Slutet för trovärdigheten på Socialdemokraterna?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Själv är jag nöjd med den partiledare som sossarna valt! Det är tillbaka till Göran P´s tid med en självuppfylld person med låg verklighetsförankring.

Uttalandet om att han inte reflekterat över att skattebetalarna stått för hans sambos uppehälle visar ju hur aktiv hjärnan är..

Mer Juholt så Reinfeldt&Borg får sitta kvar är min åsikt.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Någon som såg Hübinettes tv-show på SVT när Persson var på besök? Han är sig lik den där mannen. Lyckas vara skrytsam samtidigt som han försöker vara ödmjuk. En bedrift i sig. Säger sig trivas på gården med sina kor och tillhörande jaktmarker. Ja, ni ser hur modest han är.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/juholt-visste-att-han-gjorde-fel_6541037.svd
Håkan Juholt var medveten om felaktigheterna då han begärde fullt ersättningsstöd för sin övernattningsbostad den 13 september i år. Det avslöjar hans assistent Peter Cervin för di.se.

Peter Cervin säger att samtliga inblandade - han själv, kanslichefen Sven-Eric Söder och Håkan Juholt - var medvetna om felaktigheterna när den nya blanketten om ersättningsstöd skickades in.

- Håkan har lämnat in alla uppgifter från 2007 på samma sätt, då ville vi fortsätta med samma rutiner tills vi hittat en lösning med riksdagsförvaltningen, säger han och tillägger att det var socialdemokratiska kanslichefen Sven-Eric Söders uppgift att klara ut detta.

Sven-Eric Söder har tidigare sagt att han inte fick någon information om de felaktiga utbetalningarna förrän efter den 13 september, då Juholts nya blankett skickades in. Det stämmer inte, hävdar Peter Cervin.

..

- När jag kom tillbaka från semestern så informerade jag Håkan om detta, säger han till Di.se.

Informerade du både om hur regelverket ser ut och att riksdagen ville ha en ny blankett?

- Ja, precis. Det var då som Håkan fick ett hum om det här. Varken jag eller han visste om att det låg till på det här viset. Det var den första indikationen på att något var fel, säger Peter Cervin.

Trots informationen lämnade Håkan Juholt en månad senare, den 13 september, in en ny blankett till riksdagen där han återigen begär full ersättning för sin övernattningsbostad.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Undra hur högt i kurs Peter Cervin står hos Juholt och de inom partiet som till varje pris vill få den här saken ur världen?

Det är ju knappast så att han sätter Juholt i någon bättre position genom sitt uttalande. Äntligen någon med lite civilkurage!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag ser ju inge konstigt i det här. Det är ren och rak sosse politik. Jag ska ha allt och någon annan betalar. Vem vet man ej riktigt alla gånger men någon annan.
Fungerar bra i ett slutet system på kanske 10 individer utöver det så blir det som i ryssland, kina eller andra länder där VPK och röda partier styr. För Juholt är extremt åt VPK.

Träffa en gång en Sosse politiker på en fest(säger inte namn). Det enda hon kunde göra var att tala om att hon minsan fick 56k i månaden på att göra ingenting. Hon drog på sig betalningsanmärkningar och skyllde det på att hon minsann tjäna så mycket pengar så hon hade ingen koll. Politik fick jag upplysa henne om vad hon skulle stå för och hur det fungerar. Sen upplös jag henne med att om jag ska betala henne 56k i månaden så ska hon minsann arbeta! Annars kan hon vara utan lön.
Å hon var en som skulle sitta med i ledningen för vårat land, hon satt ju i riksdagen just då.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Känner igen beteendet.. Har aldrig hört så mycket snack om ersättning och bidrag som när man träffar aktiva i politiken, i synnerhet ju närmare vänster man kommer. Jag gissar att mindre än 5% egentligen vill något.

Mona fick kicken utan att ha skott sig, men nu är det en medelålders MAN med kostym från inre leden! Honom skall man minsann hålla om ryggen! Det är ju så man vill kräkas vid rena åsynen av gubben.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
MUAHAHA. Fan vad skadeglad jag är. Han blir synad i sömmarna, förmodligen fälld, återbetalningsskyldig, av med jobbet OCH skjuter förmodligen sossarna i sank en gång för alla.

Snacka om 5 flugor i en smäll!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
MUAHAHA. Fan vad skadeglad jag är. Han blir synad i sömmarna, förmodligen fälld, återbetalningsskyldig, av med jobbet OCH skjuter förmodligen sossarna i sank en gång för alla.

Troligen följt av artiklar om hans pension och trippla bolag vid sidan om :)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag tycker vi gör som franska bönder, vi tippar koskit utanför riksdagshuset.
[YOUTUBE-ID]7Lb6E3D-FEE[/YOUTUBE-ID]

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00

Ja nu är det bara den sammetsögda flintisen kvar att få fram nån skit om, obehagligt bara att se den skenhelige fan på bild, huvva.

Sent from my telephone using Fingers

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ang: boendeförhållandet.

Vilken utomordentlig fåntratt! Har han ingen som helst självinsikt.

Jag tror inte man kan spela så dum. Det är inte kul mtp hans position!:mad:

Vad är grejen med att ställa en pajas som företrädare för ett så stort parti, detta efter en klant av historiska proportioner. Man kan tycka vad man vill men det är ett hån mot deras väljare. Ett hån de förtjänar om de inte kommer på bättre tankar, dvs att negligera en sådan tomte.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Vilken utomordentlig fåntratt! Har han ingen som helst självinsikt.

Jag tror inte man kan spela så dum. Det är inte kul mtp hans position!:mad:

Vad är grejen med att ställa en pajas som företrädare för ett så stort parti, detta efter en klant av historiska proportioner. Man kan tycka vad man vill men det är ett hån mot deras väljare. Ett hån de förtjänar om de inte kommer på bättre tankar, dvs att negligera en sådan tomte.

Jag tycker han speglar de socialdemokratiska väljarna ganska väl... :D

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00

Tycker han speglar det svenska folket ganska väl, tro att en politiker är bättre än en annan, pinsamt. Samma pack hela högen men såklart att fler slickar röv på en som stoppar lite allmosor i ens egna plånbok :p

Sent from my telephone using Fingers

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Ja, jag vet ju inget om det där. De jag känner till är den gamla stammen, de som mest figurerar i dödsrunorna numera samt de som slentrianmässigt (åtminstone tidigare) röstade rött för det gjorde deras farsa och farfar. Detta i glesbygd med ett fåtal starka industrier där man under decennier åtnjöt ganska(!) goda villkor. Med tanke på hur de resonerar kring pengar är jag dock rätt säker på att det inte förhåller sig så idag. De röstar på den som kan gynna plånboken, men kan nog svänga sig med arbetarklassiga floskler.

Det roligaste jag vet är en polares strax pensionsmässiga föräldrar. Han har haft framgång inom IT och hon är läkare. De stod bokstavligen på barrikaderna på 70-talet. Idag: Ultravänster utom på valdagen...:D:D:D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln