Slutspurten i Allsvenskan!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
hållundan skrev:
Heja blåvitt förresten! :hej

He he he...
När du skriver sådär får jag bilden av lite trista produkter framför mig... Men hur kan laget ha ICA på magen dessutom? Är det inte lika motsägelsefullt som att säga att dom skall vinna Allsvenskan?

Håller med dig i övrigt, ÖIS kvar, AIK ut o ut o ut!!

I övrigt måste jag "försvara" Chris Ash. Har varit på Olympia flera gånger som MFF supporter, inte i MFF klacken, utan på sittplatsläktaren och alltid haft trevligt. :tummenupp
Alltid lika roligt med tråkningar o lite häckel och så ska det vara. HIF har sina problem med klicken från Danmark men den syns inte till speciellt ofta längre.

Malmö har haft problem i omgångar och har portat "supportrar" i mer än ett fall (kolla in filmen Blådårar)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Baby-ninja skrev:
Äh... Alla hatar oss! Va faan gör det!


Tja, hoppas inte den inställningen är utbredd i AIK-kretsarna. I så fall är det väl lätt att se bakgrunden till den mentalitet som frodas hos BA.

Jag som trodde sport skulle vara något positivt. Aja, spriten har räddat mig från idrotten. Thank god!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Baby-ninja skrev:
--edit-- MEN huvudanledningen till att jag för liv i denna tråd är att det snackas så jävla mycket i press, här och överallt om hur dom dumma, dumma AIKarna gjorde si och så. Medans det i själva verket egentligen bara var en liten incident. --edit--

Det är inte bara en liten incident utan ytterligare en incident i en lång rad våldsamheter som har med AIKs så kallade fans att göra. Att sticka huvudet i sanden och inte acceptera/inse att AIK har större problem med våldsamma fans än andra klubbar i Sverige är en gigantisk björntjänst som AIKs ledning och som SFF bjuder på.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Sen är det ganska komiskt med nivån på fotbollsfans i övrigt, beteendet kan inte beskrivas som annat än neurotiskt i vissa fall. Tänk om folk stod på våra tävlingar och skrek "FLAGGVAKTSJÄVEL VI SKA DÖDA DIG", "250-SVIN", "HATA LINKÖPINGS MOTORSÄLLSKAP", Kastade kasserade kolvar på oFFkeFF, eller om stora skaror tvåtaktsfans drabbade samman med dieselfans mitt i depån och medelst flaskkastning och knivar försökte bringa varandra om livet.

Jag tycker vi ska införa mer huliganfasoner i depån nästa år. Uppgörelser med Mumlan i spetsen för sina fyrtaktshuliganer och Kriss Kross med de militanta tvåtaktshejarna, jag kan stå bakgrunden och heja på. :rofl
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Maverick_ou812 skrev:
Om det är första gången på fotboll o du vill känna på stämning o samtidigt vill göra något rätt så ta kontakt med MFF Support.
Ta sedan på dig den himelsblå tröjan o sjung med i klacken (spelar inte så stor roll att du inte kommer att förstå ett skit av vad ni sjunger)! Då får du känna på stämning! :yoparty


Skulle ju vara lyckat att stå där och gapa med mitt dalmål... :hihi

Hörde att dom släpper "o-uthämtade" biljetter varje morgon. Finn åtminstonde en som ska hänga vid biljettluckan imorgon bitti..

Förresten, vad är detta för en match?? Den slutliga finalen eller? Ska det liras mer sen?? Känns som jag är lika vilsen på detta som killen med sina tacos i "taco-tråden" igår...
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
juha01 skrev:
Skulle ju vara lyckat att stå där och gapa med mitt dalmål... :hihi

Hörde att dom släpper "o-uthämtade" biljetter varje morgon. Finn åtminstonde en som ska hänga vid biljettluckan imorgon bitti..

Förresten, vad är detta för en match?? Den slutliga finalen eller? Ska det liras mer sen?? Känns som jag är lika vilsen på detta som killen med sina tacos i "taco-tråden" igår...

Måndagens match mellan IFK och MFF är den näst sista omgången i årets allsvenska. Och väldigt avgörande för vilket lag utav topptrion som kommer att ta hem ligasegern i årets allsvenska. Länk till tabellen på sportal: http://www.sportal.nu/stilling.asp?land_id=5
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jisses... Det är verkligen första matchen va?

Detta är näst sista omgången.

Halmstad, Malmö och Konsumgänget från GBG har samma poäng (3 får man om man vinner, 1 om man spelar oavgjort)

Denna omgången:

Konsum möter Malmö
Helsingborg möter Halmstad (fan jag får hålla på HIF, shit)

Sista omgången:

Halmstad möter Konsum
Malmö möter Elfsborg (från Borås)

Ser du sammanhanget nu?
Allt avgörs på två omgångar o Malmö vinner för dom tar sex points!
HIF snor en pinne av Halmstad som i sin tur spöar upp Konsum.

Malmö 52 p
Halmstad 50 p
Göteborg 46 p

Ganska basic....
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Maverick har fel.
HBK tar hem det med sex pinnar på två matcher. IFK får oavgjort mot iff iff som spöar Sygänget men det räcker inte eftersom HBK lirar upp Mild på läktaren och tar SM-Guldet.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Goodstuff skrev:
Maverick har fel.
HBK tar hem det med sex pinnar på två matcher. IFK får oavgjort mot iff iff som spöar Sygänget men det räcker inte eftersom HBK lirar upp Mild på läktaren och tar SM-Guldet.

Japp så är det!!
Bollklubben aka The Underdog har stor chans att ta hem det i år och jag hoppas verkligen att de gör det.

För övrigt tycker jag att denna tråd har sett ut som sandlådan nere på gården där ungarna kastar sand på varandra. Fy fan vad ni är patetiska som kastar skit på varandra...
Om det blir bråk på läktarn, gör konsekvent så att BÅDA lagen spelar sin nästa match utan publik. Straffa båda lagen. Så blir inte en enda utpekad. Dra alla över en kam! Eller inför gaskammaren igen, denna gång på arenan. In med drägget och verkställ dommen på plats. Så är saken ur världen.

Fy fan för folk som förstör för andra!

Länge leve HBK!!
 

HanneZ

Guest
t-rex skrev:
Jag var mitt i kravallerna varenda dag under hela mötet. Jag blev inte jagad av poliser en enda gång. Inte en!

Undra varför?
Ahme! Bara för jag har rånarluva, står med gatsten i ena handen och tårgas i andra o löper amok på avenyn ska väl inte jag behöva bli jagad... Ja fattar lixom inte... Osså gör jag de ju för den goda sakens skull osså, inte för jag är en jävla ligist som tycker om att förstöra saker...

Obs. "Jag" i brevet är igentligen någon annan
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Maverick_ou812 skrev:
Jisses... Det är verkligen första matchen va?

Vadå, märks det??

Allvarligt tycker jag att det är en fruktansvärt tråkig sport.. MEN det ska bli kul att gå och titta på när det är 50000 som tittar på plats!
Dragracing är också idiottråkigt men riktigt brutalt....
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Som dalmas har du ju en fördel, du kan skita i vem som vinner o hänga på dom som verkar ha roligast! (läs emefeff).
Missa inte heller uppladdningen ute på någon av Götets alla pubar, där kommer det också att vara bra drag.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Maverick_ou812 skrev:
Som dalmas har du ju en fördel, du kan skita i vem som vinner o hänga på dom som verkar ha roligast! (läs emefeff).
Missa inte heller uppladdningen ute på någon av Götets alla pubar, där kommer det också att vara bra drag.

Ja, det får man hoppas. Jag åkte spårvagn för en månad sen eller nåt, och när vagnen kom till avenyn så undrade jag vad i hela världen som försigick. Det var säkert tio polisbilar, fem-sex hästar, en jävla hop med snutar (vissa med hjälm, andra utan)... Jag tänkte, nä nu jäklar är det bomber och granater i luften, men nej då. Det var bara DIF som var och tog några öl innan matchen...... Fantastiskt.

Visst ska jag gå lite på stan och känna på stämningen med, men man är ju lite skeptisk.. MEN vi får hoppas att det blir en match som medierna kan skriva om förr fotbollens skull den här gången!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nämen lägg av...

Är det bara jag här på SH som håller på di blåe?!
Säger som MFF Support: Alla föds att älska MFF men vissa har otur när dom tänker.

Forza Malmö, heja di blåe!
 

HanneZ

Guest
Hejja blåååvitt, hejja blååvitt, nu ska vi mot toppen gå... hejja blåååååvitt, hejja blååååvit, vårat kääära iiiefffkåååå... :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top