Smög förbi kö till vägfärja, fick en sjujävla utskällning

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Vänta tills han skrikit klart. Under tiden tänker du på ngn person som retat gallfeber på dig tidigare i livet. När han skrikit sig trött så drar du av en ordentlig salva tillbaka. :gnissla:crash
Du kommer då känna dig mkt bättre din fru blir glad :tummenupp

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Man hör ju direkt på namnet att en "bilkö" är just för bilar, inte för mc.
Det är väl en av alla anledningar till att just köra mc :va

Arghh, det där skulle jag ju givetvis ha tänkt på igår. Du slog ju huvudet på spiken. :Bugar
En sån kontring hade nog gubben inte varit beredd på...

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Glöm inte att det är personalen på färjan som packar båten.
Om de vill ha motorcyklarna längst fram så blir det så. Vill de inte ta på motorcyklarna så blir det även så ....

Alla tjänar på att motorcyklarna står samlade på ett ställe. Det borde finnas en speciell kö för motorcyklarna, så att även idioter förstår.

När folk skäller på en (det händer ganska ofta) så är det bara att hålla med vederbörande. Argumenten brukar falla ganska platt då :Bugar

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Av skägget att döma var han högst troligt en gammal biker, värmen & den tjuriga kärringen i bilen i kombination med drömmar om fornstora dagar i sadeln fick det att rinna över.....:4skrika

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Och så säger kvinnor att de alltid är i underläge!!:tummenupp
Fungerar nog betydligt sämre för oss herrar som kört hoj i mer än 30 år...:D

Jag tror att en storbölande gubbe också skulle ha bra effekt! :rolleyes:

Gärna med tillägget:
Kasta sig på marken, kräla i gruset och SKRIKANDE be om förlåtelse.
Länge länge.
Sedan krypa efter mannen till hans bil.
Fortfarande, nu i falsett, skrikande och bönande om förlåtelse.
INTE ge sig förrän han sagt att man är förlåten.

Vore man millionär skulle man därefter elda upp hoj, utrustning och övriga kläder.
När elden falnat ställer man sig naken ca 20cm från mannens sidoruta och ler fromt/weird.

Han kommer inte att göra om det! :fakta

:hej

/e

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
När du fått utskällningen kliver du av hojen, går fram och kramar gubben samtidigt som du gallvrålar "Staten och kapitalet".. Då skaru se att han pyser tillbaka till sin bil.:D

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Sen är det ju bättre ur trafiksäkerhetssynpunkt att ställa sig först, eftersom hojar oftast kör snabbare än bilar på småvägarna så måste man ju ändå köra om alla bilar efter färjan om man inte skulle ställa sig längre fram.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag tror att en storbölande gubbe också skulle ha bra effekt! :rolleyes:

Gärna med tillägget:
Kasta sig på marken, kräla i gruset och SKRIKANDE be om förlåtelse.
Länge länge.
Sedan krypa efter mannen till hans bil.
Fortfarande, nu i falsett, skrikande och bönande om förlåtelse.
INTE ge sig förrän han sagt att man är förlåten.

Vore man millionär skulle man därefter elda upp hoj, utrustning och övriga kläder.
När elden falnat ställer man sig naken ca 20cm från mannens sidoruta och ler fromt/weird.

Han kommer inte att göra om det! :fakta

:hej

/e

Kan kanske fungera...:tungan
Skapar åtminstone förvirring, sedan erkänna att den förra misshandeln av en skrikande gubbe gick för långt och att det inte är värt ännu en fängelsevistelse...:D

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Sen är det ju bättre ur trafiksäkerhetssynpunkt att ställa sig först, eftersom hojar oftast kör snabbare än bilar på småvägarna så måste man ju ändå köra om alla bilar efter färjan om man inte skulle ställa sig längre fram.

Du glömmer hojar ur glidarsegmentet med förare i reflexväst...:hej

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Du glömmer hojar ur glidarsegmentet med förare i reflexväst...:hej

Även en Harley drar iväg fortare än dom flesta bilar. Körde själv gamla HD-hojar förr om åren och det var inte vanligt att bilarna klarade av att hänga på. Och då körde jag mest hojar från 40-talet. ;)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Ha ha ! Vad synd att det inte var mig han kom fram till och skulle försöka skälla ut, det där hade man velat få uppleva ! Va han tecknad eller var han på riktigt känns som det första som kommer upp i huvudet när jag läste det hela..... Det finns verkligen folk för allt men det skule vara intressant och vänta till sist och sen åka emellan bilarna och just när man passerar hans bil på väg fram så vinglar man till bara där och råkar få med sig hans backspegel på vägen fram till "rutan" där vi ska stå/är tilldelade plats.....

Undrar varför man knappt åker vanlig väg längre.... :rolleyes:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kaxigt att stänga visiret först :hihi

I vår landsända är dessutom lipa synonymt med gråta. Då blir det grymt pau riktitt!:fakta

Allmänt:

Får väl tillägga att jag tycker det brukar fungera bra. Upplysning kan ju också vara en väg. Verkar finnas lite surgubbematerial i tråden... Vi är ju i Svärje.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ställer mig först också. Ett annat roligt tips jag har roat mig med ibland när nån galning börjar skälla utan anledning är att gå all in, börja darra på läppen för att brista ut i storgråt, svammla utsäkter, dreggla samtidigt, tappa nyckeln, slå i huvet när man böjer sig efter dom, sen börja orera om svår barndom osv. Zkräver dock att man kan slå på stora tårkanalerna men fi fasen roligt när det funkar o den som skäller helt kommer av sig o börjar trösta... eller så suckar de o går tillbaka till sin bil, muttrandes. Roar mig alltid iaf :)

Eller så går man all in på andra sättet: Kavlar upp ärmarna och hotar med fläskläpp och påföljande kölhalning.
Att bara stå och ta emot leder aldrig till nåt bra.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag roas av alla idéer och åtgärdsförslag. Tack bröder och systrar!
Grejen är ju också att MC-platserna är mellan fil 1 och 4 längst fram på båten, där ändå ingen bil får plats. Genom att hojarna tar plats där får fler bilar plats på båten. Hoppas mongot stod riktigt långt bak och missade båten när den blev smällfull.

Dessa små oförargliga incidenter piggar upp livet på två hjul. Jag tar med mig många av era förslag till nästa gång jag och viffern ska åka båt. Det där med definitionen på "bilkö" kommer jag använda många gånger dock.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Tänk på att det heter "bilfärja"

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Jag har ju polsk hoj o kan lite polska, detta skall bli en kul sommar =) hoppas någon skäller ut mig! då blir de svar på polska rycka på axlarna och gorma tillbaka KUUURVA!!! :banana

hehe, tror fan inte det finns nån som INTE vet vad kurva betyder .. :tungan

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Är människor hotfulla mot dig på ett sätt som får dig att känna att din säkerhet inte är helt hundra så har du faktiskt rätt att agera både verbalt och i vissa fall fysiskt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati