Slutspurten i Allsvenskan!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Baby-ninja skrev:
Vill du riskera att hamna i bråk med dom killarna? Vill du riskera att din familj inte går säkra?

Folk e för faan rädda för firman, med rätta!!

Vad ska de göra? Mordhota hela Black Army eller? Det går tydligen bra att vara jättetuffa på läktaren men när det väl kommer till kritan är de ynkryggar.

Vad var de sa du 1833 stycken? Och inte en käft vågar peka ut idioterna. Beklämmande.....
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Baby-ninja skrev:
Vill du riskera att hamna i bråk med dom killarna? Vill du riskera att din familj inte går säkra?

Folk e för faan rädda för firman, med rätta!!

Det är väl en uppgift för en ordförande/klubbdirektör att hjälpa polisen att identifiera de som bråkar.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
@baby-ninja

okej, anledningen till att man inte bröt just matchen mellan IFK Norrköping och DIF är att avbrottet inte alls var långt. Anledningen till att jag tycker man skulle brutit matchen mellan HaIF och AIK är avbrottet blev såpass långt plus att här var det frågan om att storma planen, det var det aldrig frågan om i matchen som DIF spelade. Jag hoppas att alla nu håller på ÖIS mot AIK så dom svinen åker ner i Superettan och sen bara fortsätter ner.

Media och människor har klagat på att Gefle och Häcken går upp eftersom dom inte har särskilt stor publik. Kan någon tala om för mig när något av dessa lags fans har åstadkommit skada till någon annan. Däremot är det oftast AIK's fans som är inblandade i bråk. Hellre lite publik på läktarn än publik som förstör. OK, du säger att det är en liten skara av publiken som förstör men det räckte tydligen. Det är trots allt det som räknas. Det är AIK's ANSVAR.

AVBRUTEN match var det självklara valet.

Kom igen nu Blåvitt i kampen om SM-guld och ÖIS kvar i Allsvenskan..

så det så
 
Last edited:

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
juha01 skrev:
Ok grabbs, dags för att svara på en riktig fråga.

Jag ska gå på mitt livs först fotbollsmatch på måndag hade jag tänkt. Biljetterna är slut, men det finns antingen på blocket, och så hade dom i biljettluckan på scandinavium några över, men det var ståplatsbiljetter högst upp på kortsidan. Nu till frågan, suger det jävel att ha just den platsen, och hamnar jag i nån slags klack då?? Eller ska jag köpa en sittplats på blocket??

Jag skiter totalt i matchen i sig, alltså vem som vinner, det är stämningen jag vill känna på...

Förresten så kan ni säga vilken färg jag ska hålla på...

http://www1.ticnet.se/PriceTable?eventId=GOT8116ULE10251

Där står vart IFK-klacken är, klicka sedan på arenalayout och jämför med sektionen dina biljetter.

Du ska hålla på blåvitt! :fyllisar
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
hållundan skrev:
@baby-ninja

okej, anledningen till att man inte bröt just matchen mellan IFK Norrköping och DIF är att avbrottet inte alls var långt. Anledningen till att jag tycker man skulle brutit matchen mellan HaIF och AIK är avbrottet blev såpass långt plus att här var det frågan om att storma planen, det var det aldrig frågan om i matchen som DIF spelade. Jag hoppas att alla nu håller på ÖIS mot AIK så dom svinen åker ner i Superettan och sen bara fortsätter ner.

Media och människor har klagat på att Gefle och Häcken går upp eftersom dom inte har särskilt stor publik. Kan någon tala om för mig när något av dessa lags fans har åstadkommit skada till någon annan. Däremot är det oftast AIK's fans som är inblandade i bråk. Hellre lite publik på läktarn än publik som förstör. OK, du säger att det är en liten skara av publiken som förstör men det räckte tydligen. Det är trots allt det som räknas. Det är AIK's ANSVAR.

AVBRUTEN match var det självklara valet.

Kom igen nu Blåvitt i kampen om SM-guld och ÖIS kvar i Allsvenskan..

så det så

Okej, men du tycker inte att den incidenten är värre än den på Råsunda?

Det var aldrig någon inne på planen..

Lever du i tron att blowitt inte har en "firma" falang?
 
Last edited:

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Chris Ash skrev:
Vad ska de göra? Mordhota hela Black Army eller? Det går tydligen bra att vara jättetuffa på läktaren men när det väl kommer till kritan är de ynkryggar.

Vad var de sa du 1833 stycken? Och inte en käft vågar peka ut idioterna. Beklämmande.....

Ja vet inte vad jag ska svara... Vågar du ta risken att det är DIG dom hälsar på??
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Baby-ninja skrev:
Okej, men du tycker inte att den incidenten är värre än den på Råsunda?

Det var aldrig någon inne på planen..
Öh, nej det var inte värre än den incidenten. Det var en kille som ville till andra sidan av läktaren, inte in på planen. Han var knappast något något hot mot spelarna. Givetvis var detta uppträdandet åt helvete fel också, men inte på länga vägar lika allvarligt som "AIK-supportrarnas" agerande.

Vad hade hänt om inte Polisen hade ingripit?!

/H
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
hållundan skrev:
Öh, nej det var inte värre än den incidenten. Det var en kille som ville till andra sidan av läktaren, inte in på planen. Han var knappast något något hot mot spelarna. Givetvis var detta uppträdandet åt helvete fel också, men inte på länga vägar lika allvarligt som "AIK-supportrarnas" agerande.

Vad hade hänt om inte Polisen hade ingripit?!

/H

Du e ju dum på riktigt, menar du på fullaste allvar att det är värre att rycka och slita i ett staket än att kliva in på en läktare med motståndar fans och röja??

Här är en text tagen från en hemsida för ligister! Så här gick det till i Peking:
IFK Norrköping-Djurgården, Fotboll, Svenska Cupen, 14 oktober 2004
Djurgården tog sig till semifinal i Svenska Cupen efter Andreas Johanssons straffmål fem minuter före full tid. Men det var inte avancemanget eller den tveksamma straffsparken som det talades om efteråt utan snacket handlade istället om det läktarbråk som utspelade sig på Idrottsparkens ena läktare.

Cirka 2000 Djurgårdare tog sig till Östergötland och det hela utvecklade sig till en riktig så kallad fyllematch där drängbeteendet tog överhanden och flera småbråk rapporterades innan matchen när överförfriskade Dif-fans drev runt i staden. Vandalisering av skyltfönster och bilar förekom längs vägen från city till arenan. Inne på Idrottsparken hann det bara gå några minuter av matchen innan domaren Åke Andreasson från Stenungsund valde att tillfälligt blåsa av tillställningen. Detta sedan det utbrutit slagsmål på VM-läktaren mellan Djurgårdsgrabbar och lokala Norrköpingsbor. De två grupperna provocerade varandra sedan matchstart och till slut gick Dif-fansen till attack vilket ledde till de vackra vybilderna av en fotbollsläktare i kaos när män slåss mot andra män genom slag och sparkar. Norrköpingsgänget tvingades hoppa ner och fly in i spelargången för att komma undan från de numerärt överlägsna Dif-supportrarna. Publikvärdar och polis gick nu in på läktarsektionen för att återställa ordningen och Djurgårdens lagkapten Andreas Johansson vädjade till fansen via mikrofon att lugna ner sig. Kravallutrustad polis fick bilda en mur mellan Djurgårdspublik och övriga åskådare resten av matchen. Flera internbråk mellan Djurgårdare rapporterdes också från matchen som i övrigt förlöpte lugnt och när slutsignalen gick bussades Djurgårdsfansen snabbt ut från staden eskorterade av polis. Ett tiotal personer omhändertogs och två personer anmälde att de blivit misshandlade.

Debatten i media efteråt kom i mångt och mycket att handla om hur IFK Norrköping, som liksom Dif nu riskerar böter för klara brister av säkerheten, påeldade av lokalpressen lade all skuld på Djurgården som i sin tur - tog emot skiten och istället gick till frän attack mot sina egna supportrar! Dif:s ordförande Bo Lundquist talade om "riktiga" och "äkta" supportrar och de Djurgårdsgrabbar som följt laget från läktarplats i 20 år måste ha suckat och skakat på huvudet. Förmodligen ännu mer när den före detta AIK-spelaren, numera klubbdirektören i Djurgårdens IF, Bo Andersson sa sig "skämmas över att vara Djurgårdare"...
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Thundercat skrev:
Visst har blåvitt en firma, de har också varit i blåsväder... men de har inte varit med i något upplopp inne på arenan...

19 Augusti 2000 heif-ifk Internt slagsmål på ståplatsläktaren resulterade i en skadad matchvärd....
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Chris Ash skrev:
De har de säkert, dock är den i såna fall ganska inaktiv just nu. För fem år sen var det dock seriösa problem.

Saxat från "ligistsida"

"Indoor Challenge, Fotboll, 16 januari 2004
I Trelleborg arrangerades på fredagskvällen en inomhusturnering i Söderslättshallen där de inbjudna lagen Trelleborgs FF, Landskrona BoIS, IF Elfsborg, FC Köpenhamn, AB Köpenhamn och Bröndby IF gjorde upp om prissumman på 100 000 svenska kronor. Hemmalaget TFF vann turneringen efter finalseger mot Elfsborg inför ca:1100 åskådare. Samtidigt drabbade supportrar samman med varandra och polis ute på gatorna när årets första fotbollskravaller ringdes in och det var ett gäng som inte ens var inbjudna till "festen" som stod för rubrikerna!

Ett 40-tal Helsingborgare (vars lag alltså ej deltog i turneringen) tillsammans med 25 man från sin danska "samarbetspartner" FC Köpenhamn bildade en mobb som hade FCK:s fiende Bröndby i sikte då de ryktesvägen sades vara på väg med ett bra gäng till Trelleborg. HIF/FCK tar sig gående mot arenan när en polisbil får syn på mobben som vräker flaskor mot bilen som åker därifrån men samtidigt förvarnar sina enstaka kollegor vid arenan att de nog får låsa dörrarna och plocka fram batongerna. Mobben försöker nu ta sig in i den igenbommade arenan och glasrutor slås sönder samtidigt som fansen drabbar samman med polisen som tvingas begära förstärkning från hela Skåne området. Bråket fortsätter i en närliggande park och polisen är rejält pressade och när insatschefen attackeras av supportrar drar minst en polisman sitt tjänstevapen vilket har en avskräckande effekt. Fansen splittras upp i mindre grupper som ger sig av mot centrum samtidigt som polisen nu kan säkra upp arenaområdet. Väl tillbaka i Trelleborg centrum har nu Bröndbys liga påpassligt anlänt med ca:25 grabbar. Dessa blir dock nästan omgående attackerade av en HIF/FCK konstellation med liknande nummer. Bröndby flyr nästan omgående och de som inte gör det får ta smällarna för sig och sina vänner. "
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ffs baby, sluta ta detta som ett angrepp på din klubb. Vad är det som gör att BA inte kan hjälpa polisen, utan i stället använder uttryck som "sina kära batonger" på sin hemsida?

BA ger onekligen intryck av att vara en hög nötter.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Baby-ninja skrev:
Saxat från "ligistsida"

"Indoor Challenge, Fotboll, 16 januari 2004
I Trelleborg arrangerades på fredagskvällen en inomhusturnering i Söderslättshallen där de inbjudna lagen Trelleborgs FF, Landskrona BoIS, IF Elfsborg, FC Köpenhamn, AB Köpenhamn och Bröndby IF gjorde upp om prissumman på 100 000 svenska kronor. Hemmalaget TFF vann turneringen efter finalseger mot Elfsborg inför ca:1100 åskådare. Samtidigt drabbade supportrar samman med varandra och polis ute på gatorna när årets första fotbollskravaller ringdes in och det var ett gäng som inte ens var inbjudna till "festen" som stod för rubrikerna!

Ett 40-tal Helsingborgare (vars lag alltså ej deltog i turneringen) tillsammans med 25 man från sin danska "samarbetspartner" FC Köpenhamn bildade en mobb som hade FCK:s fiende Bröndby i sikte då de ryktesvägen sades vara på väg med ett bra gäng till Trelleborg. HIF/FCK tar sig gående mot arenan när en polisbil får syn på mobben som vräker flaskor mot bilen som åker därifrån men samtidigt förvarnar sina enstaka kollegor vid arenan att de nog får låsa dörrarna och plocka fram batongerna. Mobben försöker nu ta sig in i den igenbommade arenan och glasrutor slås sönder samtidigt som fansen drabbar samman med polisen som tvingas begära förstärkning från hela Skåne området. Bråket fortsätter i en närliggande park och polisen är rejält pressade och när insatschefen attackeras av supportrar drar minst en polisman sitt tjänstevapen vilket har en avskräckande effekt. Fansen splittras upp i mindre grupper som ger sig av mot centrum samtidigt som polisen nu kan säkra upp arenaområdet. Väl tillbaka i Trelleborg centrum har nu Bröndbys liga påpassligt anlänt med ca:25 grabbar. Dessa blir dock nästan omgående attackerade av en HIF/FCK konstellation med liknande nummer. Bröndby flyr nästan omgående och de som inte gör det får ta smällarna för sig och sina vänner. "

Ja det är sorgligt och patetiskt, just de dumhuvudena som angrep mig antagligen, tror du jag försvarar dem eller?

Jag hatar alla dumma våldsverkare och skiter fullständigt i om de är från BK Möllan eller från Djurgården.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
juha01 skrev:
Jag skiter totalt i matchen i sig, alltså vem som vinner, det är stämningen jag vill känna på...

Förresten så kan ni säga vilken färg jag ska hålla på...

Om det är första gången på fotboll o du vill känna på stämning o samtidigt vill göra något rätt så ta kontakt med MFF Support.
Ta sedan på dig den himelsblå tröjan o sjung med i klacken (spelar inte så stor roll att du inte kommer att förstå ett skit av vad ni sjunger)! Då får du känna på stämning! :yoparty
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
t-rex skrev:
Ffs baby, sluta ta detta som ett angrepp på din klubb. Vad är det som gör att BA inte kan hjälpa polisen, utan i stället använder uttryck som "sina kära batonger" på sin hemsida?

BA ger onekligen intryck av att vara en hög nötter.

Självklart tar jag inte detta som ett angrepp på min klubb. Jag vet vilka som stod där framme, och nu såg jag på sportnytt att polisen vet precis vilka som gör/har gjort/ kommer att göra vad... MEN huvudanledningen till att jag för liv i denna tråd är att det snackas så jävla mycket i press, här och överallt om hur dom dumma, dumma AIKarna gjorde si och så. Medans det i själva verket egentligen bara var en liten incident. Det här som hänt nu är den mest uppskrivna händelsen inom svensk fotboll på många år. Det är jävligt lätt att sitta gömd hemma vid datorn och berätta för BA/AIK hur dom ska göra när den enda information dom har kommer från media.

Det om batongerna då... Jag har full förståelse för det dom skrev, på sin hemsida, jag har själv blivit jagad av hästar hundar och batonger, det är ganska brukligt att det händer tyvärr. Och JA det är så att polisens bästa vän är batongen. Fråga demonstranterna i gbg så får du se... Dom va det Såååå synd om.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Baby-ninja skrev:
...Och JA det är så att polisens bästa vän är batongen. Fråga demonstranterna i gbg så får du se... Dom va det Såååå synd om.

Jag var mitt i kravallerna varenda dag under hela mötet. Jag blev inte jagad av poliser en enda gång. Inte en!

Undra varför?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top