Smög förbi kö till vägfärja, fick en sjujävla utskällning

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Här i östergötland får man ju köra mot rött titt som tätt.

Den registrerar inte att jag kommer... Har inte fått herr blå efter mig någongång som tur är :rolleyes:

Men dedär jä**la rödljusen går mig på nerverna ibland!

Felanmält dem?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Felanmält dem?

Nepp. Varit så i flera år dock.

Orkar inte sitta och felanmäla trafikljus i en by som jag inte ens bor i.
Tror offroadare har svårare att registreras pga höjden?

De trafikljus som inte funkar ser jag som urfunktion så väjningsplikt gäller.

Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hur hittar du alla dom här personerna? Det är ingen som någonsin har sagt något till mig när jag har smitit förbi. :(

Du, det har jag också funderat över.. Kanske är mitt sex appeal inte så pjåkigt trots allt, tyvärr verkar den även påverka hanar i samma utsträckning som honor.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

YEEEAAAHHH

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
No hoj
Varför kan gubbar som honom inte hålla käften. De blir fler och fler eller så har man bara oturen att stöta på dom.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Felanmält dem?

De är felanmälda sedan länge. Det ignoreras. Östergötland är ett U-land vad gäller vägunderhåll.

Vi satt och svor över det på en halvofficiell middag förra sommaren, rätt länge och utförligt. En bekant försökte hela tiden byta ämne. Det visade sig att han visste vad vi inte visste, d v s vad mannen tvärs över bordet jobbade med... :D

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Varför kan gubbar som honom inte hålla käften. De blir fler och fler eller så har man bara oturen att stöta på dom.

Kanske därför att personer som dom flesta i den här tråden , blir äldre :rolleyes:..........

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jaja men då borde du passat på att ta gubbjäveln i örat - haha såna chanser får man ju knappt - nu får du leda mcen runt stan som en blyg mongolid medans t.o.m snutarna sitter o garvar åt dig i buskarna

Edit

Svar på inlägget av FT

Clavain

Internet Grape Machine
Gick med
6 Jun 2010
Hoj
KTM Adventure 990 - 07
Ett tips om det där med rödljusen. dra dit en sån där liten superkraftig magnet på undersidan av cykeln. Jag lyckades få en på Teknikmagasinet när det var en sån där magnetkub på demo. Funkar som fan. Satte fast den under ramen och drog en liten bit tejp över.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Antar att man åker förbi kön och ställer sig längst fram även vid färjan till Visby från Nynäshamn?

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM 990 SMT -09
Haha, råkade braka förbi vad jag trodde var 200m parkerade bilar med min bil, när kön tog slut stod en färja där (N Lagnö), tur man inte skulle med den, U-sväng och tillbaka, *asg* Undrar vad de tänkte

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
hade du haf SH cållitch på dig skulle gubben aldrig vågat säga nått. då skulle han släppt det DirECKt då han skulle vara rädd att bli bjuden på knogmacka.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Antar att man åker förbi kön och ställer sig längst fram även vid färjan till Visby från Nynäshamn?

Ja, det gör jag iaf rätt ofta. Kör den färjan rätt ofta under sommaren och det brukar inte vara bågot problem. Man hamnar ju ändå först på de fälten tv.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati