Smällare

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Kawwa skrev:
2623358 Jag funderar på om mitt radiostyrda flygplan orkar bära en eller två smällare! Måste få till en fördröjning på detonationen bara så att man hinner få lite höjd och bra film på det bara. :D
Fäst ett snöre i något stabilt på marken, och ett tändsticksplån i andra änden som antänder pjäsen när snöret spänns. det kanske funkar??

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Det orkar bära dem, utan problem, men det behövs lite kraft för att tända dem. Kanske skulle testat med tomtebloss eller liknande, har beställa 1000 st tomtebloss också :) gissa om det brinner fort när man tänder på sådär 50st tillsammans :)

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Dalan skrev:
2624115 Det orkar bära dem, utan problem, men det behövs lite kraft för att tända dem. Kanske skulle testat med tomtebloss eller liknande, har beställa 1000 st tomtebloss också :) gissa om det brinner fort när man tänder på sådär 50st tillsammans :)
Hur gåre med beställningen.
Har dom skickat? Har du fått hem dom?

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Åkäjj, nu märks det att folk är otåliga!

Vem ska göra vad med sina?

Jag ska iaf dra ett par (fem cirkus) testsmällar och sen har jag som start spanat in mig på en vattenmelon. Ska se om man inte kan filma skiten och lägga upp så övriga kan beskåda verkan i målet. Det måste ju vara fler än jag som vill förstöra med dessa dödens verktyg...

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Jag brände av några paket kinaskott för nån dag sen, jäkligt skoj men nu vill jag ha kraftigare saker!! :)

Vad jag ska ha dom till? jadu, jag antar att jag ska förstöra saker. :brinnerup Tyvärr så har jag inget att filma med..

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Nått ska man då spränga :D

Hur går det med smällarna då?
Hört nått hur långt det har gått med frakten? ;)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Har ett gäng spray flasker som ska åt helvete sen ska vi se om man kan komma på något kul mot en övergiven skrot bil också..

Sen som tradition ska en alkis surgubbes brevlåda bli luftburen i år igen. ( har alltid dumpat pengar till en ny i brevinkastet.)

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
prulle skrev:
2628875 Sen som tradition ska en alkis surgubbes brevlåda bli luftburen i år igen. ( har alltid dumpat pengar till en ny i brevinkastet.)

Både brevlåda och brevinkast, känns det inte lite overkill?! :va

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Starfighter skrev:
2628953 Både brevlåda och brevinkast, känns det inte lite overkill?! :va
mjo tycker det. Men han bor i parhus eller vad det heter? så dörren har brevinkast men han har satt upp en brevlåda brevid också :3freak som sagt waxholms alkis/förfatare/surgubbe började med att han jagade mig när jag va lite för att vi skött mini raketer (upp i luften från flasker) och så nu har jag gjort en sport av att jävlas med han men att samtidigt betala skadorna :hihi

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Dalan skrev:
2624115 Det orkar bära dem, utan problem, men det behövs lite kraft för att tända dem. Kanske skulle testat med tomtebloss eller liknande, har beställa 1000 st tomtebloss också :) gissa om det brinner fort när man tänder på sådär 50st tillsammans :)

Får testa, det är bara ett sånt där billigt frigolitplan för 200 spänn, den liknar en mig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kawwa skrev:
2630352 Får testa, det är bara ett sånt där billigt frigolitplan för 200 spänn, den liknar en mig.

Back in the bad old days sålde hobbybutikerna "glödstubin" som användes på friflygande flygplan som timer för att få ner skiten.
(man fjäderbelastade ett roder som man låste med glödstubin, så efter en stund flög rodret upp och bromsade planet så att det kom ner)

Det ser ut som ett skosnöre ungefär, man tänder eld på det, blåser ut elden och sedan glöder den med hyfsat jämn hastighet.
När jag var ung experimenterade vi med skosnöre, det funkade det med, men med varierande brinntider.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
På frigolit plan som man kastar band vi fast smällare i under redet med stubinen och tände innan vi kasta ut från någon hög plats fungera klock rent från skol bibloteket ner i sandlådan, kunde ju trott att luftvaffe återuppståt på hur klasskamraterna tog skydd mot kina puffarna å mini raketerna :hihi

FreddaGädda

Guest
Jag har en raketglad polare som i somras på Gotland bestämde sig för att skjuta ut en liten raket ur fönstret på bilen. Han fyrade av den från handen inifrån bilen ut genom fönstret på förarplatsen. Det fina med det hela var att raketen vände och flög in i bilen igen, genom bakrutan som var nervevad cirka 5 cm och smällde i kupén. Nån fick lite kläder brända och dom smäller ju rätt bra, dom små rackarna, men ingen större skada skedd.

Sannolikheten är ju inte direkt stor, men ändå tycks såna grejer hända varenda gång han tänder en raket.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
FreddaGädda skrev:
2631459 Jag har en raketglad polare som i somras på Gotland bestämde sig för att skjuta ut en liten raket ur fönstret på bilen. Han fyrade av den från handen inifrån bilen ut genom fönstret på förarplatsen. Det fina med det hela var att raketen vände och flög in i bilen igen, genom bakrutan som var nervevad cirka 5 cm och smällde i kupén. Nån fick lite kläder brända och dom smäller ju rätt bra, dom små rackarna, men ingen större skada skedd.

Sannolikheten är ju inte direkt stor, men ändå tycks såna grejer hända varenda gång han tänder en raket.

Hoppas att han inte får tag i dessa små trotylpaket som vi beställt här då! :D :D :D

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
Kawwa skrev:
2632096 Hoppas att han inte får tag i dessa små trotylpaket som vi beställt här då! :D :D :D

Stora frågan är omvi får några ?
Dalan ge oss info.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
FreddaGädda skrev:
2631459 Jag har en raketglad polare som i somras på Gotland bestämde sig för att skjuta ut en liten raket ur fönstret på bilen. Han fyrade av den från handen inifrån bilen ut genom fönstret på förarplatsen. Det fina med det hela var att raketen vände och flög in i bilen igen, genom bakrutan som var nervevad cirka 5 cm och smällde i kupén. Nån fick lite kläder brända och dom smäller ju rätt bra, dom små rackarna, men ingen större skada skedd.

Jag påstås ha ungefär samma belägenhet, som i vintras när första raketen av fyrades från en snö driva, 1 ms sek innan den flög i väg ramlla den så den for rakt mot en viadukt där det ofelaktigt kom en bil, som tur va fastna den precis i en snövall iställer å smälde exakt när bilen åkte förbi å vräkte ca 20 liter snö rakt ut på bilen, bättre det än träffa den iaf..

Sen skulle en polare skjuta upp en på ny årsafton, det gick så här: http://video.google.com/videoplay?docid=9209876803615072159&q=vaxholm

Det som inte framgår är att det står runt 50 pers där..

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Jag har varit borta hela helgen, så jag har inte kunnat svara.
Jag är riktigt besviken nu att det har tagit sån tid, men de lovar att de är på väg iaf. Ni kan känna er lugna, jag har aldrig blivit utan tidigare. De borde dyka upp den här veckan. Känns dumt att ha suttit och lovat att de kommer snart, när jag inte kan påverka italienarna, men det är såna de är. Lata och långsamma :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln