Slutet för människorasen - Hur ser det ut?

• Thread starter FreddaGädda
  • Start date

IronMike

Guest
Antingen dör människan ut relativt snart... "snart" = inom 1000 år, pga av ngt slags virus, eller att det blir ett jäkla krig, atombomber å skit, som i sin tur medför en epidemi. Allt följer naturens gång, är man trött, blir man lätt sjuk. Virus slår till, när de har bra chans att förstöra. Har de ingen chans att spridas, så ligger de i dvala.

Överlever vi kommande 1000 eller säg 2000, så tror jag att teknik/forskning när det gäller stamceller, kloning och annat kommit såpass långt, att inga sjukdomar eller virus har en chans. När det gått såpass lång tid, att revolutionerande upptäkter gjorts, så börjar nedräkningen av solens existens.

Allting slutar, eller går vidare med att jordens befolkning, i samband med utforskning av nya planeter/platser att bosätta sig på - hamnar i konflikt med andra sökare i universum..som kommit längre i sin teknik.

Alternativt, upptäcker astrologerna imorgon att en komet, de inte sett förr, närmar sig med vansinnig hastighet, utplånar allt inom ett par månader :pannkyss

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
morlock skrev:
2355685 Och varför skulle vi kunna göra det egentligen? Det hör till naturen att rensa bort de svaga.

Och genom att lära oss manipulera "naturen" blir vi starkare och har större chans till överlevnad.

Darwin works in mysterious ways...;)

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Kommer bildas kemiska monster, typ spöken eller stora gorillamänniskor, som kommer gå berserk i storstäder och jävla krig.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Carcass skrev:
2355047 Slutet på den mänskliga rasen torde vara när dagens big-brother-ungdom får rösträtt och Unika partiet får 51%

:skrämd Fan säg inte sådar! (Det värsta e ju att det scenariot skulle kunna inträffa).

Jag tror en suprkommert kommer att drabba jorden precis som det hänt förr (när dinosaurerna dog ut) om vi inte hinner förstöra för oss själva innan. Vår tid e räknad!

Solid snake

Guest
Santo skrev:
2356082
Jag tror en suprkommert kommer att drabba jorden precis som det hänt förr (när dinosaurerna dog ut) om vi inte hinner förstöra för oss själva innan. Vår tid e räknad!

Ju tidigare desto bättre.

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Fixx_ skrev:
2355570 Var det inte också så att han menade att upptakten till det tredje världskriget skulle vara att "tvillingarna brann, i den nya världen"?

Jo enligt den dokumentären jag såg på mitten av nittiotalet så är det så. Många symboliserar tvillingarna med world trade center

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fixx_ skrev:
2355570 Var det inte också så att han menade att upptakten till det tredje världskriget skulle vara att "tvillingarna brann, i den nya världen"?

Nej, troligen inte då det hela är en bluff. Nostradamus skrev aldrig något om några brinnande tvillingar...
Han skrev däremot:
"Vid den 45:e graden, kommer himlen att brinna,
Eld nalkas den stora nya staden,
Omedelbart kommer en spridd låga att hoppa upp,
När de vill ha en bekräftelse av normanderna (fransmännen)"

Det där om tvillingar är en efterkonstruktion och NY ligger heller inte vid 45:e breddgraden.
(Bagdad ligger däremot nära den 45:e längdgraden och det står inte om det gäller längd eller breddgrad)
Geografiska koordinater 33,35° N, 44,4° Ö
http://susning.nu/Bagdad

Lite ifrågasättanden av Nostradamus:
http://www.profetiskt.nu/nostrad.htm

Argyle skrev:
2356537 Jo enligt den dokumentären jag såg på mitten av nittiotalet så är det så. Många symboliserar tvillingarna med world trade center

Ja, många symboliserar det påhittade tvillingarna med WTC av just den anledningen att nostradamus-strofen hittades på strax EFTER wtc.. :rolleyes:
http://www.anunseenworld.com/twintowers.html

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
hållundan skrev:
2356577 Eller på grund av upplopp på Pridefestivalen.

Tänk om de kortklipta lirarna, extremt långt ut på högerkanten, har rätt...
..isåfall smittar sånna däringa pridegrejer och då kommer vi alla snaskaa kotte på varandra istället för att jaga kjoltyg, och då blir det inga barn och plötsligt har vi alla dött av homoviruset som enligt dem smittar så mycket att det borde förbjudas att visas öppet...
...eller nått...

Hörde iofs att forskarna börjat utveckla piller för de där korthåriga lirarna oxå:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=563308&previousRenderType=2

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Argyle skrev:
2356537 Jo enligt den dokumentären jag såg på mitten av nittiotalet så är det så. Många symboliserar tvillingarna med world trade center
Har för mig att detta tas upp på Bullshit ikväll, alltså människans (inkl. Nostradamus) "förmåga" att se in i framtiden. Om nu någon verkligen tror att det är möjligt...

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
Argyle skrev:
2354970 Den dagen vi börjar kolonisera andra planeter har vi förevigat våran existens. Kanske befolkningen på våran planet dör, men den kommer fortsätta på nästa och nästa och nästa.. Vi är utmärkta på att anpassa oss, rasen kommer överleva.. Är helt övertygad

du är väl medveten om att vi inte ens kan se närmsta planet utanför vårat eget solsystem va. man tror att det eventuellt kan finnas planeter så nära som 37ljusår.. dit kommer vi aldrig komma. om du skulle försöka kommunicera med nån därborta med hjälp av tex en laserstråle så skulle det ta 74 år innan du fick svar. totalt orealistiskt att ens komma på tanken att vi skulle kunna lämna detta solsystem.

människorna kommer aldrig lämna denna planet, inte ens till mars kommer vi kunna skicka några större populationer (o vad ska vi dit o göra, den planeten verkar inte kunna uppehålla liv) stora populationer behövs för att undvika en genetisk flaskhals o därmed inavel inom kort.

jag skulle tippa på att om 100år så går det inte att leva på själva jordytan, men kanske under jord i ett par hundra år till, o till och med det är mycket optimistiskt med tanke på hur planeten styrs och varför saker o ting händer

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nä, inget Nostradamus för min del...

Jag citerar hellre Fallout 2
"War.. war never changes, the end of the world occured pretty much as we predicted. To many humans, not enough space or resources to go around. The details are trivial and pointless, the reasons as always: purely human ones.
The Earth was nearly wiped clean of life. A great cleansing. An atomic spark
struck by human hands. Quickly raged out of control. Spears of nuclear fire rained from the skies. Continents were swallowed in flames, and fell beneath the boiling oceans. Humanity was almost extinguised, their spirits becoming part of the background radiation that blanketed the Earth."

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
förutsatt att inget tar koll på oss inom 200 år tror jag att vi har en god chans att överleva genom kolonisering av andra himlakroppar. Ingen som läst/sett Arthur Clarkes 2001 - A space odyssey?. Har inte sett filmen på ett tag, men åtminstående i boken så talas det om en hel del "intressanta" lösningar, framförallt att man skulle kunna frigöra själen från den utsatta och dödliga biologiska kroppen så att man istället för att färdas i rymdskepp skulle kunna vara rymdskeppen. :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy