Slut på RR i Linköping?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Detta är ju festligt. Jag frågade Hannes för ja vad kan det ha varit, några veckor sen nu om det här med funktionärer. Minns inte riktigt vad jag skrev men erbjöd mig att ragga upp lite folk, sätta upp lappar i mcbutiker och dylikt, bara för att göra något. Att göra reklam för själva hemsidan var bra, men tydligen fanns det inget intresse i att få vilka "människor som helst"

Då förstår jag verkligen att det är svårt att hitta funktionärer om det krävs att dom är utbildade och hela den biten.
Sen tror jag att eftersom det knappt är publik ens när det är tävlingar är det nog grymt svårt att fixa fram funktionärer "bara" till en träning.

Jag tycker LMS gör ett kanonjobb med hur allting sköts! Det ska ni i klubben verkligen ha creds för! Utan er som sliter varje gång så blir det ju ingen körning. Men detta kom lite väl pang på. Visst har det funnits trådar om funktionärsbrist, men jag har uppfattat det som att ni har det på det torra.

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
F042 by NFR
Jag ser två alternativ.

1. Alla som löser täningkort förbindersig att ställa upp vid ett tillfälle som funktionär. Detta schemalägg så vederbörande kan planera in tillfället.

2. Avgiften för träningkortet höjs med ett belopp ex. 1000:- vilket bör ge an summa som kan utgå som ersättning till de frivilliga som ställer upp som funktionärer. Funktionärskur skall givetvis vara gratis för dessa personer.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Eftersom jag är en av dom värsta "snyltarna" hittils i år och har kört tre av träningarna, så är det väl lika bra att jag skriver vad jag tycker. Bor man i Stockholm är det en jätteapparat att ta sig ner på en tisdagsträning. För min del innebär det att pussla med jobb/skola/praktik, ordna lämplig transport och se till att det finns möjlighet att lasta i god tid. Även om man inte behöver lasta och köra sakta med ett släp så måste man åka härifrån strax efter två för att vara framme i god tid. Och med dom bensinkostnaderna man har då så skulle det kännas mer rimligt att betala lite mer för träningskortet.

Jag har funderat på att ta med en snackig tjejkompis istället för att åka ensam hela vägen ner. Det är ju så jävla tråkigt att åka domdär 40 milen, och när hon ändå är medlurad så skulle hon väl kunna vifta med nån flagga också. Om hon kan? Om det vore hur lätt som helst att hjälpa till med något så skulle det väl inte vara nån brist på dom.

Jag har inte heller uppfattat att det skulle vara sån akut brist på folk som hjälper till. Varför säger ni inget? Och exakt vad för hjälp är det som behövs?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hur har dom löst funktionärsproblemet på Knutstorp? :va

Där körs det ju träningar hur ofta som helst verkar det dom, och klubbrace, klubbmästerskap, danska mästerskapen, gatåkningar, STCC....

Kan vi lära oss nåt av skåningarna? :D

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Syss skrev:
En tanke från mig och Lillan är om alla förare kunde ta med sig en funktionär till träningarna. En polare som är intresserad av RR, flickvän/sambo/pojkvän, förälder, kusin, whatever.
De som inte gör det betalar ganska mycket mera i träningsvagift än de som gör det... Visar sig snart i racebudgeten, skulle jag tro, även om det bara rör sig om någon hundralapp eller ett par per gång. :va

Tänkte också tanken häromdagen när den här tråden startades. Hmmm jag har ett par kompisar som precis har börjat träna, det finns en ledig plats i bussen, jag tycker det är skitskoj och kolla på hojar...sagt och gjort så pratade jag med Hannes idag på gatkörningen på Sviestad (som förövrigt var asakulig!) ...

-Tjenare Marcus heter jag...har hört/läst på Sporthoj att ni har lite problem med att få hjälp på träningar o s v..stämmer det?
- Det stämmer bra det..sa hannes och drog lite på munnen.
-Okej sa jag...har ett par kompisar som börjat träna i år och det finns en plats över/kvar i race-renault-bussen...och arbetslös som jag är så har jag typ hur mycket tid som helst över...om du/ni vill så ställer jag gärna upp som flaggvakt el. liknande ...om ni vill alltså?
-Oj javisst självklart sa Hannes....och så pratade vi vidare litegrann.

Så de dagar det är träning (tisdagar?) och WIMA eller WASP här på Sporthoj.com åker upp så skall jag vara med hade jag tänkt och vinka lite till er tuffingar ute på banan :rolleyes: Alltid behövs man väl till nåt :va

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Bikerbitch skrev:
Detta är ju festligt.......yada yada... :)

Det vi saknar primärt är inte funktionärer utan personer som är beredda att ta på sig lite mer ansvar. Att flagga vid en postering är en sak, att ansvara för en träningskväll är något annat. Jag har skrivit ihop en liten instruktion, läs den gärna.

Det ger förhoppninsvis även en liten bild av vad det egnetligen är som krävs av dom "lokala" förarna och vad som "stockholmarna" slipper undan.
Missförstå nu för fan inte meningen ovan, det är ironi! :pannkyss

/HW

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
gleb skrev:
Tänkte också tanken häromdagen när den här tråden startades. Hmmm jag har ett par kompisar som precis har börjat träna, det finns en ledig plats i bussen, jag tycker det är skitskoj och kolla på hojar...sagt och gjort så pratade jag med Hannes idag på gatkörningen på Sviestad (som förövrigt var asakulig!) ...

-Tjenare Marcus heter jag...har hört/läst på Sporthoj att ni har lite problem med att få hjälp på träningar o s v..stämmer det?
- Det stämmer bra det..sa hannes och drog lite på munnen.
-Okej sa jag...har ett par kompisar som börjat träna i år och det finns en plats över/kvar i race-renault-bussen...och arbetslös som jag är så har jag typ hur mycket tid som helst över...om du/ni vill så ställer jag gärna upp som flaggvakt el. liknande ...om ni vill alltså?
-Oj javisst självklart sa Hannes....och så pratade vi vidare litegrann.

Så de dagar det är träning (tisdagar?) och WIMA eller WASP här på Sporthoj.com åker upp så skall jag vara med hade jag tänkt och vinka lite till er tuffingar ute på banan :rolleyes: Alltid behövs man väl till nåt :va

Det tycker jag låter som ett gott initiativ! :) :tummenupp

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
HW skrev:
Det vi saknar primärt är inte funktionärer utan personer som är beredda att ta på sig lite mer ansvar. Att flagga vid en postering är en sak, att ansvara för en träningskväll är något annat. Jag har skrivit ihop en liten instruktion, läs den gärna.

Det ger förhoppninsvis även en liten bild av vad det egnetligen är som krävs av dom "lokala" förarna och vad som "stockholmarna" slipper undan.

/HW

Jag kan vara ansvarig på i princip hur många träningar som helst, jag har erbjudit mig... :7peta För ett bra tag sedan, till på köpet.

Men skamkärra får någon annan fixa, bärga hojar med Victoria är liksom inte riktigt gångbart... :hihi Men å andra sidan brukar det inte vara något problem, vad jag vet, om inte annat går det ju att snacka med någon förare. Eller hur, killar och tjejer? :tummenupp

Och så är jag jävligt less att låna nycklar av dig o Håkan hela tiden... Ska jag hålla på att hålla i än det ena, än det andra så vill jag fan kunna komma in och fixa själv! Men VEM ska man prata med?! :O

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Jag kan ju dessutom tillägga att jag, om jag nu kommer bli träningsansvarig igen, gärna har funktionärer runt banan, som kan komma på plats snabbt och göra en bedömning av läget. Det är smidigare så... :tummenupp

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Syss är den världens bästa funkis och hon är varmt välkommen att hjälpa till med träningarna, som träningsansvarig om hon så önskar.

Tyvärr är ju problemet större än så, tar hon på sig det så har vi snart glömt bort den här diskussionen och allt återgår till det normala.
Problemet sträcker sig utanför tisdagsträningarna, det gäller ju hela sektionens verksamhet. Vi sliter ut en människa åt gången och jag vill inte att det skall bli Syss nästa gång. Vi måste hjälpas åt istället och dela på bördan.

Tänk till nu grabbar och tjejer innan ni erbjuder er hjälp, försök se förbi första problemet nu på tisdag. Det är redan löst tack vare Kicki och Micke Sandell.

Mvh..

Hannes Westman

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Syss skrev:
Och så är jag jävligt less att låna nycklar av dig o Håkan hela tiden... Ska jag hålla på att hålla i än det ena, än det andra så vill jag fan kunna komma in och fixa själv! Men VEM ska man prata med?! :O

Jag har ju talat om för dig att du ska gå till Leif och be om en nyckel, han är dessutom förvarnad om att du kommer.

/HW

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
gleb skrev:

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
HW skrev:
/HW

Visst tusan låter kul att vara träningsansvarig men då uppkommer ett problem. Man kan ju inte träna själv.

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Bikerbitch skrev:
Visst tusan låter kul att vara träningsansvarig men då uppkommer ett problem. Man kan ju inte träna själv.

Men så länge du och JP delar på hojen så kan ni väl dela på träningsansvaret också. Jag menar när man ändå står och väntar så kan man ju lika gärna göra lite nytta :)

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Kobbe skrev:
Men så länge du och JP delar på hojen så kan ni väl dela på träningsansvaret också. Jag menar när man ändå står och väntar så kan man ju lika gärna göra lite nytta :)
Låter som en bra poäng tycker jag :tummenupp

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
För att försöka lösa det nyligen uppmärksammade problemet med ideell arbetskraft och bristen på klubbanda inbjuder vi här med

samtliga medlemmar till månadsmöte. För den som missat eller inte orkat följa diskussionerna som pågått de senaste dagarna följer här en kort beskrivning.

Mötet hålls i Café Racer, beläget i depån vid roadracingbanan på Linköpings Motorstadion. Mötet börjar 20:15, efter träningens slut.

Då vi saknar en ordinarie träningsansvarig för tisdagsträningarna har det ansvaret fallit på ett par enskilda individer. Dessa har nu tröttnat på uppgiften och sagt ifrån
varpå vi stod utan träningsansvarig och träningarna såg ut att bli inställda. När detta blev känt har ett flertal diskussioner startat och många medlemmar har uttryckt
sin åsikt. Vissa har rannsakat sig själva och erbjudit sin hjälp, andra har kommit med mer eller mindre kreativa förslag på lösningar.

I dagsläget ser träningsfrågan ut att vara löst men vi saknar fortfarande kraft att fullfölja säsongen, att arrangera utlysta tävlingar osv.

Dagordning för mötet:

Mötet öppnas.

Huvudfrågan (hur ska vi driva sektionen, vem skall göra vad och varför)

Avrapportering av undersektionerna:

RR-Träning

Supermotard

Ungdomsverksamhet

Trafikövningar

Servering

MCHKR

SM

Övriga frågor

Mötet avslutas.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...