Smällare

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
GuW skrev:
2663528 Bara en sak här va!

Försök att spränga era smällare så långt borta från djur som möjligt.
Jag har haft skotträdda hundar, och jag har haft hundar som har varit totalt oberörda.

Jag har haft en hund som varit totalt oberörd, men som blev totalförstörd för att en ungdjävel kastade en smällare mot honom.
Som tur var (för både mig och ungen) fick jag inte tag på honom, han hade fått resten av smällarna inkörda i käften och blivit tvingad att dra halsbloss.

Håller ni bara hyfsad distans till alla djur så unnar jag er att leka med smällare.

Håll hundarna innomhus!

GuW skrev:
2663528

Håller ni bara hyfsad distans till alla djur så unnar jag er att leka med smällare.
´
Självklar så är vi inte djurplågare, men det är ett djävla dravel om hur synd det är om hundar jämt! Hur mår igelkottarna då? eller har du koll på hur en ekorre mår? Ta upp bajset efter era hundar och håll dom kopplade på allmänplats! Säg inte att eran hund är så snäll så den gör ingen illa. Ja , egentligen är jag inte surmulen på hundar utan på dessa totalt besiningslösta idoter till hundägare. Synd att ett djur skall behöva lida för sina ägares egnskaper.

Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Är dom där trimmade utrikiska smällarna riktigt feta - jag har sett såna.

Då kan man skapa fin filmexplosion me svampmoln o grejer.
Doppa först smällaren i epoxilim för att gör den vätsketät.
Sedan ned i en colabukr fylld med bensin med ej vattensäker del med stubintråd ovanbför bensin ytan.
Ha cola burken eller behållaren fylld med bensin ända upp så att du inte får en gasblanding i ovandelen som kan antändas när du är där me tändaren o ska sätta fart på stubintråden.

Storleken på behållaren kanske måste vara mindre - grejen är att detanotionen måste orka sprida ut bränslet i luften o ch skapa ett mycket explosivt moln av bensin - det ser iaf vackert ut.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kawwa skrev:
2663877 Håll hundarna innomhus!

´
Självklar så är vi inte djurplågare, men det är ett djävla dravel om hur synd det är om hundar jämt! Hur mår igelkottarna då? eller har du koll på hur en ekorre mår? Ta upp bajset efter era hundar och håll dom kopplade på allmänplats! Säg inte att eran hund är så snäll så den gör ingen illa. Ja , egentligen är jag inte surmulen på hundar utan på dessa totalt besiningslösta idoter till hundägare. Synd att ett djur skall behöva lida för sina ägares egnskaper.

Jag håller mina hundar (just nu har jag inga IOFS) inomhus på nyårsafton och valborg, men dygnet runt året om?

Jag tar givetvis upp hundskiten om dom skiter på olämplig plats, men jag rastar mina hundar i skogen så det behövs sällan.

Jag håller mina hundar kopplade när det behövs, dvs när jag är bland andra hundar eller bland folk jag inte känner, men mina hundar kommer vid inkallning, dom har aldrig gått fram till en människa om jag har kallat in dom.

Givetvis håller jag mina hundar kopplade när det är lag på det.

DESSUTOM ÄR DET ABSOLUT FÖRBJUDET ATT SMÄLLA SMÄLLARE INOM TÄTBEBYGGT OMRÅDE, ÅRET OM, 365 DAGAR OM ÅRET, DET ÄR FÖRBJUDET ATT SMÄLLA SMÄLLARE FATTA!

Jävla pucko, här ber man snällt om att ni ska visa hänsyn..
(när ni gör något som är förbjudet)
Skulle det vara bättre att jag polisanmälde alla försök till gruppköp av smällare?

Grazzy

Nybörjare
Gick med
11 Dec 2006
Hoj
På jakt...
Jag hoppas (och tror) att de flesta har sådant förstånd att kunna ta hänsyn till både människor och djur. Det är var och ens ansvar!

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
GuW skrev:
2664081 Jag håller mina hundar (just nu har jag inga IOFS) inomhus på nyårsafton och valborg, men dygnet runt året om?

Jag tar givetvis upp hundskiten om dom skiter på olämplig plats, men jag rastar mina hundar i skogen så det behövs sällan.

Jag håller mina hundar kopplade när det behövs, dvs när jag är bland andra hundar eller bland folk jag inte känner, men mina hundar kommer vid inkallning, dom har aldrig gått fram till en människa om jag har kallat in dom.

Givetvis håller jag mina hundar kopplade när det är lag på det.

DESSUTOM ÄR DET ABSOLUT FÖRBJUDET ATT SMÄLLA SMÄLLARE INOM TÄTBEBYGGT OMRÅDE, ÅRET OM, 365 DAGAR OM ÅRET, DET ÄR FÖRBJUDET ATT SMÄLLA SMÄLLARE FATTA!

Jävla pucko, här ber man snällt om att ni ska visa hänsyn..
(när ni gör något som är förbjudet)
Skulle det vara bättre att jag polisanmälde alla försök till gruppköp av smällare?

Håller faktikst med. Har själv hundar, har haft skotträdda med när jag var yngre. Hur svårt är det att ta en kik och se om det finns hundar i närheten? Smälla i tätbebyggt område där det med stor sannolikhet finns hundar inne som ändå hör smällen är bara korkat.

kruss

~
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Z
ok, är för lat för att kolla upp detta så jag frågar här istället, det brukar ju alltid funka :)
Hur är det med smällare i Finland, säljs det där och är lagligt ?

Glocalnet

Bannad
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
Låg
GuW skrev:

Tack pappa!

GuW skrev:
2664081men mina hundar kommer vid inkallning, dom har aldrig gått fram till en människa om jag har kallat in dom.

O kommer ALDRIG att göra heller.. för dom är till 110% pålitliga!

Det låter som att du tillåter oss att köpa smällare.. Liksom.. bara för att man vill köpa smällare o smälla så betyder inte det att man kastar dem på barn o hundar.. Tror alla här inne är såpass vuxna att vi klarar oss utan din uppfostran.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Glocalnet skrev:
2664383 Tror alla här inne är såpass vuxna att vi klarar oss utan din uppfostran.

Det tror inte jag, rättare sagt, jag vet att det finns en bunt kandidater till åreks rikspucko här, som tycker att dom har rätt att leka med smällare vart som helst, när som helst.

Vad jag försökte göra här var att vädja till dom som nu köper smällare att hålla sig så långt borta från andra människor och djur som möjligt, så att dom inte skrämmer andra människors husdjur i onödan.

Men då finns det ju alltid den där idioten som tycker att "det är du som har hund, då får väl du hålla dina hundar borta från dom som smäller smällare"
Visst, det skulle jag göra, och det gjorde jag, om det var lagligt med smällare, och det förekom två dagar om året.

Nu är det lagligt att ha hund och olagligt att ha smällare, ändå kan jag förstå dom som tycker att det är kul, och unna dom att ha kul, om dom visar hänsyn.

Jag beställde i första omgången, men backade ur, även jag kan tycka att det är kul med smällare, på rätt plats, vid rätt tidpunkt.

FreddaGädda

Guest
GuW skrev:
2664081

I Tyresö är det inte överdrivet många som tar upp efter sina hundar. Varken på gatan eller i skogen. På gatan ser det väldigt otrevligt ut, men i skogen syns det inte, och man trampar i det. Ovetande, tills man kommer innanför dörren och känner stanken. Vet inte hur många gånger jag har behövt stå vid vasken och peta ut hundskit från springorna i mina grovmönstrade skor, med topz och tandpetare. Kan man inte ta upp efter hunden kan man inte sköta ansvaret, och skall inte ha hund över huvud taget. Respektlöst.. Nakcskåt!!!!!11 :kulspruta

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
FreddaGädda skrev:
2664693 , men i skogen syns det inte, och man trampar i det.

Äre nackått på björnar, vargar, rävar, harar, älgar och alla andra djur som också skiter i skogen?

Fjollor, går man i skogen så trampar man på djurskit.
Lev med det, eller promenera på därför avsedda asfalterade stigar.

Glocalnet

Bannad
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
Låg
GuW skrev:
2664707 Äre nackått på björnar, vargar, rävar, harar, älgar och alla andra djur som också skiter i skogen?

Plocka upp bajset på gatan efter din hund så ska inte vi kasta smällare på hundar!

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen

Enligt hans första inlägg tar han upp skiten på gatan, så vad dillar du om? Tycker det skulle vara kul om nån kom och tryckte upp en smällare i käften på dig? Visst, kanske inte blir fysiska skador på hunden som det blir med en smällare i käften. Men minst lika mycket psykiskt. Hunden kan bli ett jävla nervvrak efter en smällare som kommit för nära.

Inse att det är olagligt med smällare, ej med hundar. Vad är då så svårt med att visa respekt mot andra människor och djur? Skadar det att inte smälla när det finns hundar i närheten?

Jag gillar själv smällare, vill vara med om det ska beställas nu, men jag kan ha kul med dom utan att förstöra något djurs liv.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
GuW skrev:

Försök att spränga era smällare så långt borta från djur som möjligt.
Jag har haft skotträdda hundar, och jag har haft hundar som har varit totalt oberörda.

Jag har haft en hund som varit totalt oberörd, men som blev totalförstörd för att en ungdjävel kastade en smällare mot honom.
Som tur var (för både mig och ungen) fick jag inte tag på honom, han hade fått resten av smällarna inkörda i käften och blivit tvingad att dra halsbloss.

Det är lugnt har djur själv så...

Fan va ballt om man "serie koppla" dom så att dom ligger förskjutet så när man tänder första tänder den andra osv. Tejpade fast 20 st På en färgburk på det sättet och fjuta på. Fan va ballt! Första slet sönder burken så att smällarna flög allvärldens väg och smälde både här å där. Riktigt ballt då jag va på en stor åker och varje skot ekade riktigt maffigt.

Men en sak undrar jag, varför för jag inte bomber där man tagigt krutet från dom här å pressat ner i tex en maglite att fungera? Det vägrar explodera på sin höjd sprutar det lite gnistor men allt krut tänds inte. Är det för hårt packat med förlite syrre då eller?

Glocalnet

Bannad
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
Låg
MR.duDe skrev:

Jag antar att det där inlägget var riktat till mig, det jag menade om det på nått sätt var otydligt är att det är underförstått att ingen kommer smälla smällare bland djur o folk.. Lika självklart som att plocka upp bajs efter sin hund!

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Glocalnet skrev:
2664917 Jag antar att det där inlägget var riktat till mig, det jag menade om det på nått sätt var otydligt är att det är underförstått att ingen kommer smälla smällare bland djur o folk.. Lika självklart som att plocka upp bajs efter sin hund!

Sorry, missuppfatta ditt första inlägg

FreddaGädda

Guest
GuW skrev:
2664707 Äre nackått på björnar, vargar, rävar, harar, älgar och alla andra djur som också skiter i skogen?

Hundskit har en helt annan konsistens och massa. Det fastnar under skon och smetar in sig i springorna. Det gör inte skogdjursskit.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år