Slutet för trovärdigheten på Socialdemokraterna?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Lite svårt med siffrorna...
http://www.dn.se/nyheter/politik/juholt-kom-med-felaktiga-uppgifter

Han omger sig verkligen med bra rådgivare och faktagrävare :D

Tycker nästan lite synd om honom som får bära hundhuvud för att han fått fel siffror av sina medarbetare. Men samtidigt har han själv valt sitt lag och får ta konsekvenserna. För övrigt verkar han ju som sagt vara rätt duktig på att ställa till för det på egen hand utan hjälp från partiet med sin bostadsaffär.

Sedan kan man ju undra vad Moderaterna håller på med. Deras förskönade historiebeskrivning var ju också ett resultat av inkompetens.
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13844049.ab

Hmmm...kanske inte var så märkligt att det var så tyst från politikerbänken under drevet mot Juholt. Vad säger SH-mobben?

Saken är väl att man förväntar sig av politiker att man "lever som man lär". Att en moderat gör ett bostadsklipp renderar väl mest en klapp på axeln eftersom det ingår i konceptet. En sosse/vänster som gör samma sak är ju fel eftersom de står för någonting annat.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13844049.ab

Hmmm...kanske inte var så märkligt att det var så tyst från politikerbänken under drevet mot Juholt. Vad säger SH-mobben?

Det enda jag har att säga är väl att det är dags att sluta särbehandla politiker, de är den nya ålderns adel. Samma lagar och regler ska gälla för dem.
Hade det inte varit en karriär att vara politiker hade jag nog tyckt att den där lagen hade haft något syfte, men inte nu.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Om inte SVT gör som Juholt vill så kommer hans parti bara att ställa upp i TV4as debatter...

(s)krattretande eller (s)torhetsvansinne?

http://www.dn.se/nyheter/politik/juholt-kraver-respekt-av-svt

Korkat uttalande. Hoppas att SVT kör sitt race. Den stora förloraren är Socialdemokraterna själva. Knappast SVT. Övriga partier kommer knappast att dansa efter Socialdemokraternas noter och bara vara med i TV4 debatter. De kommer att ta alla chanser de får att föra ut sitt politiska budskap.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Frågan är väll om MP och V vill vara kvar om S drar sig ur?
Jag kan förstå problemet, låter man alliansen hållas på ena sidan så buntar folk kanske ihop SD med S. SD skulle ju dessutom mycket väll kunna tolkas som Social Demokraterna :D

Allternativet vore kanske att byta plats på partierna mellan debatterna och blanda allianspartier med vänsterpartiet?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Frågan är väll om MP och V vill vara kvar om S drar sig ur?
Jag kan förstå problemet, låter man alliansen hållas på ena sidan så buntar folk kanske ihop SD med S. SD skulle ju dessutom mycket väll kunna tolkas som Social Demokraterna :D

Allternativet vore kanske att byta plats på partierna mellan debatterna och blanda allianspartier med vänsterpartiet?

Jag tror folk är tillräckligt intelligenta att avgöra den saken själv. Det är väl ingen som buntar ihop S med SD bara för att de råkar stå bredvid varandra? Däremot vet ju väljarna sedan tidigare att MP och V samarbetat. Men S vill väl köra solo nu. Men det ser ju inte särskilt lovande ut i opinionssiffrorna. De är inte ens Sveriges största parti. Snacka om att det gått utför. Då kan man ju inte stå där och ställa krav på det ena och det andra. Sätt igång och kämpa istället för att vinna tillbaka väljarnas förtroende istället för att gnälla över bagateller. Socialdemokraterna underskattar väljarnas intelligens genom att bete sig som små barn. Ska de hålla på så här är det nog bara en tidsfråga innan de tappar ytterligare 10% till övriga partierna. Jag tror att V & MP kommer att gå framåt på bekostnad av S i vänsterfalangen och allianspartierna kommer att plocka röster från högerfalangen i S.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Nu är jag inte speciallt insatt och läser inte blaskorna sådär mycket, men av det man sett och hört kan man fundera på om det bara är SD's Jimmie Åkesson som inte håller på med fusk och oegentligheter.
Eller så är han bara inte granskad ännu.

Men om så är fallet att han inte har massa fuffens för sig, medans de andra ha det, så skulle det vara lite spännande att se hur förtroendet utvecklar sig...
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Om inte SVT gör som Juholt vill så kommer hans parti bara att ställa upp i TV4as debatter...

(s)krattretande eller (s)torhetsvansinne?

http://www.dn.se/nyheter/politik/juholt-kraver-respekt-av-svt

Problemet som jag ser det är att de ställer Alliansen mot oppositionen vilket då inkluderar SD, men problemet för oppositionen är då att de ser ut som att SD är med S, V och MP.
Så på så sätt förstår jag faktiskt S då det visuella kommer få en klarare signal än vad de säger... sen kan jag tänka mig att diverse tidningar kommer använda bilder från det som "visar" att de hör ihop.

Så varför inte bygga studion med pulpetar istället, då står alla ensamma.

Jag tror folk är tillräckligt intelligenta att avgöra den saken själv. Det är väl ingen som buntar ihop S med SD bara för att de råkar stå bredvid varandra? Däremot vet ju väljarna sedan tidigare att MP och V samarbetat. Men S vill väl köra solo nu. Men det ser ju inte särskilt lovande ut i opinionssiffrorna. De är inte ens Sveriges största parti. Snacka om att det gått utför. Då kan man ju inte stå där och ställa krav på det ena och det andra. Sätt igång och kämpa istället för att vinna tillbaka väljarnas förtroende istället för att gnälla över bagateller. Socialdemokraterna underskattar väljarnas intelligens genom att bete sig som små barn. Ska de hålla på så här är det nog bara en tidsfråga innan de tappar ytterligare 10% till övriga partierna. Jag tror att V & MP kommer att gå framåt på bekostnad av S i vänsterfalangen och allianspartierna kommer att plocka röster från högerfalangen i S.

Jag tror du tror för mycket om folk. Tycker mig få det bevisat varje dag att folk är just så dumma.

Nu är jag inte speciallt insatt och läser inte blaskorna sådär mycket, men av det man sett och hört kan man fundera på om det bara är SD's Jimmie Åkesson som inte håller på med fusk och oegentligheter.
Eller så är han bara inte granskad ännu.

Men om så är fallet att han inte har massa fuffens för sig, medans de andra ha det, så skulle det vara lite spännande att se hur förtroendet utvecklar sig...

Var det inte så att Hitler även var den med högst betyg, bäst omdöme av sina medmänniskor och mest felfria politiker nånsin. :gnissla
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Nu är jag inte speciallt insatt och läser inte blaskorna sådär mycket, men av det man sett och hört kan man fundera på om det bara är SD's Jimmie Åkesson som inte håller på med fusk och oegentligheter.
Eller så är han bara inte granskad ännu.

Men om så är fallet att han inte har massa fuffens för sig, medans de andra ha det, så skulle det vara lite spännande att se hur förtroendet utvecklar sig...

Hade Åkesson haft skit för sig hade de grävt fram det kvickare än kvickt. Var han politiskt aktiv innan SD? Annars har han förmodlingen kommit som en friskfläkt utifrån och varit fullt medveten om att han kommer bli granskad hårdare än alla andra. Han har kanske inte heller "växt upp" i kulturen där man roffar åt sig alla bidrag man bara kan, legala som tveksama?

Jag är inte Sverige Demokrat men Jimmie verkar duktig och jordnära.

Var det inte så att Hitler även var den med högst betyg, bäst omdöme av sina medmänniskor och mest felfria politiker nånsin. :gnissla

I så fall bör väll övriga partier ta det som en spark i rumpan att ställa krav på även den inre moraliska kompassen hos sina medarbetare? :va

Sen finns det mycket myter om Hitler, t.ex. att han var kortare än genomsnitts tysken.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
I så fall bör väll övriga partier ta det som en spark i rumpan att ställa krav på även den inre moraliska kompassen hos sina medarbetare? :va

Sen finns det mycket myter om Hitler, t.ex. att han var kortare än genomsnitts tysken.

Jag har stort hopp om Annie Lööv, men förtroendet sjönk när hon läste juridik.

Hur lång var den lille halvjuden från Österike då?
Lite skoj med sådana myter.
Det brukar ju talas om att "förminska" människor, men den enda jag hört om tidigare där det verkligen gjorts var Napoleon.
"Alla" vet ju att han var pytteliten och fet.
Det är segrarens beskrivning av förloraren.
Han var av medellängd och vältränad under sina första aktiva år.
Mot slutet var han sjuk och småfet, dock.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Hade Åkesson haft skit för sig hade de grävt fram det kvickare än kvickt. Var han politiskt aktiv innan SD? Annars har han förmodlingen kommit som en friskfläkt utifrån och varit fullt medveten om att han kommer bli granskad hårdare än alla andra. Han har kanske inte heller "växt upp" i kulturen där man roffar åt sig alla bidrag man bara kan, legala som tveksama?

Jag är inte Sverige Demokrat men Jimmie verkar duktig och jordnära.
Precis min tanke, han verkar ligga på samma nivå som vi hederliga arbetare och undviker fiffel och båg.

Juholt m.fl har man inget förtroende för längre, men Reinfelt verkar som att han har hållit sig i skinnet, kan inte minnas att jag varken hört eller läst om att han fifflat med något, om så är fallet är han ju värdig stadsministerposten, och den enda förtroendeingivande partiledaren jämte Jimmie Åkesson och Annie Lööv (Ännu sålänge, för se hurdant det ligger till med henne när SR och SVT kommer igång ordentligt med att granska henne) dock så har kanske inte hon hunnit fiffla så mycket ännu i sitt liv då hon är rätt så ung.

Jag står inte på någons sida utan röstar efter hur pass partierna tycker som jag, och hurdant som sköter sig.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Annie Lööv (Ännu sålänge, för se hurdant det ligger till med henne när SR och SVT kommer igång ordentligt med att granska henne) dock så har kanske inte hon hunnit fiffla så mycket ännu i sitt liv då hon är rätt så ung.

Jag står inte på någons sida utan röstar efter hur pass partierna tycker som jag, och hurdant som sköter sig.

http://www.affarsvarlden.se/hem/bostad/article3248296.ece

Hon har väl gjort en Juholt med lägenheten...fast när det är en C-partist så är det visst smart och inte rofferi.

I övrigt skulle jag vilja hör telefonsamtalet när 28-åriga Mrs Love(Lööf) ringer upp GM-männen i Detroit och säger att de måste vara snälla mot SAAB Automobile...dom lär skaka.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag har stort hopp om Annie Lööv, men förtroendet sjönk när hon läste juridik.

Hur lång var den lille halvjuden från Österike då?
Lite skoj med sådana myter.
Det brukar ju talas om att "förminska" människor, men den enda jag hört om tidigare där det verkligen gjorts var Napoleon.
"Alla" vet ju att han var pytteliten och fet.
Det är segrarens beskrivning av förloraren.
Han var av medellängd och vältränad under sina första aktiva år.
Mot slutet var han sjuk och småfet, dock.

Om hennes moraliska kompass bara fungerar korrekt låter väll juridik som ett utmärkt ämne för en partiledare?

Hitler var inte halvjude heller enligt google utan det är ytterligare en myt baserad på ett fel någon gjort som släktforskat.

Hitler var 173 - 176 enligt de källor som finns. Alltså minst medellängd för tiden. Dessutom var han blåögd.

Hurvida han hade bra betyg eller inte hittar jag inget om. :va

http://www.affarsvarlden.se/hem/bostad/article3248296.ece

Hon har väl gjort en Juholt med lägenheten...fast när det är en C-partist så är det visst smart och inte rofferi.

I övrigt skulle jag vilja hör telefonsamtalet när 28-åriga Mrs Love(Lööf) ringer upp GM-männen i Detroit och säger att de måste vara snälla mot SAAB Automobile...dom lär skaka.

Det där har Lööf svarat på i nån debattartikel. Maken betalar hälften av hyran då även han bor där uppe. Att Annie inte är i trappen samtidigt som sin granne är inte hennes fel?

Annie har alltså gjort allt korrekt och gjort det Mr Ljugholt borde gjort från början :yoparty
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Själv skulle jag inte vilja stå bredvid någon som pratar om solidaritet men sedan gör att för att roffa åt sig efter bästa förmåga. Juholt skulle säkert sno åt sig hela flaskan med Ramlösa så man fick stå där med torr hals och försöka prata.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Själv skulle jag inte vilja stå bredvid någon som pratar om solidaritet men sedan gör att för att roffa åt sig efter bästa förmåga. Juholt skulle säkert sno åt sig hela flaskan med Ramlösa så man fick stå där med torr hals och försöka prata.

:D

Ohly gråter i Aftonbladet "Men det är ju Juholts fel alltihop, inte kan man sitter kvar när grannen snor allt ens vatten?"
 

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Ort
i en kartong på botten av en sjö
Hoj
Honda VFR 03
Hela drevet mot socialdemokrati och Juholt är ett resultat av att nästan all media är privat ägd.
Alla stora tidningar ägs av företag och dessa är mer eller mindre helt vridna till höger. Aftonbladet undergräver sin trovärdighet genom att inrikta sig på skvaller och skräpjournalism. Även Aftonbladet är ägt Schibsted och det är nästan som man undrar om det är en strategi för att underminera S...
TV3, 4, 5 osv är märkbart högerorienterat på så sätt att man i princip bara talar om socialdemokrati när någon sosse gör bort sig - när det gäller moderaternas klavértramp så nämns det pliktskyldigt och då ältas det inte i samma utsträckning som när det gäller Mona och Juholt.

Samtidigt som det stora drevet mot Juholt pågick uppdagades att två moderater gjort samma sak men av någon anledning så minns ingen det!

Det faktum att Juholt inte gjort något fel är något som ingen vill ta till sig utan drevet lever sitt eget liv...

Moderatsympatisörer har, enligt min egen erfarenhet, ingen egentlig kunskap om samhälle och historia utan har mest "uppfattningar" som oftast är helt fel... När jag diskuterar specifika händelser och politik med dessa märker jag att högervindarna idag är underblåsta av okunniga, felinformerade, som inte är intresserade eller ens har ork att bry sig om politik! Ofta nämns invandring som en anledning att inte rösta på S...

I brist på kunskap och argument så använder dagens moderatsympatisörer mest nedvärderande uttryck som "Jugholt", "Mona muslim" och "sossejävel" för att förringa motståndare.

Dagens politiska klimat gör att de som sympatiserar med Socialdemokrati inte vågar gå ut med det utan håller sina åsikter för sig själva!

Jag tror att vi inom 10år kommer få en uppgång för socialdemokrati då den mindre bemedlade delen av befokningen tröttnat på klass-samhället, bristen på respekt, låga löner och dåliga villkor!

Det är så tydligt att dagens underklass är invandrare i förorter - sociala problemen kommer fortsätta att öka pga att deras chanser till utveckling och välfärd är för små.

Moderaternas framgångar är ett bevis för att vi har fått det bra, och att en majoritet av väljarna bara bryr sig om sig själv och sin egen situation.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hela drevet mot socialdemokrati och Juholt är ett resultat av att nästan all media är privat ägd.
Alla stora tidningar ägs av företag och dessa är mer eller mindre helt vridna till höger. Aftonbladet undergräver sin trovärdighet genom att inrikta sig på skvaller och skräpjournalism. Även Aftonbladet är ägt Schibsted och det är nästan som man undrar om det är en strategi för att underminera S...
TV3, 4, 5 osv är märkbart högerorienterat på så sätt att man i princip bara talar om socialdemokrati när någon sosse gör bort sig - när det gäller moderaternas klavértramp så nämns det pliktskyldigt och då ältas det inte i samma utsträckning som när det gäller Mona och Juholt.

Samtidigt som det stora drevet mot Juholt pågick uppdagades att två moderater gjort samma sak men av någon anledning så minns ingen det!

Det faktum att Juholt inte gjort något fel är något som ingen vill ta till sig utan drevet lever sitt eget liv...

Moderatsympatisörer har, enligt min egen erfarenhet, ingen egentlig kunskap om samhälle och historia utan har mest "uppfattningar" som oftast är helt fel... När jag diskuterar specifika händelser och politik med dessa märker jag att högervindarna idag är underblåsta av okunniga, felinformerade, som inte är intresserade eller ens har ork att bry sig om politik! Ofta nämns invandring som en anledning att inte rösta på S...

I brist på kunskap och argument så använder dagens moderatsympatisörer mest nedvärderande uttryck som "Jugholt", "Mona muslim" och "sossejävel" för att förringa motståndare.

Dagens politiska klimat gör att de som sympatiserar med Socialdemokrati inte vågar gå ut med det utan håller sina åsikter för sig själva!

Jag tror att vi inom 10år kommer få en uppgång för socialdemokrati då den mindre bemedlade delen av befokningen tröttnat på klass-samhället, bristen på respekt, låga löner och dåliga villkor!

Det är så tydligt att dagens underklass är invandrare i förorter - sociala problemen kommer fortsätta att öka pga att deras chanser till utveckling och välfärd är för små.

Moderaternas framgångar är ett bevis för att vi har fått det bra, och att en majoritet av väljarna bara bryr sig om sig själv och sin egen situation.

Milde himmel vilket svammel.
På vilket sätt menar du att en socialdemokratisk regering skulle ändra de förhållanden som de själva till stor del skapat?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top