Slutspurten i Allsvenskan!

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Å vi e AIK-skivan har rullat på repeat sen jag satte mig vid skrivbordet imorse. Värsta jag varit med om i fotbollssammanhang. Hockeyn är ju vardag så man orkar inte bli så deprimerad längre men det här, usch...

Och OJ HELVETE vad många supportrar det är överallt helt plötsligt som kommer och hånar en men ber man dem räkna upp en enda jävla spelare i det lag som DOM 'håller på' blir dom mest förvirrade och går därifrån.
 
Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Baby-ninja skrev:
Vad har AIK presterat? Flest säsonger av ALLA lag i allsvenskan.

Vad har det för betydelse när de inte klarar av att vinna?

# lag säsonger i Allsv. spelade vunna oavgjorda förlorade målskillnad poäng
1 IFK Göteborg 71 1627 784 371 472 3142 - 2269 2723
2 Malmö FF 68 1575 772 400 403 2873 - 1920 2716
3 AIK 76 1749 726 458 565 2988 - 2489 2636
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
sege skrev:
Å vi e AIK-skivan har rullat på repeat sen jag satte mig vid skrivbordet imorse. Värsta jag varit med om i fotbollssammanhang. Hockeyn är ju vardag så man orkar inte bli så deprimerad längre men det här, usch...

Och OJ HELVETE vad många supportrar det är överallt helt plötsligt som kommer och hånar en men ber man dem räkna upp en enda jävla spelare i det lag som 'håller på' blir dom mest förvirrade och går därifrån.

Den klassiska repliken i denna tråd måste ju vara, "Kom igen nu Blåvitt i kampen om SM-guld och ÖIS kvar i Allsvenskan.. " En riktigt trogen supporter som håller på både öis och blowitt?
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
McB skrev:
Vad har det för betydelse när de inte klarar av att vinna?

# lag säsonger i Allsv. spelade vunna oavgjorda förlorade målskillnad poäng
1 IFK Göteborg 71 1627 784 371 472 3142 - 2269 2723
2 Malmö FF 68 1575 772 400 403 2873 - 1920 2716
3 AIK 76 1749 726 458 565 2988 - 2489 2636

Det betyder att dom hållit allsvensk klass längst utav alla lag......
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jag tycker mest synd om AIK-spelarna, hur lätt kan det vara att spela mitt i allt skit som deras "fans" ställer till med.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
sege skrev:
...

räkna upp en enda jävla spelare i det lag som 'håller på' blir dom mest förvirrade och går därifrån.

Ähhh, det är lite jobbigt att hålla ordning på alla lagen i lingonserierna, så mycket är helt klart. :D
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Chris Ash skrev:
Jag tycker mest synd om AIK-spelarna, hur lätt kan det vara att spela mitt i allt skit som deras "fans" ställer till med.

Om dom inte klarar pressen i AIK idag hur ska dom då klara pressen i serie a eller la liga där pressen på spelarna är vansinnigt mycket högre än i AIK?

Btw jag kollade upp möjligheterna att porta någon från en arena, ligger till på följande sätt: Du kan bli portad, men har du kommit in på arenan ändå så finns det ingen möjlighet att avvisa dig från arenan.
Mao, om du blir utslängd från råsunda så är det väldigt enkelt att gå runt hörnet till en annan entre och bara kliva in där utan att riskera avvisning..
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Baby-ninja skrev:
Om dom inte klarar pressen i AIK idag hur ska dom då klara pressen i serie a eller la liga där pressen på spelarna är vansinnigt mycket högre än i AIK?

Btw jag kollade upp möjligheterna att porta någon från en arena, ligger till på följande sätt: Du kan bli portad, men har du kommit in på arenan ändå så finns det ingen möjlighet att avvisa dig från arenan.
Mao, om du blir utslängd från råsunda så är det väldigt enkelt att gå runt hörnet till en annan entre och bara kliva in där utan att riskera avvisning..

Det är inte Serie A eller La liga, det är superettan de ska spela i nästa år......;)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Baby-ninja skrev:
Det där va nog menat som att du skulle räkna upp en spelare i laget DU håller på..

Det fixar jag, de får så mycket tvtid i de högre serierna så till och med jag klarar av att klura ut vem som lirar!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Baby-ninja skrev:
..

Btw jag kollade upp möjligheterna att porta någon från en arena, ligger till på följande sätt: Du kan bli portad, men har du kommit in på arenan ändå så finns det ingen möjlighet att avvisa dig från arenan.
Mao, om du blir utslängd från råsunda så är det väldigt enkelt att gå runt hörnet till en annan entre och bara kliva in där utan att riskera avvisning..

Hang on, klart man kan slänga ut folk. Det är ju inte en allmän park vi snackar om.
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
t-rex skrev:
Hang on, klart man kan slänga ut folk. Det är ju inte en allmän park vi snackar om.

Har du blivit portad på en arena men kommer in ändå så finns det inte lagrum att slänga ut dig därifrån! Det finns ett lagförslag som ska göra det möjligt, men det har inte gått igenom ännu...
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Baby-ninja skrev:
Att AIK åkte ur allsvenskan kommer ALLA skratta åt, dom kommer håna oss, göra sej löjliga på vår bekostnad......I ett par dagar, tills dom inser vad dom kommer sakna både spel mässigt och publik mässigt nästa år då AIK är utbytt mot Gefle och Häcken...

Ja, jag kommer verkligen att sakna "supporters" som hotar sin egen tränare och spelare, stormar planen, planerar bombattentat och sparkar ihjäl motståndarsupporters.
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
McB skrev:
sparkar ihjäl motståndarsupporters.

Tony kom till högalidsparken en timme innan match av EN ENDA anledning, du vet det lika väl som jag! Trist att det gick så långt att han mulade, men för fn, han va med på precis samma villkor somm alla andra som var där!
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Baby-ninja skrev:
Tony kom till högalidsparken en timme innan match av EN ENDA anledning, du vet det lika väl som jag! Trist att det gick så långt att han mulade, men för fn, han va med på precis samma villkor somm alla andra som var där!

Har ingen betydelse. AIK:s supportrar har gång på gång dragit skam över sitt lag, och att fortfarande nämna publiken och supportrarna som något bra är pinsamt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Baby-ninja skrev:
Tony kom till högalidsparken en timme innan match av EN ENDA anledning, du vet det lika väl som jag! Trist att det gick så långt att han mulade, men för fn, han va med på precis samma villkor somm alla andra som var där!

Noll sjukdomsinsikt.......

Du tycker alltså det är helt ok att fotbollssupportrar bringer varandra om livet om båda sidor är med på det?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top