Det där tycker jag summerar det hela ganska braktm exc 125, gasgas ec 125, husqvarna wr 125, det är bland dom värsta, är ju byggda som endurosar som egentligen inte är tänkt att gå fullt ut på gata, men så kör jag iallafall (med sm hjul)
olja/luftfilter:10tim
kolv:50-90tim
ska hällst köras på 98+ annars kan dom spika.
sen kommer det ju en massa lagerbyten och en massa sånt också annars ska det väll inte vara så mycket mer.
men helt klart mer att göra och dyrare än en 4-takt, på dom är det ju i princip bara att tanka och köra.
sen ska du ju helt klart också välja efter hur du ska åka. blir det riktiga långvändor med farsan genom landet tex så är ju 4taktarna jävligt bra, dom drar lite och håller för den åkningen, vilket jag tror att inte en exc eller ec är speciellt pigg på. men vill du ha en lite mer mellan hoj som har jävligt bra effekt och ändå håller jävligt länge utan service så är ju en dt eller crm (2taktare) ett bra val.
För att ha det enkelt vid en mack så utesluts ju endurovärstingarna vilket lämnar "lagomtvåtaktarna" och fyrtaktarna