Slut på RR i Linköping?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Så illa ska det väl inte behöva gå?
Jag kan hjälpa till men inte förrän efter den 15 juni eftersom jag är borta på turné tills dess. Efter det ställer jag upp!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hugg nu tag i detta grabbar & tjejer, LMS behöver er :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fan vad lamt det lät med "jag hjälper till men inte förrän då och då" som jag skrev men det är sant. Jag kan inte rent fysiskt hjälpa till eftersom jag är utomlands.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Till tävlingarna anmäler man sig på
http://lms05.mine.nu/

Till träningar kan(inte just nu då men..) man gå in på LMS hemsidan och tittar när träningarna är, dyker upp vid 16:30 tiden så man kan bli placerad antingen ute vid nån postering eller hjälpa till med annat (det finns ALLTID saker att göra)

Kan man inte komma vid 16:30 går det bra att komma senare också, det finns alltid saker att göra som sagt.

//håkan

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
HW skrev:

Ansvarig nästa vecka kan jag vara, tror jag, om min uppkörning är klar då... :gnissla
Sedan kanske jag inte är på så bra humör, men det är ju en annan sak. ;)
Tenta dagen därpå också... Det är ju ganska intressant hur man prioriterar... :tungan

Kan ju dessutom passa på att lobba lite för min funktionärslicenskurs, vilken INGEN härifrån hört av sig om. Intressant, med tanke på hur många härifrån som är groupies och dylikt där ute.... :7peta

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Grejen med många som är med i LMS och inte hjälper till som ni önskar är för att de är nog mest tvingade att ha en klubb för att få licens och då valt en, enligt många, bra klubb (lms).

Skulle jag bo i stan och vara medlem i LMS och känna en personlig koppling till klubben där jag känner att man får nånting ut av det (upp till var och en och veta) så skulle iaf jag ständigt vara hjälpsam FÖR lms och dess framtid. Men jag åker inga 15 mil för att vara funktionär eller städa banan, tyvärr.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hmm, jag må ju vara särdeles trög men jag trodde ärligt talat inte att man ville/tänkte/behövde ha alla kurvor bemannade, grinden och så vidare på en träning. Har aldrig reflekterat över det, på en tävling är det förstås självklart men jag är väl en av dem som tagit för givet att det fungerar bra som det är. Däremot har jag tänkt på att det alltid är samma personer som ställer upp, jag förstår att de blir trötta och inte känner att de räcker till. Det är samma problem i alla ideella föreningar, några drar ett supertungt lass hela tiden tills de går in i väggen.

Eftersom jag i alla fall hänger där ofta så tänker jag börja hjälpa till på träningarna också. Tävlingarna har jag redan tänkt ställa upp på så mycket som det bara går. :tummenupp

Hannes, kom tillbaka! :D

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Ninjaboy skrev:
Hmm, jag må ju vara särdeles trög men jag trodde ärligt talat inte att man ville/tänkte/behövde ha alla kurvor bemannade, grinden och så vidare på en träning. Har aldrig reflekterat över det, på en tävling är det förstås självklart men jag är väl en av dem som tagit för givet att det fungerar bra som det är. Däremot har jag tänkt på att det alltid är samma personer som ställer upp, jag förstår att de blir trötta och inte känner att de räcker till. Det är samma problem i alla ideella föreningar, några drar ett supertungt lass hela tiden tills de går in i väggen.

Eftersom jag i alla fall hänger där ofta så tänker jag börja hjälpa till på träningarna också. Tävlingarna har jag redan tänkt ställa upp på så mycket som det bara går. :tummenupp

Hannes, kom tillbaka! :D
Att ha folk vid utsläppet är ett krav, men runt banan klarar man sej utan ( är väl bra med folk i berget och ev torparn) då det är mest där folk kollar på blommorna......... Esset är så pass nära utsläpp så dit kan man jogga.
Men ett par stycken går det åt varje träning som kan dela på ansvaret.
Ser fram mot ett gott samarbete Ninjaboy.
Hannes överge mej inte :död

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
LOTTAK skrev:
Att ha folk vid utsläppet är ett krav, men runt banan klarar man sej utan ( är väl bra med folk i berget och ev torparn) då det är mest där folk kollar på blommorna......... Esset är så pass nära utsläpp så dit kan man jogga.
Men ett par stycken går det åt varje träning som kan dela på ansvaret.
Ser fram mot ett gott samarbete Ninjaboy.
Hannes överge mej inte :död

Jag då jag då jag då? :banana

Klart det vore jättetrist utan HW, han tillhör ju liksom Sviestad, ju... Folk kan väl inte bara gå och skaffa sig ett liv, sådär! :7peta :gnissla

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Syss skrev:
Jag då jag då jag då? :banana

Klart det vore jättetrist utan HW, han tillhör ju liksom Sviestad, ju... Folk kan väl inte bara gå och skaffa sig ett liv, sådär! :7peta :gnissla
Syss älskling inte överger jag dej, du är ju mitt liv :pannkyss

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
LOTTAK skrev:
Syss älskling inte överger jag dej, du är ju mitt liv :pannkyss

Wiee! Och du är mitt! :kär
(fast vi hånglade inte igår, trots att jag stod där i mitt sexiga allvädersställ och med min supertuffa Victoria... :hihi
Hannes gillade förresten figuren man får av ryggskyddet... Den midjan och den hyllan... :hihi )

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Syss skrev:
Wiee! Och du är mitt! :kär
(fast vi hånglade inte igår, trots att jag stod där i mitt sexiga allvädersställ och med min supertuffa Victoria... :hihi
Hannes gillade förresten figuren man får av ryggskyddet... Den midjan och den hyllan... :hihi )
Lite likt honom va :tungan

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
LOTTAK skrev:
Så sant så sant.
Visst är väl Syss en förkortning på Snygg yppig smart skönhet :Bugar

:rofl Självklart! :banana

Det hördes ju att det kom från Lotta K som i Klok! ;)
Någon annan som vill vara med i LMS - vår klubb för inbördes beundran?? :hihi

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tror att ett av problemen är att vi som är medlemmar i LMS och som är aktiva förare, också vill köra på träningarna och tävlinarna. Vilket gör det omöjligt att också hjälpa till som t.ex flaggvakt...

Under min tid i SAMS (Strängnäs Almänna Motorsällskap) cross sektion så hade vi löst detta genom att dom olika sektionerna hjälpte varandra...
Att vi som var med i Cross-sektionen hjälpte till på biltävlingarna, och tvärt om. På så sätt så behöver man inte stå över en träning eller tävling för att hjälpa till.

Det kanske vore nåt för LMS också?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ett alternativ kan ju vara att medlemmarna är med och hjälper till på en träning. Om alla gör så har man ju tävkt en hel del och man kan faktiskt avvara ett träningstillfälle. Eller?

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...