Slutet för trovärdigheten på Socialdemokraterna?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Därför så hoppas jag nästan att han kommer få betala en straffavgift som heter duga, eller avgå. För kan man inte läsa ett enkelt formulär, då ska man inte leda Sveriges näst största parti..

Borde finnas riktlinjer som ger politiker som medvetet eller omedvetet fuskar med bidragen ett kännbart ekonomisk straff. Kanske skulle de då inte acceptera ersättningar och bidrag hur som helst utan att först informera sig om vad som gäller. Att kunna göra en pudel gång efter gång med byxorna nerdragna kommer aldrig att utrota det politiker förakt som blossar upp efter den här typen av händelser. Anses saken mycket allvarlig så bör de säga upp sig själva. Men det brukar lösa sig självt.

Avgå lär Juholt först göra när opinionen dömer ut hans trovärdighet totalt. Särskilt opinionen i de egna leden. Återstår att se hur stort tålamod och stöd han i praktiken har.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Avgå lär Juholt först göra när opinionen dömer ut hans trovärdighet totalt. Särskilt opinionen i de egna leden. Återstår att se hur stort tålamod och stöd han i praktiken har.

Socialdemokratiska partiledare kan hänga kvar länge även sedan detta inträffat, eller t o m gå från att vara misstrodd politiker/minister till partiledarpost.

Jag tycker han är förhållandevis munter trots allt som har hänt...

Dt finns en personangreppstråd.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Måste säga att jag tycker 160kkr är ganska billigt för ett sånt här skott i S-foten. Jag hoppas han blir kvar som partiledare så kan vi räkna bort Såsarna i nästa val.

Blir en fin anledning att fira ikväll! :fyllisar Skål för Juholt!
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tror S-väljaren har personliga erfarenheter av bostadsbidragsfusk, så tror inte de förlorar röster..
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Är det inte bara helt underbart, att efter en sån jävla tomte som Sahlin, dyker hennes manlige motsvarighet upp & tar över......hahah!!! Enjoy the show folks!

Med en historia av partiledare som diktatoraspiranten Göran och ormen Olof, så är jag förvånad över att partiet finns kvar.
Kan man verkligen bluffa sig till så många röster av gamlingar och invandrare, eller är folk verkligen så korkade?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Juholt är sambo med en dömd bedragerska. Kaka söker maka. Inte fan är detta förvånande. Han borde polisanmälas på stört, så kan polisen sen lägga ner utredningen och vi kan reta oss på politikerfrälset som står över lagen.

den här tråden hade passat "mackan" som handen i handsken! en motgång (banningen) och hela hans liv passerade revy, tänkte kolla om du kunde tipsa honom om denna tråd, tror han skulle ha svårt att motstå att skriva en kommentar eller två:D
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
den här tråden hade passat "mackan" som handen i handsken! en motgång (banningen) och hela hans liv passerade revy, tänkte kolla om du kunde tipsa honom om denna tråd, tror han skulle ha svårt att motstå att skriva en kommentar eller två:D

Mackan försvann ungefär samtidigt som Juholt kom in i bilden...

1 + 1 = 2 ;)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nja. Trovärdigheten för S försvann ju redan på 70-talet.

Jo, Palme han kunde sopa skandaler under mattan som en riktig man!

Frågan är bara hur han hade fått så stabilt grepp om oppositionens testiklar att dom aldrig vågade gräva fram hans skit.

Dom kanske delade på flickorna på samma bordell?
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att dom överhuvudtaget får pengar för att bo i sthlm när dom har en månadslön motsvarande en betydande post i näringslivet. Själv arbetar jag till största del på annan ort och får 50 kronor skattefritt per dag om jag ordnar eget boende vilket motsvarar 1500 spänn i månaden... Arbetar jag dessutom mer än 90 dagar på samma ställe ska traktamentet sänkas enligt skattemyndigheten.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att dom överhuvudtaget får pengar för att bo i sthlm när dom har en månadslön motsvarande en betydande post i näringslivet. Själv arbetar jag till största del på annan ort och får 50 kronor skattefritt per dag om jag ordnar eget boende vilket motsvarar 1500 spänn i månaden... Arbetar jag dessutom mer än 90 dagar på samma ställe ska traktamentet sänkas enligt skattemyndigheten.

Näe, det är inte bara du som tycker att det är konstigt/fel.

Jag skulle faktiskt kunna gå med på att dom får 1500 spänn i månaden och sänkt traktamente efter 90 dagar, för vi är ju alla lika mycket värda eller hur?
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Vilken journalist skulle slå på stora trumman varje gång en politiker själv rättar sina egna fel?

Det roliga är väl ändå att Juholt inte behöver betala tillbaka pengarna om han inte själv vill?
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
den här tråden hade passat "mackan" som handen i handsken! en motgång (banningen) och hela hans liv passerade revy, tänkte kolla om du kunde tipsa honom om denna tråd, tror han skulle ha svårt att motstå att skriva en kommentar eller två:D

Vad får dig att tro att han inte känner till denna tråd?
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Lite tragiskt att se hur lite "skandaler" har att göra med själva politiken längre utan nu handlar det mest om trams och vem som har bäst pr-avdelningar.

Moderaternas opionsiffror dalade kraftigt förra veckan och deras pr-avdelning går i spinn och plockar fram "nyheten" om Juholts klavertramp(som de givetvis vetat om sedan september) och ger till "Bonnierkoncernen avslöjar". Inom en vecka fylls nyheterna med totalt ointressant mumbojumbo istället för att rapportera om något intressant av värde( kanske något från de två krig som Sverige just nu befinner sig i vore något?)...ähh skit samma det är ändå EU som bestämmer det av vikt.
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
De är duktiga på att hitta bra ledare i det där partiet, nästan så man blir lite imponerad.

Who's next, Denho Acar?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top