Slut på nätspriten!

Freddola skrev:
2629551 Du kan bygga en liten brännare som bränner minst lika bra om inte bättre än dom större bryggerierna. Men jag antar att du tror spriten automatiskt blir Fulsprit bara för man gör den själv?
Sen vill du nog inte ens veta vad Whiskey innehåller då den är sämre än min okolade sprit jag plockar ut! :D
Trots det dricker folk den varje dag och säcker inte ihop av en sur lever...

Jag tror inte jag VET att du inte har en chans att brygga sprit som innehåler lika lite oönskade alkoholer som man gör vid industriell sprittillverkning, visst med filtrering får du en sprit som inte stinker och smakar finkel men det betyder inte att den är bra för det......
Whisky må innehålla en massa slaggprodukter för att få smaken men några isoalkoholer är där inte, ur skadlighetssynpunkt är det skillnad på skit och skit.....

Du får gärna lita på dina värmländska hembränningspoolare mer än mig men håll hembränningsromantiserandet till www.bryggforum.com.....

Jag förstår inte riktigt behovet av nätsprit / hembränt. Jag kan förstå det om man är under 20, när jag var 17-20 så var lyckan stor de gånger polarens syrra köpte ut två sjuttisar Renat Brännvin, men när man väl fyllt 20 så är det ju bara att gå till systemet?

Om man har en så hög konsumtion av starksprit att man måste dricka hembränt eller skicka efter tiotals liter från utlandet, så är man antingen väldigt priskänslig, eller så har man ett seriöst alkoholproblem.

sgtpepper skrev:
2629652 Jag förstår inte riktigt behovet av nätsprit / hembränt. Jag kan förstå det om man är under 20, när jag var 17-20 så var lyckan stor de gånger polarens syrra köpte ut två sjuttisar Renat Brännvin, men när man väl fyllt 20 så är det ju bara att gå till systemet?

Om man har en så hög konsumtion av starksprit att man måste dricka hembränt eller skicka efter tiotals liter från utlandet, så är man antingen väldigt priskänslig, eller så har man ett seriöst alkoholproblem.
Oavsett tid på dygnet så kan man alltid få tag på hembränt. De flesta som bränner hemma har heller inte något emot att sälja till fjortisar eller alkoholister.

Bingo skrev:
2626677 Undrar vilka det rä som beställer på nätet? Jag har aldrig gjort det, känner ingen som har gjort det och ingen jag känner känner nån som gjort det. Den enda rimliga förklaringen jag kan komma på är att det bara sker i finare kretsar :va

jag har provat för att köpa vodka över nätet... den var helt ok.. men det var för dom hade något öppningserbjudande med 5 L 40% för 299 kr... sen skulle jag beställa 1 st 0,5 L flaska med 80% för 99 kr samtidigt för en kul grej.. då blev något fel så jag fick 10 st såna flaskor för samma pris... :D billigt o bra...

Då bor jag ändå inte så långt från tyskland.. 7 mil från Göteborg.. eller umgås i de "finare kretsarna".. testade det bara som en kul grej typ..

Last edited:
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick