tkdrille
Guest
Sen kan du köpa sprit för pengarna......och bjuda mig.
Haha javisst du kan börja på Jägern jag ställde hos dig så fyller jag på sen i vinter
Sen kan du köpa sprit för pengarna......och bjuda mig.
Viljan måste segra över kroppen. Misslyckas du så var viljan för svag.
Nu har de gått ett dygn. Känner inget sug alls. Dock är de ju långtråkigt vid raster vad fan hittar ni som inte röker på? Sitter ensam i en bil i skogen haha
I sann SH-anda säger jag: Ruska tupp?
Det svåraste är inte att sluta - det svåra är att inte börja igen...
Rökte en limpa/veckan i ca 15 år och försökte med olika tricks för att sluta.
Till ingen nytta.
Jag håller med Ulven - kall kalkon är skiten. Det var det enda som gjorde det möjligt.
Tvärt av - inget j_vla plåsterskit/snus hit, snus dit/byt ut det mot ditt/datt...
Har du otur visar det sig att du gillar smärtstillande ännu mer
Eller spela nätpoker, frekventera Malmskillnadsgatan och röka heroin
Har du bara rökt några månader ser jag inte problemet -
men, inte desto mindre -
Lycka till!
Ni vet väl.!? Att frestelser är till för att motstå.
Om dom inte är hälsosamma förstås. Då kan man falla.
Jag är så jävla sugen på att ta och tända eld på hela jävla burken med tobak och slänga alla cigaretter. Men fy fan vad svårt det är att sitta där på uteserveringen och se alla röka. Fy.
Oj, jag gillar inte att följa rutiner på daglig basis. Men det är ju bra med lite tips på vad man kan göra när suget kräver.
har emellertid en massa saker som hjälper inte minst socker, kaffe eller te.
Mitt problem är inte att klara de första dagarna utan att slåss med hjärnspökena som dyker upp efter ett tag framförallt när jag mår lite sämre (ryskan drar, mc blir snodd osv.)
Gäller alla droger. Vill personen inte sluta själv och slutar pga skuldkänslor eller någon annan så kommer undanflykterna hagla tätt.
p.s. rullar egna cigg, så det är lite billigare =D
Kommer nog falla tillbaka på denna tråden efter den 4:e
Det hjälper ju inte att ryskan drog ut för att hälsa på sina föräldrar och inte har sin dator med sig =( känns extra ensamt.
På dessa 2 inlägg förlorade du precis den eventuella trovärdighet du hade. Det här kommer du inte att gilla, precis som man "gillar inte" att sluta röka. Frågan var mer om du tänker göra det. Jag kan säga att jag fått svar på det. Det är mig totalt likgiltigt vilket du gör men ville bidra med lite hjälp.
Du gillar inte rutiner? Finns det något som är mer omfattat av just rutiner än rökning och snusning? Ska vara toalettbesök isf.
Det här kan vara det absolut mest korkade i hela tråden; "har emellertid en massa saker som hjälper inte minst socker, kaffe eller te."
-Du menar alltså döva ett/flera beroenden med en rad andra beroendeframkallande medel på oregelbunden basis när när suget händelsevis poppar upp? (Socker, koffein, säkert fördärvar du både kaffet och téet med socker också). Lycka till. Vad gör du när inget av dessa attribut finns till hands och polaren står bredvis och bolmar? Där har du fått ditt skäl att börja igen eftersom det är orättvist att du skall behöva avstå något, eller hur?
-Inte heller vill du använda den morot den ekonomiska vinsten kan vara, ingen lösning men en delhjälp. Att förneka kostnaden hjälper dig inte i rätt riktning. Mest för att ge ett synligt resultat, rulla är inte heller gratis.
- Ytterligare fokuserar du på att bejaka hjärnspökena med offermentalitet.
Har sällan sett sämre inställning till att sluta. Tror du väntar dig att det skall gå av sig själv, det får inte kännas, du ska inte behöva kämpa och du har ju alltid din "addictive personality" att ta till.
Det blir lite komiskt när du börjar prata om; "Gäller alla droger. Vill personen inte sluta själv och slutar pga skuldkänslor eller någon annan så kommer undanflykterna hagla tätt."
Du har redan börjat.
Jag säger skit i att sluta så spar du dig ett nederlag.
Kaffe, socker mm. är subsitut i början av uppehållet för att hjälpa mig och för att lindra smärtan, få mig att tänka på annat. Märker att om man är sysselsatt är det inte speciellt svårt att sluta.
Det är givetvis inte gratis och jag vet att man luktar dåligt,
Fattar inte hur vissa människor till synes knappt har något sug, helt annorlunda för mig. Måste kämpa med suget dygnet runt ^^
Nej, skillnaden är hur man hanterar det bara.
Slutade själv snusa för 3 veckor sedan, efter 23 år. Så länge man tänker på det är det lätt att stressa upp sig över suget som aldrig verkar försvinna eller avta. Knepet är att aktivera sig med något så att man distraherar sig från att noja över suget hela tiden.
Huvudanledning att sluta för mig är att jag vill bli kvitt beroendet. Känns onödigt och bättrar förmodligen inte på min hälsa. Intalar mig själv att jag skall ge det ett år för att se om det gör någon skillnad för träningen, om inte annat kan jag alltid börja igen om jag fortfarande har kvar det konstanta suget.
Var är problemet
Vill man sluta röka/snusa så slutar man.
Ja, jag har rökt. En aning längre tid än TS 5 mån, jag slutade när jag var 30 och hade då rökt 15 år.
De flesta gör ett generalfel, de säger att de SKA sluta röka. Säg istället: -Jag HAR slutat röka.
Som sagt bara att bestämma sig
Man kan ju dra en liten paralell. Många rackar ner på de som missbrukar andra substanser än nicotin (heroin t ex) och menar att de fan får ta sig i kragen o sluta knarka. Helt rätt, de ska ta sig i kragen och sluta men det ska ta mig fan de som gnäller om att det är svårt att sluta röka också göra.
Min åsikt, står för den. Frågor på det?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |