Socialdemokraterna har det inte lätt längre... Deras grundtanke tycker jag är riktigt bra, men de senaste 2-3 decenniumen har det bara gått åt fanders mer och mer. De agerar ultrahöger i vissa avseenden och väldigt långt åt vänster i andra avseenden. Det sunda förnuftet verkar saknas och alldeles för många politiker har ingen verklighetsuppfattning alls.
Jag har röstat blått ett par varv nu. Men jag har en viss respekt för Gustav Fridolin just på grund av att han faktiskt skaffat sig en uppfattning om verkligheten, så nästa gång kanske det blir MP om de sliter sig loss från den röda sörjan.
Håller med helt och hållet förutom att jag alltid röstat blått och kommer förmodligen fortsätta med det.
Gustav Fridolin är stark och vad jag vet så är han trogen sin politiska ståndpunkt, sådana politiker förtjänar all respekt oavsett vilket parti de tillhör.
En riktigt stark socialdemokrat som verkligen hade kunnat ställa till det för alliansen valde (lyckligtvis) att gå över till näringslivet istället, Ilija Batljan.
Hade han blivit vald som ersättare så tror i alla fall jag att det hade blivit väldigt tufft nästa val.
Men det är vad jag tror...
Ursäkta, men hur kan Juholt vara skriven i Oskarshamn om han är registrerad SAMBO i Stockholm?
Borde inte han och bedragerskan vara SÄRBO då?
Det funkar tydligen inte så för politiker... för oss vanliga dödliga medborgare så är det precis så det funkar.
Last edited: