Sluta röka tråden!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Så hur många gånger har du slutat sen den du skrev inlägget 2/10?

Lite mer stamina denna gången, Va!

Sluta en gång kan väl alla? :va

Lite häftigare att klara sluta flera gånger :tungan

Ser det som att jag varit rökfri längre, fuskat med lördags-cigg och nu igår kurs-cigg, askoppar kastade och inte rökt på jobbet på några veckor iaf :)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jo..jo..men det har ju ingenting med rökningen att göra. Det är jag av födsel och ohejdad vana...:arsele:D

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jo..jo..men det har ju ingenting med rökningen att göra. Det är jag av födsel och ohejdad vana...:arsele:D

Kan du använda citatfunktionen så man vet vem du svarar, eller?

Jag har f ö skäl att tro du far med osanning, men du har ju tiden på din sida. Kör på och degenerera bara!

Jag vet folk som är trevligare när de röker, bl a jag.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tog ett återfall på kanske tio cigg för tre veckor sen, annars ren!:yoparty

Såg att jag svarat skitluddigt i mitt förra inlägg. Jag tror alltså inte att du är så odräglig som du vill påskina men däremot att förutsättningarna för att bli det finns. Ja, du fattar...

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Fyyyy fan fortfarande inte rökt men vart på fest. Så jobbigt att skita i att röka när alla andra kedjeröker.... helvete men jag klarade det! 23 timmr nu snart ett dygn :)

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
2 dagar och 16 timmar, får fortfarande tillfällen då det kniper till ordentligt i magen och jag vill leta efter snusdosan i fickan.... Rätt ofta faktiskt. Men det är hållbart, fysisk abstinens (aggressioner, svettningar osv) har varit grymt bra av någon anledning. Knappt några.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
2 timmar kvar tills klockan slår över 7 dagar. Mitt första stora delmål, nästa blir 2 veckor, 1 månad och ja.. sen får vi se :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Har varit utan snuset i över 2 månader nu, den här gången gick det rätt lätt av nån anledning. Abstinensen känns mer och mer avlägsen, tar ett vanligt tuggummi när suget kommer ibland :banana

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Har varit utan snuset i över 2 månader nu, den här gången gick det rätt lätt av nån anledning. Abstinensen känns mer och mer avlägsen, tar ett vanligt tuggummi när suget kommer ibland :banana

Fattar inte. Jag fick ingen abstinens denna gången, fysisk då alltså.
Första gången jag slutade, var jag 15 år gammal, snusade mot slutet då ungefär 1 dosa om dagen och hade snusat i 1 år. När jag slutade, började jag kallsvettas, vaknade mitt i natten med feberfrossa, behövde duscha var 3:e timme i ungefär 6 dagar tills det började bli bättre.

Andra gånger blev jag förbannad över små saker. Kunde smälla sönder saker där hemma, kasta ut dammsugaren genom fönstret för att den fastna i en matta ex.

Denna gången, mådde jag bra, bara fortsatte mitt vanliga liv och väntade in allt det hemska, kom aldrig, nu är det 8 dagar utan nikotin.

Står t.om. bredvid folk som röker utan direkt sug att röka :)

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
1,5 månad fri! Känns varken bra eller dåligt. Kan inte fatta att man var så fast i det.

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Imponerad! Bra jobbat, det finns bra information på länken om man är intresserad av fördelar av att sluta röka.
http://www.vardguiden.se/Tema/Halsa/Livsstil/Hjalp-att-sluta-roka/

Jag träffade en gubbe härom veckan som börja röka när han var 15 och nu hade passerat 70år. Det är inget unikt i sig att röka så länge men det var så intressant att sitta och lyssna på en konversation kring rökning mellan vårdpersonal och gubben.

Trots en mycket begränsad vardag var det skärmande att se vilka skyddsmurar man som person kan bygga upp för att slippa inse hur rökningen har påverkat ens liv.
Det måste vara fruktansvärt att bli beroende av något och tappa kontrollen över ens beroende, dagen förstörs för många om de inte har sina cigaretter.

En människa är värd lika mycket hen röker eller inte och det är fult att gå på enskilda individer och förklara hur värdelösa dom är pga. att dom röker. Låt istället regeringen fatta beslut som gör det svårare för rökare, speciellt inom vården är det på vissa ställen någon form av häxjakt på rökare.

Lycka till!

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
14 dagar idag. Om man bortser från 3 cigaretter på fyllan (det var trots allt fest och hela sällskapet rökte).
=)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...