Precis så skall man ju göra, man frågar helt enkelt den arge gubben samtidigt som man pekar på kön: Vänta lite, jag har en fråga till dig,
vad är det där?
Eftersom han redan är förbannand så kanske inte han tänker sig för, och säger "en bilkö". "Tack" säger du, "jag kör motorcykel och hade inte tänkt att stå i en bilkö".
Ett annat allmänt tips jag har till er som jag tror höjer populäriteten något, är en grej jag gjorde sist på färjan mellan Rindö och Gustavsberg:
Vi är väl en tre fyra hojar som står längst fram på färjan, fram kommer en pappa med sin storögt tittande son på ca 3 år, jag frågar helt enkelt lill-killen, vill du sitta på motorcykeln?
Pappan nappade direkt och frågade sin son samma sak och sonen sade ja, så jag lyfte upp han på hojen. Lyckan i hans ögon gick inte att ta miste på och när jag tittade på bilarna runt omkring så satt även de sura gubbarna och log (tanterna log ju mycket mer).
Jag berättade om bromsen, gasen lät honom testa tutan osv. och pappan tog såklart en massa bilder när sonen satt där.
Summan av kardemumman:
En jätteglad 3-åring
En glad pappa
Flera glada bilister
Och en lite småstolt Klotgren