Lou siffer
officiellt lammkött
- Gick med
- 18 Jun 2005
Schhhh Det kan va min levarns dom hittar.Starfighter skrev:2625740Och antalet fordon på smuggelbron kommer att öka dramatiskt nu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Schhhh Det kan va min levarns dom hittar.Starfighter skrev:2625740Och antalet fordon på smuggelbron kommer att öka dramatiskt nu!
Hahahah moget och ändra mitt inlägg.Mr Helmut skrev:2626772Du visar omvärlden hur det funkar hemma i karlstad![]()
lasse kongo skrev:2626753gött ju låter som det är värt att testadet senaste jag köpte måste varigt ren mesk eller nått sånt fy fan... fick bjuda bort det till sist..
![]()
du lär få pm i helgen
Freddola skrev:2626811Troligtsvis fick du Riktigt dålig sprit av nån som enbart vart ute efter bränna så mkt sprit på så kort tid som möjligt.
Samt även sketit i kolning.
Ett lätt tipps är att kolla så spriten är bra är att lukta på den.
Luktar spriten bra är den oftast bra.
Freddola skrev:2626811Ett lätt tipps är att kolla så spriten är bra är att lukta på den.
Luktar spriten bra är den oftast bra.
Hysteriskt roligt citatBoris JR skrev:Gör en gaskromatografi på din fulsprit...
Boris JR skrev:2627691Och Etanol är bästa sättet att rädda kroppen från Metanolförgiftning.........( det är faktiskt sant). Gör en gaskromatografi på din fulsprit så lovar jag att du aldrig kommer att dricka den igen, vi testade att göra sprit i labbmiljö i skolan för att därefter analysera den och jämföra den mot Absolut, resultatet var skrämmande trots labbmiljö och utrustning som är milsvid bättre än vad folk använder i stugorna var spriten vi fick fram direkt kass.
Dålig sprit är dessutom enormt mycket skadligare för levern....
lasse kongo skrev:2627733intressant! ni har inte testat fulsprit på flaska typ:saranoff??
Boris JR skrev:2627691Och Etanol är bästa sättet att rädda kroppen från Metanolförgiftning.........( det är faktiskt sant). Gör en gaskromatografi på din fulsprit så lovar jag att du aldrig kommer att dricka den igen, vi testade att göra sprit i labbmiljö i skolan för att därefter analysera den och jämföra den mot Absolut, resultatet var skrämmande trots labbmiljö och utrustning som är milsvid bättre än vad folk använder i stugorna var spriten vi fick fram direkt kass.
Jag kommenterade inte myten om metanol i hemkört utan jag ironiserade över att folk skrev något om blå låga och att då skulle man hålla sig ifrån spriten....Freddola skrev:2627990Jahapp nu vet jag inte om det är Myten ang Metanol i hemkört du menar.
Hur som helst så kan du Inte få så stora halter metanol (Omöjligt).
Genom att första Jäsa mäsk (Vatten+jäst+socker) så det är i närheten av skadligt.
För att dra en parralell så innehåller tandkräm (tror det var det?) mer metanol än vanlig mäsk.
Detta är skrivet att mycker erfarna brännare.
Bingo skrev:2626677Undrar vilka det rä som beställer på nätet? Jag har aldrig gjort det, känner ingen som har gjort det och ingen jag känner känner nån som gjort det. Den enda rimliga förklaringen jag kan komma på är att det bara sker i finare kretsar![]()
Är det mig du snackar om hahahaBoris JR skrev:2628113
Tips2: Det är din kropp du förstör men jag vet vem jag skall neka levertransplantation........
Uan att gå in på detaljer så hoppas jag du litar på att kemister vid LU kan sin sak och använder lite mer precisa destilleringsmetoder än vad som uppnås med http://www.fileden.com/files/2006/7/15/132815/Bilder/skottaren/final.jpgLjunghusen skrev:2628352Utan att säga HUR ni framställde spriten är det ju ett helt ointressant test som inte säger nånting
Det finns en anleding till att ex smirnoff är destillerat 3 ggr och filtrerat 10ggr
Boris JR skrev:2628554Uan att gå in på detaljer så hoppas jag du litar på att kemister vid LU kan sin sak och använder lite mer precisa destilleringsmetoder än vad som uppnås med http://www.fileden.com/files/2006/7/15/132815/Bilder/skottaren/final.jpg
Bingo skrev:2626677Undrar vilka det rä som beställer på nätet? Jag har aldrig gjort det, känner ingen som har gjort det och ingen jag känner känner nån som gjort det. Den enda rimliga förklaringen jag kan komma på är att det bara sker i finare kretsar![]()
Freddola skrev:2628274Många sajter erbjuder ju försäkring oxå om man lägger till några % av summan.![]()
Mr R skrev:2628136Angående så är det inte förbjudet, finns kryphål så länge en svenk firma utför transporten![]()
SSB skrev:2625990Sinnessjukt. Är EU ett frihandelsområde eller inte? Skall dom förbjuda näthandel överlag eftersom momsen är differensierad i EU?
Boris JR skrev:2628554Uan att gå in på detaljer så hoppas jag du litar på att kemister vid LU kan sin sak och använder lite mer precisa destilleringsmetoder än vad som uppnås med http://www.fileden.com/files/2006/7/15/132815/Bilder/skottaren/final.jpg
Problemet vid egen spritframställning ligger i att man vid turbojäst+socker+vatten får ut en massa isoalkoholer och alkoholer med längre kolkedjor än etanol vilka är exeptionellt svåra att bli av med då deras kokpunkt ligger väldigt nära etanolens och de fastnar absolut inte i några kolfilter. Du kan filtrera och fulbränna hur mycket du vill utan att bli av med dessa.
Det är just isoalkoholer och långa alkoholer som är värst när det gäller att orsaka leverfibros.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |