Sluta röka med hypnos hjälp?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Läste i en tidning att 80% eller nått sånt lyckas sluta med rökning efter att ha provat hypnos. Funkar sånt där eller är det hokus pokus?

Någon som har provat eller känner något som provat?
Pris och var hittar man seriösa personer som kan detta?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
McKenna skulle nog fixa det men nog inte så lätt att få tag i.

googla vad han har för CDs

[YOUTUBE-ID]hGgFWrV_M28[/YOUTUBE-ID]
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag tror att om det verkligen fungerade så skulle det vara välkänt och vida använt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag provade att sluta snusa med akupunktur för 25 år sedan, det gick bra, jag snittar en dosa om dagen nu!
 

MC Doktorn

Guest
Jag tror inte på hippokrater och spåkärringar, en beslutsamhet är det avgörande för att sluta.
Nicotinplåster och annat knarkavvänjande medel i all ära men utan vilja kommer du ingen vart.
 

Dr.Bike

Guest
Jag tror inte på hippokrater och spåkärringar, en beslutsamhet är det avgörande för att sluta.
Nicotinplåster och annat knarkavvänjande medel i all ära men utan vilja kommer du ingen vart.

Nu får du på tafsen av Turbo Jugend och hans gelikar för ordet hippokrat ska du se! :lol

Jag skall testa att sluta bli hypnotiserad genom att röka mer. Kan det funka?

Självklart funkar det även baklänges! ;)
 
Last edited:

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Hultafors
Hoj
Honda VT750DC
Min pappa kom på ett klocksäkert sätt att sluta röka, han ligger på lungkliniken i Umeå med lungcancer och metastaser i hjärnan, väntar på att få komma in på hospice så han ska få avsluta livet med några dagar då han förhoppningsvis kan känna sig som en människa en liten stund .. du kan få följa med mig upp och hälsa på honom en stund så kommer du ganska snart att inse varför rökning är en tämligen dålig idé ..
 

angiie

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
Söderort
Hoj
-02
Har du provat de läkemedel som finns på recept för den som vill sluta röka? Typ Zyban eller Champix? ganska många biverkningar, men d har ju rökningen oxå...
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag tror inte på hippokrater och spåkärringar, en beslutsamhet är det avgörande för att sluta.

Ja, utan determination kommer man ingenstans. Hippokrater och klärvoajanter kan knulla av och gå till helvetet.

Nu får du på tafsen av Turbo Jugend och hans gelikar för ordet hippokrat ska du se! :lol

Du läser mig som en öppen bok.
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Jag har slutat röka,gör det inte.


Jag gillade att röka,nu har jag bara tråkigt och spriten tar inte som den brukade göra.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Tack för alla varierade svar :) SH i ett nötskal.
Inte jag som röker utan letar lite tips till en kompis.

Kolla med ett sjukhus om någon patient på Hospice vill ställa upp några minuter som avskräckande kanske kan hjälpa till att bestämma sig.
 

Dr.Bike

Guest
Tack för alla varierade svar :) SH i ett nötskal.
Inte jag som röker utan letar lite tips till en kompis.

Kolla med ett sjukhus om någon patient på Hospice vill ställa upp några minuter som avskräckande kanske kan hjälpa till att bestämma sig.

Haha, ja som man frågar får man svar Danne! :D
Men (allvar) det går ALDRIG att tjata på en rökare så att denne slutar.
De är som små trotsiga barn. (även om de är pensionärer....jag har tkjatat på min mamma nämligen).
Lika lite som att det går att tjata på en alkis.

Det måste finnas en egen VILJA att sluta hos den som missbrukar (ja vanemässig rökning är ett missbruk).
Saknas viljan finns ingen metod i världen som hjälper.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
.....
Inte jag som röker utan letar lite tips till en kompis.
.... .

Det där kan du ge upp med en gång. Är polaren inte mer intresserad än så kan du GLÖMMA att det tar med en massa trix.

Det de flesta inte förstår är att man ska först stå ut med abstinensen vilket verkar ta några veckor.... Sen ska man sakna rökningen läääääänge om man inte har fått till det där med motivationen ordentligt.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top