Sluta snusa....

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
KalleBalik skrev:
Jag har fan bestämt mig för att sluta nu, det jag lägger på snus per månad motsvarar typ vad min försäkring på hojen kostar i månaden...

Kalle, jag sitter på en nästan ny dosa - kom upp till kontoret om du ska ha en prilla :tomten
 

Bamse69

There is no easter bunny
Gick med
28 Jan 2004
Ort
My hometown
Hoj
GIXXER -05. Harley -10
Willmar skrev:
Hm ja som alltid så får man sina ideér i tid å otid :va

Har försökt av och till i flera år, problemet varför man fastnade åter var att. Folk i min närhet, jobb/kompisar snusade.

Nu har de flesta slutat, så det blir svårare för mig att få tag på snus.(snika av en jobb polare m,m)

Någon fler som försöker sluta?
Som alltid förut när man velat sluta är att man vill äta/tugga på en massa hela tiden. Hungrig/sugen på nått.

Har ni nå knep? Vill inte gå upp x antal kg bara för att man slutar snusa.



har du en last kan du lika bra ha 2.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Saken är den att det finns ingen mirakelmetod för hur man ska bära sig åt för att sluta - det fungerar olika för var och en. Detta fokuserande på att man måste avstå helt tror jag kan ställa till med problem för vissa. Bättre att räkna dagarna man är nikotinfri och se dom som segrar än tvärtom. Det är inte helt kört för att man skulle råka ta en snus någon dag. För vissa ger det tvärtom en skjuts i självförtroendet att känna att de faktiskt kan festsnusa på helgerna utan att tappa kontrollen över sitt nikotinintag.
 

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Man får nog sluta gradvis...att inte ta en snus efter maten kommer jag ha jävligt svårt för i början...även när man är ute och krökar har jag grymt svårt för att avstå
 

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
såld r6
Jag har som tur är den ovanliga egenheten att inte kunna snusa när jag är riktigt sjuk/bakfull.
Så efter några dagars sjukdom för några månader sen så känndes det inte så nödvändigt längre. Har i stort sett bara missbrukat nikotin på fester sen dess och det är inga problem. :tummenupp
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
delarossa skrev:
Jag har som tur är den ovanliga egenheten att inte kunna snusa när jag är riktigt sjuk/bakfull.
Så efter några dagars sjukdom för några månader sen så känndes det inte så nödvändigt längre. Har i stort sett bara missbrukat nikotin på fester sen dess och det är inga problem. :tummenupp
Samma här, försöker alltid att sluta i samband med sjukdom/bakis :D

men denna gång slutade jag utan vidare..... sitter å tar nån öl nu, får se om jag kan motstå ikväll. :va
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Det är egentligen inte så svårt att sluta snusa bara man vill!

Nu har jag inte snusat på 5 månader och, handen på hjärtat, gud vad tråkigt det är... Tycker att alla klagar så mkt över hur svårt det är och det gör så att folk tror att det är svårare än vad det är.

Bestäm ett datum och sen njuter du av sista prillan! Det är alltid bra att ha ngn annan med sig så man kan peppa varandra. I början tänker man en hel del på snuset, men efter en månad så är det mer o mer sällan..

Vissa klarar av att festsnusa, jag vågar inte chansa o tycker att det är onödigt. I början körde jag lite med peppar"snus" och riven ingefära. Det var okey men gick inte upp mot en härlig färsk prilla.

// S. Nusfri
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Joo... Kvällen innan så blev det en dosa på några timmar... Det bästa är att snusa sig illamående :) för att kunna tänka tillbaka de gånger då suget sätter igång.

Yessss... det blir en hel del sötsaker som substitut efter.... :lol
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Har inte snusat sen igår, har bestämt mig för att sluta :)

Men nu börjar abstinensen komma smygandes... Det som gick så bra tills för bara en stund sen :mad:
 

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Jag slutade snusa den 23/7 -04.
Lade av tvärt, mitt under semestern. Precis som någon skrev så har man inte sina vanliga rutiner, och dessutom tänkte jag på arbetet... Innan jag skulle tillbaka till datorn på jobbet, så ville jag gärna slippa den värsta abstinensen.

Dessutom var jag på campingsemester med hojen. Det finns väl inte nåt bättre sätt att sluta än att stoppa skallen i en trång hjälm? :)
Kan man hålla sig hela dagarna när man är ute och kör, så kan man strunta i det på kvällen också.

Jag har fortfarande lite sug ibland, och värst är det när man är i garaget och mekar.

Det här med att gå upp x kg, så har jag lyckats! :huvet :huvet
Det blev en hel del chips, ostbågar, pepsi, raiders, kitkat..........

Tipset ovan om mörk choklad fungerar alldeles utmärkt. Det räcker med någon enstaka bit, och rätt mörka choklad kan vara gott.
 

Beerpower

.........................
Gick med
7 Mar 2003
Ort
kiruna
Hoj
R1 03
Försökte sluta en gång men kom fram till att de inte var värt att plåga sig för att sluta. Får helt enkelt skylla mig själv att jag började.
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Jobbigast är när man har ätit, eller efter kaffepausen :huvet

Men men tiden går å läker sina sår :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top