Slutet för trovärdigheten på Socialdemokraterna?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
det tråkiga är om han får sitta kvar är att alla som är doppade i rödfärg och dom som står i valet och kvalet att antingen doppa tassarna i den röda färgburken eller den blåa är att dom är väldigt glömska och detta lär vara sopat under mattan lagom till valet.

skrämmande att det finns folk som fortfarande står bakom denna pajasen....och han kan bli vald som landets ledare..huvva..:gnissla

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vet inte varför jag tycker Juholt påminner om Basil Fawlty när han slingrar in sig allt värre i sina lögner och bortförklaringar samt sparkar på Manuel.

Igår, Peter Cervin: -Jag informerade honom i augusti.
http://www.dn.se/nyheter/politik/juholts-assistent-jag-informerade-honom-i-augusti

Idag, Juholt: Peter Cervin gör mycket sällan några fel. Han är en hedersman som gör rätt.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2589080/juholt-peter-cervin-ar-en-hedersman

En timme senare tar Peter Cervin en timeout.
http://www.dn.se/nyheter/politik/juholts-assistent-tog-time-out

[YOUTUBE-ID]s6EaoPMANQM[/YOUTUBE-ID]

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Sosseskutan brukar ju vara tät som en gummibåt, men nu läcker det tamigfaen överallt. Alla skvallrar ju om saker som normalt aldrig omtalas vid såna här kriser.
Det kan bara betyda en sak. Juholt är torsk. Filéad, rökt, och klar. Han har uppenbarligen en del fiender inom partiet.:hihi

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
293536_10150319661076048_630811047_8027130_1088391647_n.jpg

:rofl

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Mytoman?

Håkan Juholt har flera gånger berättat hur han i sin ungdom smugglade tryckeriutrustning för att stödja den polska frihetskampen - och att han har suttit fängslad i Polen. Men Resume har tittat närmare på historien - och hittar ingen som kan backa upp S-ledarens berättelse.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2589713/juholts-smuggelresor-under-lupp

Det luktar onekligen lite så. Den typen av historier är enligt min erfarenhet typiska för folk som inte vet skillnad på sanning och välkryddad sanning.

Men de är inte riktigt så vansinniga som vissa mytomaners historier. Chansen finns ju att de skulle kunna stämma.

Jag träffade en snubbe jag kände är jag pluggade. Han var notorisk mytoman vilket jag mindes från studietiden. När vi sågs några år efter pluggandet så hävdade han att han numera jobbade med att skriva manus till kända filmer (som jag givetvis inte hört talas om) i Hollywood.
Vad han då gjorde med en fjällrävenryggsäck och urtvättad rosa T-shirt på Gotlandsfärjan under lågsäsong var ju lite anmärkningsvärt.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

"Juholt fick ersättning för hyrbil och privatbil
Här är dokumenten som visar att Håkan Juholt låtit riksdagen betala en hyrbil under samma period som han fått milersättning för sin egen bil.
Expressen kan i dag avslöja att S-ledaren har fått ersättning för en resa från Stockholm till Oskarshamn - med både hyrbil och egen bil.
[LINK EXTERNAL HREF=http://www.expressen.se/nyheter/1.2589766]Klicka här och läs dokumenten - som också visar hur han vid ett annat tillfälle avverkat 32 mil på en timme. [/LINK]
Expressen har sökt Håkan Juholt i går på onsdagskvällen och på torsdagsmorgonen, men han har inte velat kommentera uppgifterna.
Vet du mer - tipsa oss!

Expressen har granskat Juholts reseräkningar och hyrbilsfakturor från början av 2007. Vid en närmare titt uppstår flera frågetecken.
Ena gången verkar det som att Håkan Juholt har kört mellan Oskarshamn och Stockholm - en sträcka på 32 mil - på bara en timma.
Andra gången har S-ledaren redovisat att han åkt från Stockholm till Oskarshamn - med både hyrbil och egen bil - under bara ett dygn. Frågan väcks därför om det är samma resa som han har tagit betalt för på två olika sätt.

Följande gäller:
Det första ifrågasatta tillfället var den 16 februari 2007. Då hyrde Håkan Juholt en bil som han hämtade ut på Avis i Stockholm på eftermiddagen. Han lämnade tillbaka bilen i Stockholm den 18 februari klockan 16.
Totalt körde han enligt fakturan 94,3 mil med hyrbilen, så den har verkligen inte stått still.
Allt gick på 1889 kronor, som Juholt fått ersättning för.
Det är när man tittar på hans reseräkning under samma period som det uppstår frågor som Juholt måste besvara.
I en reseräkning till riksdagen har han angett att han reste med sin egen bil från Oskarshamn till Stockholm den 18 februari 2007. För detta har Juholt fått milersättning på 832 kronor.
Resan påbörjades enligt Håkan Juholts redovisning vid klockan 15.
Så han har alltså lämnat Oskarshamn med sin egen bil vid 15 - och lämnat tillbaka hyrbilen i Stockholm vid 16. Sträckan på 32 mil mellan städerna skulle han alltså ha avverkat på en timme.
Två resor till Oskarshamn
Det andra tillfället är drygt en månad senare: Den 22 mars 2007 hyrde Juholt en bil, återigen på Avis, som han hämtade ut klockan 14.28 i Stockholm. Han lämnade sedan tillbaka bilen i Oskarshamn ungefär ett dygn senare, den 23 mars vid 13-tiden. Därmed måste han ha rest från Stockholm till Oskarshamn med hyrbilen.
Hyran på 1865 kronor fick han betald av riksdagen.
Hyrbilen gick under det här dygnet cirka 50 mil.
Men den 22 mars åkte han också från Stockholm till Oskarshamn med sin egen bil - samtidigt som han hade hyrbilen. Enligt sin redovisning var han framme vid 20-tiden.
För detta fick Juholt milersättning på 832 kronor.
Under samma period, inom loppet av knappt ett dygn, åkte alltså Håkan Juholt från Stockholm till Oskarshamn - både med hyrbilen och med sin egen bil. Frågan väcks om det är samma resa.
Trolöshet mot huvudman
Ronny Svensson, VD på Ynnor, är Sveriges mest kända tjänstebilsexpert. Han förklarar att man inte kan få ersättning för hyrbilskostnaden - samtidigt som man får milersättning som om det vore ens egen bil.
- Antingen får man göra det ena eller det andra. Det normala är att uppdragsgivaren tar hyrbilskostnaden. Sedan att köra ytterligare en debitering, då har man ju inte haft några kostnader överhuvudtaget. Så nä, det ska man inte göra, absolut inte, säger Ronny Svensson.
Han säger att det till och med är olagligt.
- Om man debiterar både för hyrbilskostnad och milersättning är det trolöshet mot huvudman. Man har ju redan fått betalt en gång för det hela, säger han.
Expressen sökte i går Håkan Juholt för en förklaring till reseräkningarna.
"Håkan Juholt kommenterar inte det här i kväll", skriver S-ledarens pressekreterare Sofie Rudh i ett sms."

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det är verkligen helt fascinerande att valberedningen ens släppte igenom Juholt... maken till inkompetens har jag aldrig skådat... och då har jag ändå sett min beskärda del av inkompetenta människor.

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Problem med oärliga politiker.
Lösning; tvinga dom att leva som vanligt folk.
Inga onödiga förmåner, alla dubbla förmåner som tex guld ort på tågen och körersättning för hyrbil ska väck. Kör med egen bil för 18 spänn milen eller åk kollektivt som vanligt folk.
Övernattningslägenhet? Låt de få hyra en tvåa i ett segregerat bostadsområde i förorten och pendla med guldkortet in till centrum.
Inga extra fallskärmar eller pensioner som inga vanliga löntagare har.
Om de skött sig kan de få 6 månadslöner när de slutar, max. Får de sparken får de inget utöver normal A-kassa för då har de gjort bort sig.
Med sina kontaktnät borde de ha lätt att fixa nya jobb åt sig, inga extra förmåner behövs alltså.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det är verkligen helt fascinerande att valberedningen ens släppte igenom Juholt... maken till inkompetens har jag aldrig skådat... och då har jag ändå sett min beskärda del av inkompetenta människor.

Tydligen kände dom till en hel del redan då..

http://www.dn.se/nyheter/politik/s-kalla-om-juholt-valberedningen-visste

När S skulle välja ny partiledare visste valberedningen om att det fanns ”frågetecken” kring Håkan Juholt. Det uppger en välinformerad källa inom partiet för Svenska Dagbladet.

– Jag varnade själv valberedningen för hans slarv, och att allt inte stod rätt till. Berit Andnor kan aldrig säga att hon inte visste, säger källan till SvD.

Enligt källan ska valberedningen och dess ordförande Berit Andnor ha konfronterat Juholt med uppgifterna, men han ska då ha förnekat och blivit partiets nya ordförande.
Annons:

SvD:s källa varnade bland annat om Juholts resvanor. Ett exempel är 2006 års resa till Vitryssland. Expressen har avslöjat att den varade i fyra dagar i stället för de elva han fått ersättning för, samt att Juholts sambo var med på resan utan att logiersättningen minskade.

– Många i partiet har retat sig på att sambon är med överallt, och undrar vem som betalar.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Expressen har granskat Juholts reseräkningar och hyrbilsfakturor från början av 2007. Vid en närmare titt uppstår flera frågetecken.
Ena gången verkar det som att Håkan Juholt har kört mellan Oskarshamn och Stockholm - en sträcka på 32 mil - på bara en timma.
Andra gången har S-ledaren redovisat att han åkt från Stockholm till Oskarshamn - med både hyrbil och egen bil - under bara ett dygn.

Ingen dålig hyrbil har får som dundrar av 32 mil på en timme..

Problem med oärliga politiker.
Lösning; tvinga dom att leva som vanligt folk.
Inga onödiga förmåner, alla dubbla förmåner som tex guld ort på tågen och körersättning för hyrbil ska väck. Kör med egen bil för 18 spänn milen eller åk kollektivt som vanligt folk.
Övernattningslägenhet? Låt de få hyra en tvåa i ett segregerat bostadsområde i förorten och pendla med guldkortet in till centrum.
Inga extra fallskärmar eller pensioner som inga vanliga löntagare har.
Om de skött sig kan de få 6 månadslöner när de slutar, max. Får de sparken får de inget utöver normal A-kassa för då har de gjort bort sig.
Med sina kontaktnät borde de ha lätt att fixa nya jobb åt sig, inga extra förmåner behövs alltså.

Check..

Att va politiker är rätt risky business. Jag kan acceptera att de ska ha bra betalt, många jobbar dygnet runt, har konstant jour och reser extremt mkt.

Men höj hellre grundlönen med 40% och slopa ALLA privilegier.. Framförallt det här med riksdagspension stör mig. Få lön flera decennier efter några år i riksdagen vilket leder till att ingen nånsin skaffar ett jobb utan startar bolag som de bara tar ut vinster från, men ingen lön. Inte riktigt så det var tänkt att fungera va?

Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hoppas fifflaren sitter kvar så länge det går, gärna efter nästa val.
Då vinner M enkelt och vi kan fortsätta må bra som land.
Skulle en VPK sosse få makt så transformeras vi till grekland på bara några år.
Hörde igår att enligt sossarnas budget skulle 4 av 10kr gå till som som ej arbetar.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ingen dålig hyrbil har får som dundrar av 32 mil på en timme..

Näe, verkligen inte. Att snitta 320km/h i 60 min är minsann inte lätt. Att sen göra det dagtid får ju sånna som spökryttaren att framstå som en skolpojk.

All respekt till Håkan :Bugar

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Framförallt det här med riksdagspension stör mig. Få lön flera decennier efter några år i riksdagen vilket leder till att ingen nånsin skaffar ett jobb utan startar bolag som de bara tar ut vinster från, men ingen lön. Inte riktigt så det var tänkt att fungera va?

Håller med fullständigt. Det här sticker nog i folks ögon. Särskilt de som har lite mer insikter och förståelse varför de plötsligt är konsulter hela högen och slussar in sina arvoden via aktiebolag samtidigt som de lyfter sin pension eller avgångsvederlag från riksdagsåren.

Fanns nog en legitim tanke med pensionen från början, men knappast idag när näringslivet rycker i riksdagsmännen knyter dem till sitt nätverk för att kunna få en direktlänk att påverka framtida beslut i riksdagen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tydligen kände dom till en hel del redan då..

Yes, läste det där också och med en sådan valberedning så är socialdemokraterna verkligen illa ute.

Inte för att jag sörjer direkt men det är ju faktiskt inte särskilt nyttigt för det politiska klimatet i Sverige.
Lär ju inte göra så att vi blir starkare internationellt heller.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln