja med stampat jordgolv.....
Sergeant skrev:Du kanske borde rösta på miljöpartiet i alla fall.
Swedish Viper skrev:Hmm ligger nåt i det.![]()
Gjorde ett test i Aftonbladet inför valet om vilket parti som du passar bäst till. (skulle svara på X antal frågon om värderingar mm mm)
Fick till svar att Miljöpartiet och KD passade in på mig![]()
Tack gode gud för mitt maskrosvin....
Swedish Viper skrev:Tyckte jag tänkte till när jag röstade.
få se nu, moderaterna? Nä fy loppan
Folkpartiet då? Nä passar inte för mig.
Centern? Jag är inte bonde.
Vänstern? Gudrun?![]()
KD? IOFS polkagrisar är goda men... Nä
Miljöpartiet? nä dom är ju emot allt utom morötter
Sossarna då? Ja kanske det, Dom verkar ju passa in i min profil rätt ok. Dom tar vi, det kan ju inte bli sämre än di andre?
Suck, nästa gång så ska jag inte rösta på något parti fy loppanX 10...
För något val sedan fick Gudrun min röst i protest mot S mm. Det var ju jättebra.... not
Denna gång så blev det S för det är det bästa som är kvar... not.
Nu skiter jag i att rösta mer. Finns ändå inget parti som jag tycker passar mig mera. Blir lika illa vilket som.
ibland känns det som att det vore gött att flytta ut i skogen i en koja med stampat jordgolv.....
Busafreak skrev:Vi har bara sett början! Kameraskåpen är bara en viskning.
Snart och det förm. ganska snart kommer alla fordon att förses med en GPS-modul och ett stort halvledarminne. Fordonets förflyttning registeras hela tiden, alla hastigheter finns registrerade (har inget med hastighetsmätaren att göra). Larm går iväg automatiskt vid hastighetsöverträdelser som är kopplat till förarens ID-key. (ID-key är en del av körkortet som måste sättas i en särskild hållar på fordonet).
Om GPS-modulen sätts ur funktion går inte fordonet att köra.
Fantasier? Nej det är fullt möjligt i dag men frågan är inte ännu politiskt mogen - men det kommer säkert som amen i kyrkan.
Suck!
R1 racer skrev:Vänta bara snart kommer väl nån fjåne oxå på att vi ska ha reg skyltar fram på hojarna som ska vara stora som reklamskyltar he he.....ne fy attans.
Roadrunner skrev:Om det inte är ett brott så lär man knappast kunna bli av med kortet hur fort man än kör ,men "avgiften lär nog bli så hög att man inte har råd att åka på flera månader...
Ankan skrev:Återkallelse av körkort är inte kopplat till huruvida brott begåtts eller ej. Det handlar enbart om en lämplighetsbedömning. Om länsstyrelsen inte anser en personvara lämplig att inneha körkort så återkallas det, oaktat vad denne gjort eller inte gjort.
Således kan körkort återkallas vid olika former av brottslighet, tex fortkörning eller grov misshandel. Det kan också återkallas därför att en förare inte har fullgoda medicinska förutsättningar att framföra ett fordon.
Tom skrev:I teorin så skall det ju vara så, men i praktiken är det ju ett "straff", eftersom det är reglerat av praxis hur pass lång "olämplighetsperiod" som skall följa på en hastighetsöverträdelse av en viss storlek.
Rent principiellt så anser jag att körkortsåterkallelse endast bör ske när man är uppenbart olämplig som förare , av medicinska skäl eller att man saknar respekt för sina medtrafikanters liv.
Det sistnämnda gäller inte om man råkar köra 30 för fort på en tom väg, om man däremot gör det förbi lokala skolan under skoltid så kan det mycket väl vara aktuellt.
I ett sådant ingripande är jag inte helt övertygad om att indragningen skall vara tidsbegränsad, utan vederbörande får i så fall bevisa att han/hon mognat lite innan körkortet återlämnas.
Fenix skrev:Med risk för att låta nedlådande, men vad i sossarnas partiprogam kan om möjligt ha tilltalat dig? Vilken del av "ge oss 57% av din inkomst" känns som -"ja tack, det ska jag banne mig göra så att alla soffliggare kan ta del av min hårt förvärvda pengar"?
Hur ser du på världen?
Stämmer bra det, låt jänkarna bomba oss med ända tillbaka till stenåldern som dom gjorde med Irak så slipper vi höra bekymret om antal dödade i trafiken osv.Tolf skrev:Dom kommer väl härma Norge där böterna är svinhöga.
man kan ju bara böna o be att så inte blir fallet, fasen det håller på att bli en redig polisstat det här landet.
Ääää förbjud allt när dom endå är igång, man hör ju om nya förbud varje dag tycker jag![]()
Tolf
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |