Slut på RR i Linköping?

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
HW skrev:
Någon form av lösning kommer presenteras på www.lms.se under kvällen. Det finns ev. möjlighet till resebidrag för den som tar på sig själva ansvaret för en träning.

Håll lite utkik och sluta idiotförklara oss! LMS=> :fatta! <=Nypanik

/HW
Ni kan vara lugna vänner. Jag och Syss är ansvariga för nästa tisdagsträning, väl mötta då. :banana

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det kan knappast vara helt lätt att hitta någon att ersätta HW som har lika stor koll.
Problemet verkar inte vara funkisar utan hitta någon som kan ta avsvar och leda träningen. Det finns ingen på Bikestop eller Breviks som har tid/lust?
Får man fråga varför HW slutar?

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Jag tror det krävs ett nytt tänk från alla som är medlem LMS. Det går inte att säga att man kanske hjälper till. Hjälper vem då??
Eftersom LMS är en klubb som bygger på att medlemmar arbetar ideellt handlar det inte om att man hjälper någon utan att det finns ett antal uppgifter som måste lösas/utföras för att kunna ha verksamheten överhuvudtaget.
Alltså vill man köra så får man i fortsättningen antagligen räkna med att en del av träningen handlar om att kanske vara flaggvakt något pass eller göra saker före och efter träningen. Vi bör inse att LMS drivs inte av sig självt. Jag har själv försökt att vara där så mycket jag har råd och tid till, senast åkte jag o Marie ner till Motardracet och var funkisar. Eftersom det finns funkisar när jag tävlar kändes det både kul och ett sätt att ge tillbaka.
Om fler kan inse detta kommer nog träningarna framöver inte vara ett problem. Vi är tillräkligt många för att få det att flyta.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
LOTTAK skrev:
Ni kan vara lugna vänner. Jag och Syss är ansvariga för nästa tisdagsträning, väl mötta då. :banana
Kanonbra.

Varje träning brukar ju delas upp i grupperna "långsam" och "snabb". Är det ingen bra idé att en del av de förare som inte kör i den grupp som är på banan är flaggvakter? Det kanske inte funkar?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nyteknik skrev:
Kanonbra.

Varje träning brukar ju delas upp i grupperna "långsam" och "snabb". Är det ingen bra idé att en del av de förare som inte kör i den grupp som är på banan är flaggvakter? Det kanske inte funkar?

Väl tänkt kanske, men man brukar ju ha en del att göra mellan passen ändå, eller...!?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Jag skrev absolut inte att LMS styrelse är inkompetent.

Jag skrev att en kompetent ledning för RR-sektionen hade presenterat förslag för att lösa problemet istället för att uppgivet tala om medlemmar som inte fattar och ställa in träningarna.

Jag tycker nog att följande inlägg är en inkompetensförklaring av RR.sektionens ledning. Eller? :va

Nyteknik skrev:
Men det är inte speciellt konstigt och något som alltid måste ha varit ett dilemma för klubben. En kompetent ledning för sektionen hade presenterat förslag som kan lösa detta.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fast jag har svårt att inte gilla hojar som dessa. :)

P1010112.JPG

P1010148.JPG

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Jag tycker nog att följande inlägg är en inkompetensförklaring av RR.sektionens ledning. Eller? :va

Kalla det vad du vill. Jag gillade inte den uppgivna/nattsvarta tonen i brevet. Antingen hanterar man sitt uppdrag efter bästa förmåga och i medlemmarnas intresse eller så avbryter man sitt engagemang. Att polarisera medlemmarna och de som arbetar aktivt lär inte skapa en lösning.

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Goodstuff skrev:
Det är ganska stort just på Sviestad. Kommer mycket folk från hela Europa och är med och kör, både Classic och SuperMono.
Ganska stort? Det är ohyggligt stort! Inte en ledig plätt på hela anläggningen utan det är crossar, enduros, trialcyklar, speedwayhojar och absolut fullkletat med roadracinghojar från 50cc till 1000cc i tvåtakt, tretakt och fyrtakt! Tror t.o.m det är Europas största classictävling. Dragspel i depån, gammeldans och gubbsen dricker som svin och sitter helt okontaktbara vid husvagnarna för att ge sig upp och köra dagen efter. Bör ses!
Förresten så har jag RR-träningen den 6/7 så då kan ni också komma och hjälpa till, träna menar jag...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
För att man oftast har annat att göra mellan passen, och om man kör blåryk så blir det ännu mer ont om tid!

Ja det stämmer, bättre att höja tränings avg. och använda dom pengarna man får in som reseersättning åt funkisarna.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Torkel skrev:
Ganska stort? Det är ohyggligt stort! Inte en ledig plätt på hela anläggningen utan det är crossar, enduros, trialcyklar, speedwayhojar och absolut fullkletat med roadracinghojar från 50cc till 1000cc i tvåtakt, tretakt och fyrtakt! Tror t.o.m det är Europas största classictävling. Dragspel i depån, gammeldans och gubbsen dricker som svin och sitter helt okontaktbara vid husvagnarna för att ge sig upp och köra dagen efter. Bör ses!
Förresten så har jag RR-träningen den 6/7 så då kan ni också komma och hjälpa till, träna menar jag...
Torkel, du får gå in på lms.se och anmäla att du har träningen då. Alla namna är borttagna från alla tisdagar.......

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Torkel skrev:
Kan jag köra i Classic racing med min 93:ans SBK?

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...