Slut på RR i Linköping?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Goodstuff skrev:
Ett alternativ kan ju vara att medlemmarna är med och hjälper till på en träning. Om alla gör så har man ju tävkt en hel del och man kan faktiskt avvara ett träningstillfälle. Eller?
Vi har samma problem inom HMS, dock tokraggar jag funkisar så gått det går och faktiskt har vi fått ihop ett bra gäng i år, på SRW kör SydskanesEmse med att den som flaggar en söndag kör gratis vid nästa tillfälle.

Va rädda om våra funkisar, dom är guld värda.

/Micke HMS

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Funktionärer kan väl få gratis banåkning? På så sätt kan man väl locka dit hojintresserade som inte har licens...
Har för mig att jag fick nåt sånt när jag jobbade som funkis på SM 2000? :va

Även byte, en gratis träning mot att vara funkis en träning är ett rätt bra förslag... Fast eftersom det kostar 50:- för oss att träna, så känns det som att jag hellre betalar dom 50:-, än att ta ledigt från jobbet och åka 40 mil ToR för att stå flaggvakt en kväll...

Tror att det är ett av LMS's problem. Att det är så många som är medlemmar i LMS, som bor i Stockholm och mälardalen. Vi har ju upp mot 20-22mil enkel resa. Detta gör att man inte gärna tittar förbi en snabbis och hjälper till på städdagar och som funktionär... Tyvärr.. Man kanske är lat...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Om man hade bott i Linköping hade det inte vart nåt att dyka dit en kväll ibland och hjälpa till. Men när man bor 10-15 mil bort så fungerar det inte. Jag ska försöka hjälpa till på tävlingar som förra året.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Ett alternativ kan ju vara att medlemmarna är med och hjälper till på en träning. Om alla gör så har man ju tävkt en hel del och man kan faktiskt avvara ett träningstillfälle. Eller?

Man skulle kunna vara så "elak" att man tvingar medlemmar att ställa upp minst en dag/kväll per år. Precis på samma sätt man tvingar barnen sälja bingolotter.

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
La fram det till sambon, och hon kan tänka sig att hjälpa till så gott hon kan!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Man skulle kunna vara så "elak" att man tvingar medlemmar att ställa upp minst en dag/kväll per år. Precis på samma sätt man tvingar barnen sälja bingolotter.
Absolut. Jag vill se Fredde, Cralle och Jimmy Lindström stå med flaggorna, bärga hojar och plocka skräp. :)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
"Tyvärr har förarna, sportens utövare inte fattat..."

"Idag var sista gången jag ansvarade för en RR-träning, nästa vecka saknar vi ansvarig och således är träningen inställd."

"I stället för att hjälpa till i hemmaklubben tar man för givet...

"Till och med i golfklubbarna...hjälps medlemmarna åt..."

Vilken svartsynt och uppgiven ton!

Om klubben/sektionen har fått så många nya medlemmar borde det vara en enkel uppgift för dess företrädare att organisera dessa så att antalet funktionärer är tillräckligt vid träningar och tävlingar. Att plötsligt ställa in de viktiga tisdagsträningarna med förklaringen att "vi saknar ansvariga" tycker jag mest verkar vittna om dålig planering från klubben.

Både jag och alla andra medlemmar som bor runt Stockholm har ca 50 mil att köra för att komma till och från Sviestad. Bensinkostnaden för en sådan resa är drygt 500 kr och det är inte svårt att förstå att det i kombination med att vara ledig från arbetet en hel dag kommer göra det svårt att engagera Stockholmmedlemmar i ideelt arbete.

Kan man inte tänka sig att de medlemmar som ställer som funktionärer vid ett minimum av tillfällen får en reducerad årsavgift? De som inte har möjlighet eller vilja att göra detta får betala mer.

Jag undrar: var är klubbens egna förslag och idéer för att lösa problemet?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nya medlemmar = nya förare.
Förarna vill köra och inte hjälpa till. Det är problemet.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Nya medlemmar = nya förare.
Förarna vill köra och inte hjälpa till. Det är problemet.
Men det är inte speciellt konstigt och något som alltid måste ha varit ett dilemma för klubben. En kompetent ledning för sektionen hade presenterat förslag som kan lösa detta.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Som jag antydde i tidigare inlägg så är det svårt att få loss tid för oss som bor långt ifrån, och jag tror att det är flera än mig som hellre betalar en slant extra än att åka ner och jobba som funkisar...

Kan man lägga på någonting på träningsavgiften/träninskortet som kan anvädas för att motivera/belöna funktionärerna mera?
Typ biobiljetter, mat, fika, presentkort, eller nåt. Att höja träningsavgiften med nån 50 lapp är ju inte så kostsamt för oss förare, men är vi några stycken blir det ju rätt mycket pengar...
Tycker att 50 kronor som det är nu är rätt billigt ändå....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Men det är inte speciellt konstigt och något som alltid måste ha varit ett dilemma för klubben. En kompetent ledning för sektionen hade presenterat förslag som kan lösa detta.
"Kompetent" ledning? Är det inte lite magstarkt att inkompetensförklara styrelsen i LMS när du inte har en aning om hur de jobbar eller hur mcyket de jobbar ideellt för att vi ska kunna fisa runt på banan och leka GP-piloter?
Var du på årsmötet? Var du intresserad av att sätta dig in i kompetensen hos styrelsen och de problem de ställs inför? Eftersom svaret på frågan är Nej så anser jag att man nog ska backa lite från de största brösttonerna när man kritiserar de som de facto gör något i LMS.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Macke skrev:
Som jag antydde i tidigare inlägg så är det svårt att få loss tid för oss som bor långt ifrån, och jag tror att det är flera än mig som hellre betalar en slant extra än att åka ner och jobba som funkisar...

Kan man lägga på någonting på träningsavgiften/träninskortet som kan anvädas för att motivera/belöna funktionärerna mera?
Typ biobiljetter, mat, fika, presentkort, eller nåt. Att höja träningsavgiften med nån 50 lapp är ju inte så kostsamt för oss förare, men är vi några stycken blir det ju rätt mycket pengar...
Tycker att 50 kronor som det är nu är rätt billigt ändå....
Jag har inget emot att betala lite mer men det behöver ju inte vara lösningen på problematiken.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
"Kompetent" ledning? Är det inte lite magstarkt att inkompetensförklara styrelsen i LMS när du inte har en aning om hur de jobbar eller hur mcyket de jobbar ideellt för att vi ska kunna fisa runt på banan och leka GP-piloter?
Var du på årsmötet? Var du intresserad av att sätta dig in i kompetensen hos styrelsen och de problem de ställs inför? Eftersom svaret på frågan är Nej så anser jag att man nog ska backa lite från de största brösttonerna när man kritiserar de som de facto gör något i LMS.
Jag skrev absolut inte att LMS styrelse är inkompetent.

Jag skrev att en kompetent ledning för RR-sektionen hade presenterat förslag för att lösa problemet istället för att uppgivet tala om medlemmar som inte fattar och ställa in träningarna.

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
HW skrev:

Tråkigt...LMS och Karlskoga är ju de klubbar som i mitt tycke arbetat hårdast med utvecklingen av motorsport. Tycker det fungerat mycket bra och det är alltid trevlig stämning på träningarna.
Bor tyvärr inte längre kvar i Limping men hoppas att ni får upp intresset återigen.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:

Det är till att lite blint på att ledningen alltid ska klara allt. Motivera medlemmar att ställa upp på arbete.
Som RR-förare är man alltid pank i stort sett, så jag kan hålla med om att det är rätt svårt att motivera att man lägger ut 500kr för en resa för att vara flaggvakt. Men man skulle kanske i träningsavgifterna ta ut pengar som täcker lite reseersättning.
Att tvinga en medlem att ställa upp en kväll eller helgdag tycker jag vore alldeles utmärkt. Då blir förarna även tvugna att ställa upp för klubben.
Det är som sagt en förening, och alla borde ställa upp någon gång iaf.
Jag kan villigt erkänna att jag inte kunnat ställa upp tidigare år. Men i år ska jag iaf vara funkis på b-rejset, och om det är möjligt, ställa upp på en tisdagsträning. Att ge något mer tillbaka än bara medlemsavgiften tycker jag egentligen är rätt självklart i en klubb, annars kommer den aldrig överleva.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Jag skrev absolut inte att LMS styrelse är inkompetent.

Jag skrev att en kompetent ledning för RR-sektionen hade presenterat förslag för att lösa problemet istället för att uppgivet tala om medlemmar som inte fattar och ställa in träningarna.

Lösningen på problemet är att fler ställer upp, om inte fler ställer upp, ja då är det uppgivenhet kvar..

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Macke skrev:

Vad hjälper det om det inte samtidigt sker någon form av _lokal_ funktionärsrekrytering. Liksom de flesta distansmedlemmar har jag inte råd att betala 40+ mil soppapengar och en halv dagslön för att själv agera funktionär hur gärna jag än vill hjälpa till.

Hur stor andel aktiva medlemmar har LMS RR som är bosatta i Linköping eller precis i närheten? Sänk deras medlemsavgift avsevärt, ge dom fria träningar, eller locka dom på annat sätt att ställa upp som funktionärer. Jag hade inte tvekat det minsta att flagga ett par gånger per säsong om jag bodde där nere.

Med det sagt, problemet just nu är väl att det inte finns en ansvarig som kan ta över Hannes roll och inte just funktionärsbiten? :va

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Någon form av lösning kommer presenteras på www.lms.se under kvällen. Det finns ev. möjlighet till resebidrag för den som tar på sig själva ansvaret för en träning.

Håll lite utkik och sluta idiotförklara oss! LMS=> :fatta! <=Nypanik

/HW

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Goodstuff skrev:
Absolut. Jag vill se Fredde, Cralle och Jimmy Lindström stå med flaggorna, bärga hojar och plocka skräp. :)

Fredde, Cralle och Mr J har nog flaggat, bärgat och plockat de med...

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...