Vadå? Tycker inte du att där finns en enorm "svartsjuka" bland gemene man i detta landet? Jantelagen? Så fort det går bra för någon, eller någon tjänar bra pengar så kollar folk snett? Inte så att man ska hänga ut alla bolagschefer som tjänar enorma pengar för de styr och driver ett framgångsrikt bolag? "Det är inte försvarbart att de tjänar så mycket, det är orättvist" bla bla bla.. Läs mellan raderna. Sossepolitik som syrar igenom allt. I Sverige ska alla ha välfärd, även om man inte jobbar, eller även om man jobbar, och lägger 6 år i skolan så ska man ändå tjäna jämlikt med andra som knappt gått ut gymnasiet?
Gör man ett bra jobb ska man fan tjäna på det, sen får man naturligtvis skatta där efter. Men trött på den gnälliga mentaliteten bara
Tror du att du hade kommit undan om du blivit påkommen med att fuska med bostadsbidraget och lura till dig 90 000 kr?
Man kan ju göra en Juholt "Jag hade inte koll på regelverket. Lovar att rätta till det *host*"
Kan man inte bara avveckla det partiet?
Ge det några år tills alla 40-talister börjar försvinna så ska du se att det kommer börja hända saker
En iaktagelse är att de sällan själv rättar till sina misstag innan de blir tagna med byxorna nerdragna. Hur vore det för en gångs skull om politiker visar lite civilkurage och gör en självrättelse i tid?
Kom på att jag missade att redovisa en försäljning förra deklarationen. Givetvis rättade jag till det i god tid innan eventuella skattemyndigheter knackade på dörren. Konsekvenserna hade nämligen inte varit så trevliga om myndigheterna varit först. Det känner de allra flesta till i det här landet. Det är dags att politikerna börjar springa gatlopp. Rensa upp och ersätt dem med riktigt folk som har integritet och heder som inte är till salu och kan ta obekväma nödvändiga beslut (har finanskrisen i åtanke nu). Det är inte meningen att man ska sitta och bli omvald år efter år utan man ska sätta landet och dess befolkning i första rummet. Då ska man kunna ta beslut som för egen del innebär politiskt självmord. Jag tror folk innerst inne skulle respektera en sådan ledare.
Vore jag i Juholts kläder skulle jag ransaka mig både en och två gånger innan jag tog ett offentligt uppdrag för ett parti som har en enorm förtroendekris hos väljarna. Men han är ju i gott sällskap.
Kort sagt så kunde detta inte komma med en sämre tid för partiet. Nästa SIFO undersökning ska bli kul och se
Men va fan, lite skadeglad får man fan vara. Håll rent hus innan du tar på dig rollen som "nästa statsminister"