Slutet för trovärdigheten på Socialdemokraterna?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Juholt är sambo med en dömd bedragerska. Kaka söker maka. Inte fan är detta förvånande. Han borde polisanmälas på stört, så kan polisen sen lägga ner utredningen och vi kan reta oss på politikerfrälset som står över lagen.

Rättshaverist!

Välkommen....

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tror du att du hade kommit undan om du blivit påkommen med att fuska med bostadsbidraget och lura till dig 90 000 kr?

Nä, men så är jag inte sosse heller...

Känns bättre att du skriver sådana saker än att jag gör det.:hihi

Kan man inte bara avveckla det partiet?

För dyrt. Fatta hur mycket åkermark det skulle ta i anspråk!

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
En iaktagelse är att de sällan själv rättar till sina misstag innan de blir tagna med byxorna nerdragna. Hur vore det för en gångs skull om politiker visar lite civilkurage och gör en självrättelse i tid?

Kom på att jag missade att redovisa en försäljning förra deklarationen. Givetvis rättade jag till det i god tid innan eventuella skattemyndigheter knackade på dörren. Konsekvenserna hade nämligen inte varit så trevliga om myndigheterna varit först. Det känner de allra flesta till i det här landet. Det är dags att politikerna börjar springa gatlopp. Rensa upp och ersätt dem med riktigt folk som har integritet och heder som inte är till salu och kan ta obekväma nödvändiga beslut (har finanskrisen i åtanke nu). Det är inte meningen att man ska sitta och bli omvald år efter år utan man ska sätta landet och dess befolkning i första rummet. Då ska man kunna ta beslut som för egen del innebär politiskt självmord. Jag tror folk innerst inne skulle respektera en sådan ledare.

Vore jag i Juholts kläder skulle jag ransaka mig både en och två gånger innan jag tog ett offentligt uppdrag för ett parti som har en enorm förtroendekris hos väljarna. Men han är ju i gott sällskap.

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa

Vadå? Tycker inte du att där finns en enorm "svartsjuka" bland gemene man i detta landet? Jantelagen? Så fort det går bra för någon, eller någon tjänar bra pengar så kollar folk snett? Inte så att man ska hänga ut alla bolagschefer som tjänar enorma pengar för de styr och driver ett framgångsrikt bolag? "Det är inte försvarbart att de tjänar så mycket, det är orättvist" bla bla bla.. Läs mellan raderna. Sossepolitik som syrar igenom allt. I Sverige ska alla ha välfärd, även om man inte jobbar, eller även om man jobbar, och lägger 6 år i skolan så ska man ändå tjäna jämlikt med andra som knappt gått ut gymnasiet?

Gör man ett bra jobb ska man fan tjäna på det, sen får man naturligtvis skatta där efter. Men trött på den gnälliga mentaliteten bara :rolleyes:

Tror du att du hade kommit undan om du blivit påkommen med att fuska med bostadsbidraget och lura till dig 90 000 kr?

Man kan ju göra en Juholt "Jag hade inte koll på regelverket. Lovar att rätta till det *host*"

Kan man inte bara avveckla det partiet?

Ge det några år tills alla 40-talister börjar försvinna så ska du se att det kommer börja hända saker ;)

En iaktagelse är att de sällan själv rättar till sina misstag innan de blir tagna med byxorna nerdragna. Hur vore det för en gångs skull om politiker visar lite civilkurage och gör en självrättelse i tid?

Kom på att jag missade att redovisa en försäljning förra deklarationen. Givetvis rättade jag till det i god tid innan eventuella skattemyndigheter knackade på dörren. Konsekvenserna hade nämligen inte varit så trevliga om myndigheterna varit först. Det känner de allra flesta till i det här landet. Det är dags att politikerna börjar springa gatlopp. Rensa upp och ersätt dem med riktigt folk som har integritet och heder som inte är till salu och kan ta obekväma nödvändiga beslut (har finanskrisen i åtanke nu). Det är inte meningen att man ska sitta och bli omvald år efter år utan man ska sätta landet och dess befolkning i första rummet. Då ska man kunna ta beslut som för egen del innebär politiskt självmord. Jag tror folk innerst inne skulle respektera en sådan ledare.

Vore jag i Juholts kläder skulle jag ransaka mig både en och två gånger innan jag tog ett offentligt uppdrag för ett parti som har en enorm förtroendekris hos väljarna. Men han är ju i gott sällskap.

Kort sagt så kunde detta inte komma med en sämre tid för partiet. Nästa SIFO undersökning ska bli kul och se ;)

Men va fan, lite skadeglad får man fan vara. Håll rent hus innan du tar på dig rollen som "nästa statsminister" :näsblod

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vadå? Tycker inte du att där finns en enorm "svartsjuka" bland gemene man i detta landet? Jantelagen? Så fort det går bra för någon, eller någon tjänar bra pengar så kollar folk snett? Inte så att man ska hänga ut alla bolagschefer som tjänar enorma pengar för de styr och driver ett framgångsrikt bolag? "Det är inte försvarbart att de tjänar så mycket, det är orättvist" bla bla bla.. Läs mellan raderna. Sossepolitik som syrar igenom allt. I Sverige ska alla ha välfärd, även om man inte jobbar, eller även om man jobbar, och lägger 6 år i skolan så ska man ändå tjäna jämlikt med andra som knappt gått ut gymnasiet?
Du bör nog slå upp ordet svartsjuka.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
För att svara på TS fråga;

Vilken trovärdighet?:confused:

Hybrisanstrukna och maktgalna hippieS är vad dom är.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hur fan ska han ha det, först säger han att reglerna är svåra att tyda och oklara, senare säger han att det ju faktiskt står klart och tydligt vad som gäller.

Men oavsett detta, vilken normalbegåvad person som helst förstår ju att man får ersättning för SIN del i en övernattningslägenhet, annars skulle man ju lätt kunna vara flera som delar på en och samma lägenhet och gå plus på affären om alla får ersättning.
Men som sagt, normalbegåvad var det ja... Det räcker ju med att man hör honom prata för att förstå att han är snäppet smartare än Anna Book och när man ser hans mustasch så är det avgjort.

Men jag är glad att han fick posten i Socialdemokraterna för det är med största sannolikhet inte till deras fördel.

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Även vänstern kan.

Tagit från en känd blogg..... Underhållande läsning.
Rossana Dinamarca (V) pendlar med litet jetplan och taxi mellan Trollhättan och Stockholm. Kostnaden för det sedan valet i fjol är hittills lite runt 250.000 spänn.

"Från Trollhättan till Stockholm går ett klimatvänligt och billigare X2000-tåg som hon skulle kunna ta.

– Jag åker kollektivt när det inte finns någon tidsbrist för min del, säger Rossana Dinamarca.

Tidsbrist är väl ett argument som stressade affärsmän brukar använda?

– Det jag väljer är att kunna vara hemma med mina barn så mycket som möjligt."

Vänta nu här. Inte nog med att hon har en bra lön, utan hon anser tydligen att vi skattebetalare ska vara ok med att betala en kvarts miljon (hittills) i resor för att hon ska kunna vara hemma lite med sina barn. För helvete... verkligheten borde knacka på och presentera sig i riksdagshuset.

Karriär innebär en del uppoffringar, ditt stolpskott. Alla andra (ni vet, vi med riktiga jobb) i Sverige flyttar eller har dubbla lägenheter temporärt för jobbets skull. Alternativt tackar vi nej till jobbet med hänvisning till familjen och letar vidare. Utom för politiker... där är det stenhårt "äta kakan och ha den kvar" som gäller. Vad fan, det är ju bara skattepengar...
Hon återkommer till journalisten med ytterligare ett fail via sms:

"... vad gäller flygresorna så kilmatkompenseras givetvis för dessa."

VA?! Då blir det ju ÄNNU dyrare! ARGH!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Tagit från en känd blogg..... Underhållande läsning.
Rossana Dinamarca (V) pendlar med litet jetplan och taxi mellan Trollhättan och Stockholm. Kostnaden för det sedan valet i fjol är hittills lite runt 250.000 spänn.

"Från Trollhättan till Stockholm går ett klimatvänligt och billigare X2000-tåg som hon skulle kunna ta.

– Jag åker kollektivt när det inte finns någon tidsbrist för min del, säger Rossana Dinamarca.

Tidsbrist är väl ett argument som stressade affärsmän brukar använda?

– Det jag väljer är att kunna vara hemma med mina barn så mycket som möjligt."

Vänta nu här. Inte nog med att hon har en bra lön, utan hon anser tydligen att vi skattebetalare ska vara ok med att betala en kvarts miljon (hittills) i resor för att hon ska kunna vara hemma lite med sina barn. För helvete... verkligheten borde knacka på och presentera sig i riksdagshuset.

Karriär innebär en del uppoffringar, ditt stolpskott. Alla andra (ni vet, vi med riktiga jobb) i Sverige flyttar eller har dubbla lägenheter temporärt för jobbets skull. Alternativt tackar vi nej till jobbet med hänvisning till familjen och letar vidare. Utom för politiker... där är det stenhårt "äta kakan och ha den kvar" som gäller. Vad fan, det är ju bara skattepengar...
Hon återkommer till journalisten med ytterligare ett fail via sms:

"... vad gäller flygresorna så kilmatkompenseras givetvis för dessa."

VA?! Då blir det ju ÄNNU dyrare! ARGH!

Vänstern är ju väldigt för det här med solidaritet. Men bara så länge de är i den mottagande änden. Pack.

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Du bör nog slå upp ordet svartsjuka.

Är det möjligtvis avundsjuka du vill ersätta svartsjuka med? Jag tror dock de allra flesta läskunniga förstår huvudpoängen mellan raderna.

Men herre gud.. Valmers, är du bara stendryg nu eller gör du dig verkligen till för att framstå som ännu mer dryg? Du förstår väl poängen med det hela, och jag ber 100 gånger om ursäkt för att jag inte använde den korrekta svenska termen..

Vi borde nog kunna anställa grammatikkonsulter till detta forumet, för folk verkar hänga upp sig mer på betoningar och stavning än själva poängen i ett inlägg..

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Att bara betala tillbaka pengarna ställer inte något tillrätta. Lite väl naivt att tro det. Hur skulle det se ut om övriga befolkningen fick samma möjlighet vid medvetet eller omedvetet bidragsfusk? Eller att man slapp straffskatt om man "glömde" att redovisa något?

Det är ju inte så att han (eller hans tjänstefolk) inte blivit "varnad" för att hans uppgifter inte var rätt. Genom att aktivt fyllt i att han var berättigad till hela summan efter påpekandet kan det inte längre anses vara omedvetet i mina ögon. Förutsätter givetvis att hans tjänstefolk informerat honom. En sådan sak tror jag inte de missar. Vore grovt tjänstefel om de nu vill skydda sin ledare från offentlig förnedring.

http://hd.se/inrikes/2011/10/07/juholt-lat-riksdagen-for-mycket/

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Att bara betala tillbaka pengarna ställer inte något tillrätta. Lite väl naivt att tro det. Hur skulle det se ut om övriga befolkningen fick samma möjlighet vid medvetet eller omedvetet bidragsfusk? Eller att man slapp straffskatt om man "glömde" att redovisa något?

Det är ju inte så att han (eller hans tjänstefolk) inte blivit "varnad" för att hans uppgifter inte var rätt. Genom att aktivt fyllt i att han var berättigad till hela summan efter påpekandet kan det inte längre anses vara omedvetet i mina ögon. Förutsätter givetvis att hans tjänstefolk informerat honom. En sådan sak tror jag inte de missar. Vore grovt tjänstefel om de nu vill skydda sin ledare från offentlig förnedring.

http://hd.se/inrikes/2011/10/07/juholt-lat-riksdagen-for-mycket/

Ah men allt handlar nu om för han att försöka snygga till det så gott det går. Så får man se vad opinionen säger om detta senare när mer uppgifter kommit fram.
men som du skriver, så hade det ju inte funkat för övriga befolkningen. Det hade blivit kaos. Därför så hoppas jag nästan att han kommer få betala en straffavgift som heter duga, eller avgå. För kan man inte läsa ett enkelt formulär, då ska man inte leda Sveriges näst största parti..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln