Sluta röka tråden!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag slutade snusa och röka tvärt och samtidigt. 2005 hade jag som nyårslöfte att jag skulle sluta nästa nyår. Under tiden så fick jag snusa och röka bäst fan jag ville. En dosa och ett paket cigg om dagen var det. Under månadernas gång så blev jag så otroligt sugen på att sluta så när det va tre veckor kvar till nyår så fuskslutade jag. Tvingade mig att fortsätta med låtsassnus utan tobak men när nyår kom så var det en riktig behaglig lättnad.
Det fysiska beroendet höll i sig ett litet tag, men jag kämpar fortfarande varje dag, timme efter timme, med att motstå snus. Känslan är precis som strax efter att jag slutade. Jag har fortfarande ett jävligt jobbigt beroende som jag inte blir av med.

Cigg däremot skyr jag som pesten. Det tog dock 4 år innan jag tyckte att otända cigg luktade illa. Innan var det en fantastisk doft.. Men som sagt. Snus är ett living hell.. Dock ångrar jag inte en sekund att jag slutade efter 8-10 års rökande/snusande.

tkdrille

Guest
Ja, helt riktigt. Det var liksom det jag skrev .... men med lite fler ord och lite invävt texten :)

Jag skyller på liten skärm =). Men jo man är lite småtöntig om man gnäller på drogmissbrukare av tyngre grejer och själv inte klarar av att sluta med nikotin om man mår riktigt psykiskt dåligt av det.
Gäller även kaffe/läsk och andra lagliga droger.

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Jag tror jag joinar den här gruppen. Kan säga att det kommer bli kämpigt som fan. Mossan fick lungcancer, opererades och det verkar som att hon kommer bli friskförklarad snart. Men likt förbannat röker vi fortfarande. Gick och drog på mig en lunginflammation förra veckan men likt förbannad slinker ciggen ner ändå. Nä det får vara stopp på den här skiten!
Deadline för mig då? Fredag morgon? Blir det bra? :va

tkdrille

Guest
Jag tror jag joinar den här gruppen. Kan säga att det kommer bli kämpigt som fan. Mossan fick lungcancer, opererades och det verkar som att hon kommer bli friskförklarad snart. Men likt förbannat röker vi fortfarande. Gick och drog på mig en lunginflammation förra veckan men likt förbannad slinker ciggen ner ändå. Nä det får vara stopp på den här skiten!

Imorgon bitti. ;) Du röka ju som en fläkt.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Nä hur går de min klene herre ;)

Inget vidare :( när kompisarna bjöd in mig på cigg och kaffe var det för svårt att motstå. Tror anledningen till det att jag vill sluta är typ ekonomiskt och att mitt medvetna jag tycker det är idiotiskt, undermedvetet älskar jag det fortfarande för mycket. Får se, ska ta tag i det på riktigt snart. Lycka till!

Har i alla fall bestämt mig för att inte köpa cigg och det har ju dragit ner på konsumptionen avsevärt.

tkdrille

Guest
Inget vidare :( när kompisarna bjöd in mig på cigg och kaffe var det för svårt att motstå. Tror anledningen till det att jag vill sluta är typ ekonomiskt och att mitt medvetna jag tycker det är idiotiskt, undermedvetet älskar jag det fortfarande för mycket. Får se, ska ta tag i det på riktigt snart. Lycka till!

Har i alla fall bestämt mig för att inte köpa cigg och det har ju dragit ner på konsumptionen avsevärt.

Sök efter bilder på nätet hur kropp ser ut efter rökning. Lungorna ser ut som skit kan jag garantera. Gå sedan och försök tänka ur en hälsosam vinkel. Lite på hälsan får man ju tänka. Bara för att vissa gamlingar klarat sig som ex min far så betyder de inte att jag också slipper undan lungcancer eller den så skojiga sjukdomen kol. Kör på en del folk som har kol, de har en ryggsäck med sig var de än ska dygnet runt för att de ska kunna leva normalt och att ha syrgastub med sig är inte superspännande som livsuppehållande medel.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Nej har ångest som fan nu, vill verkligen sluta, främst för att jag vill leva ett aktivt liv typ vandra i bergen och campa och ha mig och inte vara någon sunkig jävla cigg gubbe. Min farsa är ett lysande exempel, aldrigt rökt mer än någon enstaka cigg och springer marathon varje år (cirka 50km löpträning i veckan) trots att han är 50+.

Köpte nämligen tillsammans med en polare en sån fet burk med tobak -> för att hålla nere kostnaderna, det var i alla fall motivationen.

Fuck!

Edit: Drog och lämnade allt som har med tobak att göra hos honom, den burken får väl räcka terminen ut (4-5 månader).

Om jag väl lyckas sluta är det ett litet pris att betala att slänga en knappt använd burk. Återkommer nu, men nu börjar det. Om jag lyckas (har gjort det ett par gånger) så vet jag redan nu att det kommer finnas ett tillfälle när jag kommer ha svårt att inte börja igen, vid fyllan olika nattklubbar och diverse, då får man ju typ inte gå ut (om det är mycket folk) utan för att röka.

Nu jävlar är det tuggummi och annat skit som gäller för att få mig på andra tankar, verkligen de 3-5 första dagarna är värst.

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Får väl göra ett skrytinlägg här då för att göra det officiellt! :yoparty74 timmar utan ett bloss!:yoparty Inget substitut heller...om inte sockerfria läkerol och tuggummi räknas som substitut? Dom är mer för att jag blir så jäkla torr i munnen annars...Sjukt nöjd med mig själv!!

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Får väl göra ett skrytinlägg här då för att göra det officiellt! :yoparty74 timmar utan ett bloss!:yoparty Inget substitut heller...om inte sockerfria läkerol och tuggummi räknas som substitut? Dom är mer för att jag blir så jäkla torr i munnen annars...Sjukt nöjd med mig själv!!

Fy fan vad bra jobbat. Om du får hjärnspöken kontakta mig ASAP så ska du minsam få höra vad de innebär att börja röka igen!!!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Du sa visserligen inte vilken fredag det gällde?

Hur har det gått, kändes det lika hett efter att ha skjutit på det hela ett par dar?

'Nu', är ett rätt bra tillfälle som lägligt nog alltid råkar finnas till hands. Det är nämligen alltid 'nästa' cigg du kommer att få kämpa mot att ta. Bäst är att börja dagen utan ett bloss och sen fortsätta så. Du bör ha en strategi på vad du ska göra när suget sätter in. Andra kemikalier/preparat är inte lösningen utan en förutbestämd aktivitet för att lura hjärnan, (om det så är SheikYoras).

Nå?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Tack!:Bugar Mest förvånad över hur lätt det går....Varför har jag väntat så jävla länge med att göra det, typ?:död

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tack!:Bugar Mest förvånad över hur lätt det går....Varför har jag väntat så jävla länge med att göra det, typ?:död

Oh du, det är inte nu det är svårt, det är hjärnspökena som kommer efter någon månad. Nu i början så mår du bara så mycket bättre, friskare och känner hur du kan andas frisk luft. Efter någon månad dock kommer hjärnan börja spöka och du kommer börja sakna den där fantastiska ciggen så sjukt mycket, det är den jobbiga tiden när man verkligen måste hålla i för att sluta.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin