SM 2010 - Mantorp

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Kanonarrangemang! Tusen tack till LMS och ARC för ett kanon SM. Sen att resten av helgen var skit får jag skriva någon annan stans.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Gulflagg/blåflagg

Tack själva för en kanonhelg!

Det är alltid lite svårt att komma till en ny bana speciellt när jag var den som sett mest av banan!

Blåflagg försökte vi hjälpa till med från tornet men det är svårt när man ser två rakor och en sväng, bättring till nästa år lovas!

Angående gulflaggen i Mjölby så ska posteringen flyttas till slutet av räcket (200 m markeringen) för att flaggan ska synas tidigare. Jag har full förståelse för att det är svårt att backa av och inte köra om när man redan ligger på full broms. Tycker också att det är kanonbra att ni förare själva säger till om detta och visar att ni tänker inte bara på er egen säkerhet utan även våra funktionärers säkerhet.

Dessutom gjorde vi en miss under R1000 racet som missade gulflaggen på posteringen innan Mjölby, alltså den mitt på rakan. Lovar även där bättring till nästa år! Ja, vi kör SM på Mantorp även nästa år!

Tack ARC för ett bra samarbete i helgen! :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Kort filmsnutt från Lördagens 250GP.

[YOUTUBE-ID]bu3QUaaTWX0[/YOUTUBE-ID]

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det såg riktigt bra ut det där Otto. Du och Macke hade ju en bra fight vad jag kunde se. :tummenupp

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Det såg riktigt bra ut det där Otto. Du och Macke hade ju en bra fight vad jag kunde se. :tummenupp

Ja fick två toppenrace i helgen!
Härliga fighter med Jörgen på lördagen och med Macke på söndagen, tyvärr förlorade jag båda men jag är nöjd med min premiärhelg med dom stora grabbarna!

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
1976 Yamaha 750
Jag såg att det var dopingkoll efter prisutdelningarna på Mantorp. Hur många kollade dom?

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
TV4 Sverige AB Linköping
BESÖKSADRESS
Östgötag. 19
582 32 Linköping
Östergötlands län
Telefon: 013-242190

TV4 ÖST
BESÖKSADRESS UTDELNINGSADRESS
HOTELLGATAN 5 BOX 644
602 22 Norrköping 601 14 Norrköping
Östergötlands län
Telefon: 011-4404000
Visa på karta

Du får jättegärna mejla info och kontaktuppgifter till personer inom roadracingen, så blir det lättare för oss att uppmärksamma er sport.

Vänliga hälsningar,
Malin Jonson
malin.jonson@expressen.se

Nu skulle det vara intressant och få veta hur många som ansträngde sig och kontaktade någon av ovanstående för att lyfta fram sporten i media.

Fyll på med ditt namn om du kontaktat någon av ovanstående:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag ringde radiosporten både före och efter racet, hörde dock inget men tyckte att de åtminstone borde rapportera att racet varit och att vi fått tre nya mästare.

1:an, 2:an, 3:an i samtliga SM klasser tror jag det va.
Det var mer slumpartat för i 250 var det även Anders Kihlander och Daniel Persson som fick lämna prov.

Last edited:

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös stackare
Det var mer slumpartat för i 250 var det även Anders Kihlander och Daniel Persson som fick lämna prov.[/QUOTE]

Nej det var inte alls slumpartat hur dopingprov togs, vare sig i 250 eller någon annan SM-klass. 1-2-3 i SM-klasserna, men i 250 skulle Watz och Rocket Robin tävla mer under dagen och då avvaktade dopingkontrollanterna med dem till dess. Eftersom det fanns ledig testkapacitet efter 250 så fick fyran och femman göra dopingprov också.
Dopingkontrollgruppen och Svemo grensektion RR hade innan söndagens race noga beslutat vilken urvalsmetod som skulle tillämpas. Även utlänningar testades, även om RF inte kan besluta om sanktioner (straff) mot dem, bara för att allt skulle vara korrekt och sportsligt.
Provresultat för utlänningar meddelar Dopingkontrollen inom RF till respektive nationell idrottsorganisation.

// Pelle

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Det var mer slumpartat för i 250 var det även Anders Kihlander och Daniel Persson som fick lämna prov.

Nej det var inte alls slumpartat hur dopingprov togs, vare sig i 250 eller någon annan SM-klass. 1-2-3 i SM-klasserna, men i 250 skulle Watz och Rocket Robin tävla mer under dagen och då avvaktade dopingkontrollanterna med dem till dess. Eftersom det fanns ledig testkapacitet efter 250 så fick fyran och femman göra dopingprov också.
Dopingkontrollgruppen och Svemo grensektion RR hade innan söndagens race noga beslutat vilken urvalsmetod som skulle tillämpas. Även utlänningar testades, även om RF inte kan besluta om sanktioner (straff) mot dem, bara för att allt skulle vara korrekt och sportsligt.
Provresultat för utlänningar meddelar Dopingkontrollen inom RF till respektive nationell idrottsorganisation.

// Pelle[/QUOTE]
Tack Pelle för att du klargjorde ut allt gick till
:tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...