kamikaze.MC
...
Jörgen Karlsson skrev:2149656Jag har länge gått och funderat på om inte en delmängd av alla singeldödsolyckor på ensliga vägar mycket väl kan vara orsakade av djur som passerat vägen. Ponerar mao att i en del dödsfall kan MC-föraren ha lyckats att väja för tex en grävling eller hare men sedan i slutet av samma manöver gått omkull. När polis och ambulans kommer så finns inga vittnen till vad som har hänt och djuret är långt in i skogen.
Tror förstås inte att det är så vanlig olycksorsak till singelolyckor som det jag tror är vanligast: att vi hojåkare en vacker dag fläskar på för mycket in i en kurva, stelnar till, låser blicken på dit man inte vill köra, stenbumlingarna i vägkanten, och kör rakt in i dem.
Men jag tror ändå att störning från djur kan ligga bakom en del "mystiska" singeldödsolyckor där "ingen" orsak tycks finnas.
Mvh
Jörgen
ja det lär ju garanterat ha hänt iaf, frågan är bara i hur stor utsträckning
JT skrev:2149614Kör du bara vidare om du kör på ett barn också?
Lågt!
tanken har ju slagigt mig iaf, vad fan skulle man göra om man körde på någon och visste att personen skulle bli helt återställd? kanske beror på omständigheterna men risken finns ju att man drabbas av panik och instinktivt trampar på pellen och kör ifrån trubblet
Last edited: