Slutet för trovärdigheten på Socialdemokraterna?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Håller med fullständigt. Det här sticker nog i folks ögon. Särskilt de som har lite mer insikter och förståelse varför de plötsligt är konsulter hela högen och slussar in sina arvoden via aktiebolag samtidigt som de lyfter sin pension eller avgångsvederlag från riksdagsåren.

Fanns nog en legitim tanke med pensionen från början, men knappast idag när näringslivet rycker i riksdagsmännen knyter dem till sitt nätverk för att kunna få en direktlänk att påverka framtida beslut i riksdagen.


Precis..

Tanken från början är nog att en politiker ska kunna stå för sina åsikter utan att oroa sig för att bränna sina broar mot marknaden när politikerkarriären är över. Helt ok och tom bra om man nu ska ha demokrati.

Men nu känns det lite som "staten och kapitalet" (hemskt att jag just gjorde det där) iaf och det har skapats en genväg till 22 miljoners-kåkar på Värmdö och Aston Martins på deltidsjobb.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
En sak jag inte riktigt får ihop är hur Juholt plötsligt står på hyreskontraktet. Det var väl så att han flyttade in i sambons lägenhet. Hyresvärdar lägger vanligtvis inte till namn på hyreskontrakt bara för att folk blir sambos. Här måste han eller hon dragit i några trådar. Utan att stå på kontraktet hade det nog varit svårt för Juholt att söka bidraget från riksdagen.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag satt och funderade på samma sak igår Harmon...
Jag satt också och undrade hur det kom sig att han kan från början ens tänkte tanken att söka bidrag för övernattningslägenhet, när det handlade om att flytta ihop med sin donna i hennes lya. Jag hade inte tänkt tanken. Än mindre tänkt tanken att söka bidrag för hela min tjejs hyra.
Karln måste vara ungefär lika rutten som han framstår just nu, annars hade han aldrig ens sökt bidraget!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är verkligen helt fascinerande att valberedningen ens släppte igenom Juholt... maken till inkompetens har jag aldrig skådat... och då har jag ändå sett min beskärda del av inkompetenta människor.

Sedan har väl iofs inte kompetens varit något socialdemokraterna brytt sig om de senaste årtiondena?
Jag tycker partiet har verkat ruttet rätt länge, nu börjar bara stanken kännas väldigt tydligt däremot.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det var lättare att mörka på Palmes tid..


VÄLDIGT bra poäng.. 2011 är välden extremt transparent tack vare internet.


Sen var nog Palme ruttnast av de ruttna, men inkompetent skulle nog inte ens jag kalla honom. Lite av en Darth Vader snarare!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det var lättare att mörka på Palmes tid..

Och det är väl därför givna kandidater väljer att avstå från rampljuset. Kulturen inom Socialdemokratin påminner nog inte så lite om partitoppen inom kommunistpartiet i dåvarande Sovjet. Björn Rosengren sa en gång att Norge var sista sovjetstaten. Undra om han inte talade om Sverige då.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
VÄLDIGT bra poäng.. 2011 är välden extremt transparent tack vare internet.


Sen var nog Palme ruttnast av de ruttna, men inkompetent skulle nog inte ens jag kalla honom. Lite av en Darth Vader snarare!

Inte bara sybernättet.
"Ny demokrati" gjorde stor skillnad vad gäller traditionen av att mörka varandras snedsteg.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ganster....
 

Bifogat

  • 321078_10150334609019143_540349142_8182497_1867145590_n.jpg
    321078_10150334609019143_540349142_8182497_1867145590_n.jpg
    69 KB · Visningar: 48

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Med en revisor blir allt bra. >.<
Men det är ju klart, jag vill ju att han ska sitta kvar så sossepacket dör en snabb död, och något friskare parti kan komma upp och vara i opposition. (Neeej, vänstern är inte friskare.)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Miljöpartiet är på stark frammarsch, så snart är nog inte sossarna ens det näst största partiet längre.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Med en revisor blir allt bra. >.<
Men det är ju klart, jag vill ju att han ska sitta kvar så sossepacket dör en snabb död, och något friskare parti kan komma upp och vara i opposition. (Neeej, vänstern är inte friskare.)

Alltså, jag upphör aldrig förundras över politiker. Om jag hade politiska ambitioner hade jag utan tvekan anlitat en revisor och via den konsulterat olika experter så att allt blir fullständigt vattentätt. Där det inte går att ha minsta misstanke om att redovisa gråzoner som juridiskt är riktigt men moraliskt fel. Men det är lite sent att tänka på det nu. Går knappast att tvätta bort fläckarna och tro att allt gammalt är ogjort. Väljarna kommer aldrig att förlåta det här även om partidistrikten ställer upp för Juholt.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Nu verkar det inte vara lång tid kvar. Bättre lycka nästa gång S. :)
Lite synd om han avgår annars hade de nog inte haft en chans nästa val..

Krismöte om Juholts avgång
Håkan Juholt befinner sig för tillfället på partihögkvarteret på Sveavägen.
Och enligt SVT pågår där samtal med s-ledaren om hans avgång.
– Han kommer inte att klara helgen, säger en källa till SVT.

Länk
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Väljarna kommer aldrig att förlåta det här även om partidistrikten ställer upp för Juholt.

Det flesta väljare är dumma och faller för enkla fiskröstningsknep in i det sista. Löften som ingen håller. Annars skulle dom aldrig hålla på med sitt valflosk inför valet.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det flesta väljare är dumma och faller för enkla fiskröstningsknep in i det sista. Löften som ingen håller. Annars skulle dom aldrig hålla på med sitt valflosk inför valet.

Må hända att så är fallet, men jag tvivlar på att väljarna kommer att få tillbaka något av det lilla förtroendet de hade för Juholt. Han kan nog inte lova guld och gröna skogar och tro att allt är glömt. Däremot kanske man kan göra det med en ny partiledare. Men jag tror man har tiden emot sig.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Men hoppas för guds skull att karln får sitta kvar...

Den ersättare jag är mest rädd för är veronica Palm.

Hon är galnast av dem alla, men kan föra sig i ett möblerat rum och känns inte direkt dum i huvet (hjärndöd, men inte dum i huvet).

Hon skulle kunna vara farlig faktiskt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå det här..
Var det inte Juholt som hade helt purvitt mjöl i påsen när han blev übersturmbahnführer? Och som media tyckte var tråkig för att det inte gick att gräva fram något elakt om, förutom hans sambo?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top