GSXR1100R skrev:Kan jag köra i Classic racing med min 93:ans SBK?
Kan du säkert, men räkna med att ha visiret fullt av spottloskor som är brunfärgade av tuggtobak...
GSXR1100R skrev:Kan jag köra i Classic racing med min 93:ans SBK?
GSXR1100R skrev:Kan jag köra i Classic racing med min 93:ans SBK?
Var går åldersgränsen på hojen, hade varit kul att köra mot gubbsen.oFFkeFF skrev:Den är nog lite för ny. Men om inte alltför lång tid skulle jag tro.
GSXR1100R har dock passerat sin bäst före tid sen länge, så han är inkvalad i classic sen länge![]()
GSXR1100R skrev:Kan jag köra i Classic racing med min 93:ans SBK?
Saxat från LMS: KLASSER Klass 1 årsmodell t o m. 1947, Klass 2 B 50 cc, Klass 2 175 cc, Klass 3 250 cc, Klass 4 350 cc, Klass 5 500 cc, Klass 6 750 cc, Klass 7 A + B Period 3 t o m 1979 A och B, 7C ”Formula 80 – 87” och Klass 8 A+B MCS A och B, ingående i U.E.M. Euro Vintage Cup, Nordic Classic Cup och Exel Classic Racing Cup. Dessutom körs Super Mono, ingående i Euro Super Mono Cup och NSA Super Mono Cup samt 1 Öppen Parad årsmodell t.o.m. -83.Axxexs skrev:87r är nog det nyaste du kan köra med. Kanske 88
r om modellen ser likadan ut som en 87:a eller hur det nu är? Så din är lite för ny ännu!
![]()
Han har väl knappast "polariserat" utan bara sagt att om inte fler medlemmar hjälper till så blir det inte lika många träningstillfällen kvar eftersom de som ställer upp inte orkar mer.Nyteknik skrev:Kalla det vad du vill. Jag gillade inte den uppgivna/nattsvarta tonen i brevet. Antingen hanterar man sitt uppdrag efter bästa förmåga och i medlemmarnas intresse eller så avbryter man sitt engagemang. Att polarisera medlemmarna och de som arbetar aktivt lär inte skapa en lösning.
Nyteknik skrev:Att polarisera medlemmarna och de som arbetar aktivt lär inte skapa en lösning.
GSXR1100R skrev:Kan jag köra i Classic racing med min 93:ans SBK?
Tack...Rolle Rotax skrev:Vad för 93ans SBK? Finns ju en uppsjö märken och modeller...
Hur som helst, på denna adress hittar du klassreglementet för nyaste cyklarna. http://www.crc.no/teknisk.php
Det är bara att titta.
Teddy skrev:Sådana som jag är en del av problemet, inte hela problemet men en del av det. Stockholm har inget vettigt klubbalternativ för RR-förare eftersom det inte finns någon bana här. Västra MK drev väl Midlanda någon gång runt sekelskiftet innan den konkade men det kändes inte helt naturligt att åka till Härnösand varje gång man skulle träna. På sätt och vis parasiterar vi Stockholmare på LMS. Lokala förare drar merparten av lasset. De förväntas hjälpa till därför att de bor så nära medan vi glada stockholmare bara kommer och kör och det gör vi lika billigt som de lokala förarna. Detta är dock bara en del av problemet eftersom problemet med bristen på idéell arbetskraft skulle varit det samma med eller utan parasiterande stockholmare. Dock hade det kanske känts mer rättvist för de lokala förarna om de jobbat för sig själva istället att jobba för andra. Kanske hade det känts mer naturligt för de lokala förarna att ställa upp om de visste att de gjorde det för varandra? Jag tror det.
Att hålla på och bränna idéella resurser är mycket dumt, de är svåra att ersätta. En grundförutsättning för att få idéellt arbete att fungera är rättvisa eller belöning. Även en idéell arbetare kommer i slutändan tröttna om den bara få ge utan att få något tillbaka. Antingen måste bördan fördelas jämt eller så måste arbetet belönas. Att belöna är ett ganska enkelt sätt att lösa problemet på. Att jämt fördela bördan är svårare men det tycker jag ändå är att föredra då man får medlemmar som deltar och känner sig engagerade.
Mitt drömscenario att att rr-sektionen till nästa säsnong kräver att samtliga medlemmar innehar funktionärslicens och att de ställer upp på en tisdagsträning, de som inte ställer upp får betala en extra avgift, säg 500 kr. På så vis kan de som verkligen inte kan eller vill ställa upp välja att göra så med gott samvete, då det står någon annan där som får betalt för det.
Dock skullle detta kräva att man höjde träningsavgiften för ickemedlemmar då de annars skulle bli vinnarna, de som bara betalar och drar.
Axxexs skrev:87r är nog det nyaste du kan köra med. Kanske 88
r om modellen ser likadan ut som en 87:a eller hur det nu är? Så din är lite för ny ännu!
![]()
Rolle Rotax skrev:När jag för många år sedan åkte cross fanns det ett ganska enkelt system i klubben. Varje säsong var man tvungen att medverka vid 2 tillfällen eller så fick man en straffavgift som var lika stor som årsavgiften.
Man kunde själv välja vid vilka tillfällen och skrev upp sig på en lista, först att välja hade störst utbud. Man kunde hjälpa till vid tävling som funkis, eller hjälpa till på någon av städdagarna. Fungerade då ganska bra.
Nyteknik skrev:"Tyvärr har förarna, sportens utövare inte fattat..."
"Idag var sista gången jag ansvarade för en RR-träning, nästa vecka saknar vi ansvarig och således är träningen inställd."
"I stället för att hjälpa till i hemmaklubben tar man för givet...
"Till och med i golfklubbarna...hjälps medlemmarna åt..."
Vilken svartsynt och uppgiven ton!
Om klubben/sektionen har fått så många nya medlemmar borde det vara en enkel uppgift för dess företrädare att organisera dessa så att antalet funktionärer är tillräckligt vid träningar och tävlingar. Att plötsligt ställa in de viktiga tisdagsträningarna med förklaringen att "vi saknar ansvariga" tycker jag mest verkar vittna om dålig planering från klubben.
Både jag och alla andra medlemmar som bor runt Stockholm har ca 50 mil att köra för att komma till och från Sviestad. Bensinkostnaden för en sådan resa är drygt 500 kr och det är inte svårt att förstå att det i kombination med att vara ledig från arbetet en hel dag kommer göra det svårt att engagera Stockholmmedlemmar i ideelt arbete.
Kan man inte tänka sig att de medlemmar som ställer som funktionärer vid ett minimum av tillfällen får en reducerad årsavgift? De som inte har möjlighet eller vilja att göra detta får betala mer.
Jag undrar: var är klubbens egna förslag och idéer för att lösa problemet?
Mad Moose skrev:Jag tror det krävs ett nytt tänk från alla som är medlem LMS. Det går inte att säga att man kanske hjälper till. Hjälper vem då??
Eftersom LMS är en klubb som bygger på att medlemmar arbetar ideellt handlar det inte om att man hjälper någon utan att det finns ett antal uppgifter som måste lösas/utföras för att kunna ha verksamheten överhuvudtaget.
Alltså vill man köra så får man i fortsättningen antagligen räkna med att en del av träningen handlar om att kanske vara flaggvakt något pass eller göra saker före och efter träningen. Vi bör inse att LMS drivs inte av sig självt. Jag har själv försökt att vara där så mycket jag har råd och tid till, senast åkte jag o Marie ner till Motardracet och var funkisar. Eftersom det finns funkisar när jag tävlar kändes det både kul och ett sätt att ge tillbaka.
Om fler kan inse detta kommer nog träningarna framöver inte vara ett problem. Vi är tillräkligt många för att få det att flyta.
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |