Slutet för trovärdigheten på Socialdemokraterna?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
fan, det verkar som han faktiskt kommer att avgå med tanke på alla läckor från partiledning... :gnissla


Som flera andra så hade jag honom som min drömledare inför val 2014, inte att förväxla med en dröm för sossarna :D
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
fan, det verkar som han faktiskt kommer att avgå med tanke på alla läckor från partiledning... :gnissla


Som flera andra så hade jag honom som min drömledare inför val 2014, inte att förväxla med en dröm för sossarna :D

Socialdemokraterna kommer att vara alldeles för självupptagna av att försöka ena olika falanger inom partiet att utgöra ett verkligt hot nästkommande val oavsett vem de sätter på partiledareposten. När Juholt är borta kommer man att inse att han bara var en symtom av något som är mycket värre.
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Följt tråden nu, och det är ganska kul att se att här ändå är så mycket människor med så mycket åsikter, både riktigt bra och sen en del konstiga, haha. Sen ska man dock ha i åtanke:

Här finns nog väldigt många som röstar på Socialdemokraterna här inne. Och det är inte många av dem som yttrat sig kring denna frågan, förmodligen så skäms nog väldigt många efter det som hänt.

Men det som jag kan säga, och som jag respekterar.. Är att man röstar på de socialdemokratiska värderingarna, man röstar på deras människosyn och deras politik. Man röstar inte på Håkan Juholt.

Och det är viktigt att man ändå ser till detta med en viss respekt. För att många människor röstar på en ledare och inte på politiken. Förstår ni vad jag menar? Har ett parti en karakteristisk ledare så lyckas partiet mycket bättre än om man har en padda som sköter det hela.

Moderaterna har tur som har en bra ledare, Socialdemokraterna har i dagsläget ingen ledare att tala om. Vilket gör det väldigt svårt för allmänheten att se deras politik. Allt förknippas i stället med Juholt och hans totala oförmåga att verka som ledare för Sveriges andra största parti?

Socialdemokraterna är inte Juholt. Juholt är inte Socialdemokraterna..
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Följt tråden nu, och det är ganska kul att se att här ändå är så mycket människor med så mycket åsikter, både riktigt bra och sen en del konstiga, haha. Sen ska man dock ha i åtanke:

Här finns nog väldigt många som röstar på Socialdemokraterna här inne. Och det är inte många av dem som yttrat sig kring denna frågan, förmodligen så skäms nog väldigt många efter det som hänt.

Men det som jag kan säga, och som jag respekterar.. Är att man röstar på de socialdemokratiska värderingarna, man röstar på deras människosyn och deras politik. Man röstar inte på Håkan Juholt.

Och det är viktigt att man ändå ser till detta med en viss respekt. För att många människor röstar på en ledare och inte på politiken. Förstår ni vad jag menar? Har ett parti en karakteristisk ledare så lyckas partiet mycket bättre än om man har en padda som sköter det hela.

Moderaterna har tur som har en bra ledare, Socialdemokraterna har i dagsläget ingen ledare att tala om. Vilket gör det väldigt svårt för allmänheten att se deras politik. Allt förknippas i stället med Juholt och hans totala oförmåga att verka som ledare för Sveriges andra största parti?

Socialdemokraterna är inte Juholt. Juholt är inte Socialdemokraterna..
Ljugholt är däremot en äkta sosse.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati

Socialdemokraterna är inte Juholt. Juholt är inte Socialdemokraterna..


Jag förstår vad du menar. Men det går ju inte att rösta på ett parti som har förlorat sin ledstjärna och inte lever som de lär. Jag tror ingen anser att de värden Socialdemokratin står för är dåliga. Tvärt om tror jag att de allra flesta människorna kan skriva under på de grundprinciper Socialdemokratin bygger på.

Listan kan ju göras rätt lång med Socialdemokratiska företrädare som tappat sin moraliska kompass och ansvarsplikt. Varje gång sätter sätter de ytterligare en spik i kistan. För inte allt för länge sedan hade vi Wanja Lundby-Wedin som märkligt nog sitter kvar. Visserligen företrädare för LO, men sitter även med i verkställande utskottet för Socialdemokraterna. För många är hennes förtroende förbrukat, ändå sitter hon kvar.

Lars Törnman (S) i en krönika:

Har själv tillhört partiets ideologi hela mitt liv hittills.1994 blev jag tvungen att starta Kirunapartiet som motpol mot det som då var vida känt i Sverige under namnet ”Kirunahärvan”. Där det framkom att mångårig (s) makt hade skapat en anda bland makthavarna som inte rimmade med andemeningen med förtroendeuppdrag. Här var goda kålsupare från alla möjliga myndigheter som hade svårt med ”mitt och ditt”. Vissa satte i system att nyttja och tänja på gränser på vad som ingick i deras arbetsuppgifter. Resultatet med bildandet av Kirunapartiet innebar att sap halverades i Kiruna och vi blev största parti. 2009 såg vi att nu fanns nya krafter i partiet som verkligen ville ha bästa möjliga framtid för Kiruna och Sverige. Därför togs beslut om att partierna skulle slåss samman 2010.

http://debatt.svt.se/2011/10/11/13872/
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Följt tråden nu, och det är ganska kul att se att här ändå är så mycket människor med så mycket åsikter, både riktigt bra och sen en del konstiga, haha. Sen ska man dock ha i åtanke:

Här finns nog väldigt många som röstar på Socialdemokraterna här inne. Och det är inte många av dem som yttrat sig kring denna frågan, förmodligen så skäms nog väldigt många efter det som hänt.

Men det som jag kan säga, och som jag respekterar.. Är att man röstar på de socialdemokratiska värderingarna, man röstar på deras människosyn och deras politik. Man röstar inte på Håkan Juholt.

Och det är viktigt att man ändå ser till detta med en viss respekt. För att många människor röstar på en ledare och inte på politiken. Förstår ni vad jag menar? Har ett parti en karakteristisk ledare så lyckas partiet mycket bättre än om man har en padda som sköter det hela.

Moderaterna har tur som har en bra ledare, Socialdemokraterna har i dagsläget ingen ledare att tala om. Vilket gör det väldigt svårt för allmänheten att se deras politik. Allt förknippas i stället med Juholt och hans totala oförmåga att verka som ledare för Sveriges andra största parti?

Socialdemokraterna är inte Juholt. Juholt är inte Socialdemokraterna..

I allmänhet rätt, men då glömmer du att socialdemokraternas valberedning och kongress hade ett övervägande krav när de skulle få fram en ny partiledare:
Efter Monas skurkaktiga beteende behövdes en ärlig och hederlig ledare.
De tog den bästa de hade..
Att rösta helt efter en politisk grundtanke, som kanske var sann på trettiotalet, är lika dumt som att rösta helt personrelaterat.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
En sak jag undrar över är varför man inte gör en noggrannare intern kontroll INNAN de väljer ut någon som partiledare :va
Eller personen i fråga kanske blir krengkt av att redovisa varje krona som kommer in på kontot? :rolleyes:
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Man måste väga in både ideologi och person när man röstar. Jag gillar den socialdemokratiska grundidén, men kan inte tänka mig att släppa landets styre till vad jag anser vara ett gäng inkompetenta personer utan förankring i verkligheten.

Jag tycker att moderaterna har en trevligare grundpolitik nu är för 20 år sedan, och dessutom kompetenta personer i ledningen. Då kan en röst på dem ligga närmare till hands.

Sossarnas idé om att landet ska styras av ett axplock (genomsnitt) av landets befolkning gillar jag inte alls! Det är väl väldigt mycket bättre om landet styrs av folk som har koll på läget än att det ska vara ett axplock av befolkningen? Hellre en duktig ekonom som finansminister än någon som suttit i charken hos den lokala handlaren.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En sak jag undrar över är varför man inte gör en noggrannare intern kontroll INNAN de väljer ut någon som partiledare :va
Eller personen i fråga kanske blir krengkt av att redovisa varje krona som kommer in på kontot? :rolleyes:

Han hade väl inte myglat innan han tillträdde?
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
sveriges nya parti:

nya socialmoderaterna.
 

Bifogat

  • 294659_10150316434553639_676973638_8001191_1282136400_n.jpg
    294659_10150316434553639_676973638_8001191_1282136400_n.jpg
    32.8 KB · Visningar: 35

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Citerar:

"S-ledaren berättade senast i maj i år livfullt om händelsen under en intervju i radiokanalen Mix Megapol:
- Jag satt arresterad i Polen en gång och satt i fängelse. Jag höll på att smuggla ner lite grejer till en fackföreningsrörelse som hette Solidaritet och jag blev arresterad då på krigslagarna, säger Håkan Juholt i Mix Megapol.
Han fortsätter:
- Det var tidningen Östra Smålands gamla tryckpress som vi smugglade ner i omgångar till fackföreningsrörelsen i Polen.
Men det är få andra personer som känner igen den här hedervärda insatsen för Polens frihet.
I stället minns de en helt vanlig reportageresa."


"Vd förnekar smugglingen
Arne Andersson var vd för Östra Småland och Oskarshamns-Nyheterna under 1980-talet.
Han förnekar bestämt att någon av tidningens tryckpressar skickats till Polen.
- Det stämmer inte alls. Absolut inte. Vi hade en väldigt bra kontroll över tidningen eftersom vi inte var rika och man lyfter inte ut en tryckpress utan att vd vet om det, säger han.
- Att en sådan skulle ha smugglats till Polen är något som är taget fritt ur det blå.


Inga spår på ambassaden
Det finns inte heller några spår av att Håkan Juholt gripits enligt krigslagar i Polen i den svenska ambassadens arkiv - trots att praxis är att ambassaden kontaktas när en utlänning grips.
Ambassaden har gått igenom alla sina ärenden från 1979 och framåt utan att hitta något ärende som rör S-ledaren.
Expressen har försökt nå Håkan Juholt för en kommentar."

http://www.expressen.se/nyheter/1.2592016/har-ar-sanningen-om-juholts-polenhistoria

http://www.sydsvenskan.se/opinion/pertohlssonkronika/article1564554/En-sadan-statsminister.html
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Expressen har försökt nå Håkan Juholt för en kommentar."

Om nu det är som det framställs så;

Fan va jag gillar mytomaner.. De blir osannolikt tysta när de blir påkomna...

Vad ska kommentaren bli? "Ja, jag vet att jag ljög. Jag har nämligen ett så skinntorrt förflutet att jag var tvungen att spetsa det lite. Det var fel och det ångrar jag. Förlåt."

:gnissla Sällan Ljugholt. men fortsätt gärna, det gynnar dig...

Vad ska den gråhårige rå-sossen på dalademokraten säga nu? är det fel av "mediadrevet" åter igen? klart man ska få ljuga, nästa kandidat kommer berätta hur han rev berlinmuren med sin egen hjullastare ditsmugglad i 4693st Ikea Apa lådor :gnissla
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om nu det är som det framställs så;

Fan va jag gillar mytomaner.. De blir osannolikt tysta när de blir påkomna...

Vad ska kommentaren bli? "Ja, jag vet att jag ljög. Jag har nämligen ett så skinntorrt förflutet att jag var tvungen att spetsa det lite. Det var fel och det ångrar jag. Förlåt."

:gnissla Sällan Ljugholt. men fortsätt gärna, det gynnar dig...

Vad ska den gråhårige rå-sossen på dalademokraten säga nu? är det fel av "mediadrevet" åter igen? klart man ska få ljuga, nästa kandidat kommer berätta hur han rev berlinmuren med sin egen hjullastare ditsmugglad i 4693st Ikea Apa lådor :gnissla

Ja, mytoman med dåligt omdömme trots sin intelligens passar nog bra. Kanske rent av med lite psykopatiska tendenser

"För några dagar sedan bröt Håkan Juholt tystnaden i Expressen-TV (18/10) med en av sina allra märkligaste krumbukter.

”Jag har aldrig organiserat en smuggling av någon tryckpress”, sade han. Men ”vid ett tillfälle”, efter hemkomsten till Sverige, var det någon som berättade att Juholt hade varit med om något stort, för i lasten hade det funnits tryckeriutrustning. ”Jag hade ingen aning”, tillade Juholt, som alltså skall ha fått kunskap om leveransen först när han återvänt hem. Till detta fogade han en brasklapp.

”Jag vet heller inte om det är sant.”

Så talar en politikens Raskenstam.

Plötsligt gäller en annan version än den som Juholt redogjorde så tvärsäkert för i Mix Megapol. Smuggling ”i omgångar” har reducerats till ”ett tillfälle”. Och han vet inte längre ifall det faktiskt rörde sig om en tryckpress."
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
"-Det var tidningen Östra Smålands gamla tryckpress som vi smugglade ner i omgångar till fackföreningsrörelsen i Polen..."

Plötsligt gäller en annan version än den som Juholt redogjorde så tvärsäkert för i Mix Megapol. Smuggling ”i omgångar” har reducerats till ”ett tillfälle”. Och han vet inte längre ifall det faktiskt rörde sig om en tryckpress."

Det där borde han ju kunna vända lätt som en plätt: :)
"-Nej nej, ni misstolkade helt vad jag faktiskt menade. Det var en tidning från Östra Smålands gamla tryckpress vi smugglade ner i omgångar...eller om det var vid ett tillfälle".

Så. Räddad. Förtroendet återskapat. :tummenupp Typ. :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top