Sluta röka tråden!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Sköna de där gamla Walt Disney filmerna.

Bifogat

• 1950s-j-wayne-camel-330.jpg
    1950s-j-wayne-camel-330.jpg
    56.2 KB · Visningar: 79
  • DC1010CA-XX.jpg
    DC1010CA-XX.jpg
    101 KB · Visningar: 70
  • DC1110CA-17.jpg
    DC1110CA-17.jpg
    124.9 KB · Visningar: 95

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Fan alltså. Mår piss, söp alldeles för mycket igår från 07:00 till 05:00 och rökte 2 packen cigg (storpacken 24st)
Helvete, ibland saknar man sin snus för man känner verkligen hur jag drog bort en del av livet igår.

Likförbannat var jag tvungen och gå ut och dra en morgoncigg. Vet ärligt talat inte hur jag kan sluta med alla fester.. :7peta:7peta

tkdrille

Guest
L
Fan alltså. Mår piss, söp alldeles för mycket igår från 07:00 till 05:00 och rökte 2 packen cigg (storpacken 24st)
Helvete, ibland saknar man sin snus för man känner verkligen hur jag drog bort en del av livet igår.

Likförbannat var jag tvungen och gå ut och dra en morgoncigg. Vet ärligt talat inte hur jag kan sluta med alla fester.. :7peta:7peta

Vänta nu. Du söp en tisdag-onsdag. Från du vakna till i morse? Jag skulle nog vara mer orolig för flaskan då.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag har kopiöst mycket under min utlandssemester, skönt och vara tillbaka i Svea och snusa igen.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Fånigt att höra att man behöver motivation för o sluta....
Är inte livet tillräckligt som bete. Eller har man ett sånt dåligt liv som inte är nåt att jobba för. Då kanske man ska börja i den änden, att se till o få ett bra liv o kämpa för.

Sen är det ju helt galna summor pengar som bränns upp. Spara allt o köp nåt speciellt till DIG .

Jag själv har snusat i 35 år, slutat(pausat) nu. Mor(53) och Mormor(62) dog i Cancer relaterad till rökning. :7peta

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Fånigt att höra att man behöver motivation för o sluta....
Är inte livet tillräckligt som bete. Eller har man ett sånt dåligt liv som inte är nåt att jobba för. Då kanske man ska börja i den änden, att se till o få ett bra liv o kämpa för.

Sen är det ju helt galna summor pengar som bränns upp. Spara allt o köp nåt speciellt till DIG .

Jag själv har snusat i 35 år, slutat(pausat) nu. Mor(53) och Mormor(62) dog i Cancer relaterad till rökning. :7peta

Livet är en vettig motivation att sluta .... men (alltid ett men) så behövs en rejäl väckarklocka innan man inser att det ÄR farligt ... typ att någon anhörig/god vän eller tillomed ensjälv får cancer eller KOL ... att det står i Aftonbladet hjälper lixom inte

För mig är det rent ekonomiska intressen som fått mig att sluta (nästan dårå , ser mig själv som rökare fortfarande fast med väldig måtta på rökningen) , har rökt i hela mitt liv samt jobbat i dammiga å skitiga miljöer med årlig kontroll av lunkapacitet som "bonus" , har alltid legat över eller mycket över medel :) , och mår inte direkt dåligt av att röka alls (ännu :rolleyes: )

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Fruktansvärt dyrt med rökning men jag kunde inte låta bli att köpa en limpa (fest)cigg för 17 EUR och ta hem. Skulle aldrig kunna köpa en limpa här i Sverige.

Str3 R

Guest
Det går alltså inte att bara sluta helt en dag och bestämma sig för att inte ersätta den fula ovanan att röka med något annat?
Jodå, jag motiverade mig en hel vecka, sen la jag bara av. Tvärt. Så här gjorde jag:

Jag letade upp sånt att äta som gjorde att ciggen smakade helvete att röka efteråt, som en banan t ex. Minttuggummin likaså, diverse fruktkarameller. Jag köpte en banan när röksuget satte in, för jag visste att när jag ätit den ville jag absolut inte röka en cigg efter. Hade jag ingen banan i närhåll åkte ett tuggummi in. Eller en fruktkaramell.

Det andra jag gjorde var att skrävla stort, vitt och brett för alla runt omkring mig att jag har *slutat*. Om jag ”håller upp” vilket är det vanliga uttrycket för sluta-röka-prat så sa jag att jag har SLUTAT, jag håller inte alls upp för jag ska inte röka nåt mer. T o m tobaksbutiken fick minsann veta att jag har slutat röka. För började jag igen skulle jag minsann få höra gliringar och frågor som varför jag börjat… Usch vad man skulle få känna sig skamsen för det.

Efter 4 veckor, jag hade satt upp ett datum 4 veckor fram, ställde jag mig frågan: ska jag förstöra de här fyra veckorna nu och tända en cigg? Jag som varit så förbannat duktig och inte rökt en enda cigg under hela tiden? Så jag beslöt att jag fortsätter på min väg utan cigg. :)

Och det fanns inget uppfunnet som nikotintuggummi då (1989). Varje år den 9 januari firar jag med en bakelse eller nåt annat gott.

Det man behöver är motivation, en skopa vilja och målsättning. Finns inget av dem funkar det inte.

Nikotintuggmmi, det är bara ett sätt att flytta ett begär till ett annat. Skulle inte alls förvåna mig om det är tobaksindustrin som kommit på det. Det är fortfarande nikotin man får i sig, bara det att det inte ryker. Man får välja, antingen slutar man med nikotin helt eller så fortsätter man stoppa i sig det på ett eller annat sätt.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag är så jävla sugen på att ta och tända eld på hela jävla burken med tobak och slänga alla cigaretter. Men fy fan vad svårt det är att sitta där på uteserveringen och se alla röka. Fy.

tkdrille

Guest
11.30 tog jag den siste. Känns inget än och vi får se imorgon :)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ni har hört det förr men snus hjälper er att sluta röka. Av två dåliga ting är snus att föredra.

Str3 R

Guest
Fattar inte hur vissa människor till synes knappt har något sug, helt annorlunda för mig. Måste kämpa med suget dygnet runt ^^
Är man bara tillräckligt motiverad så går allt, ingenting är omöjligt. Det är bara individen själv som sätter käppar i sina egna hjul.

Heja på er, jag håller på er. Klart att ni kan sluta röka om ni bara vill. :)

tkdrille

Guest
Fattar inte hur vissa människor till synes knappt har något sug, helt annorlunda för mig. Måste kämpa med suget dygnet runt ^^

;) Än så länge inget höhö. Jag sysselsätter mig med annat. Städa laga mat och tvättar är väl de jag hunnit göra efter jobbet. Äter paprika nu =) ska snart ut en sväng.
Fan detta kan ju gå bra denna gången.

Och Maestro jag hugger hellre av tungan än att börja med snus igen. De är mycket äckligare än vad rök är. Räliga fula tänder nej fy fan.......

tkdrille

Guest
Jag räkna nu. Resterande dagar till lön med level. 45kr st x 27 = 1215. :) ska lägga undan de. Rätt motiverande

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Det svåraste är inte att sluta - det svåra är att inte börja igen...

Rökte en limpa/veckan i ca 15 år och försökte med olika tricks för att sluta.
Till ingen nytta.
Jag håller med Ulven - kall kalkon är skiten. Det var det enda som gjorde det möjligt.
Tvärt av - inget j_vla plåsterskit/snus hit, snus dit/byt ut det mot ditt/datt...
Har du otur visar det sig att du gillar smärtstillande ännu mer:3freak
Eller spela nätpoker, frekventera Malmskillnadsgatan och röka heroin:gnissla

Har du bara rökt några månader ser jag inte problemet -
men, inte desto mindre -
Lycka till!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...