Lägg ner nu markusRedan 29 anmälda i kungaklassen.
Jag skulle vilja se tidsschema, jag hoppas inte Sommentävlingen har lagt ribban för året och rookies fortsätter att utnyttjas och försummas, sättet vi blev behandlade på i helgen var fan förnedrande tycker jag.
Om vi har en hel dag på oss förutom 4 timmar som går åt till träning för SM-/RM-klasserna så borde vi hinna få träna ordentligt innan kval och även köra flera race? Framförallt att ALLA får köra race, bästa träningen för oss borde väl ändå vara att få köra mycket.
Lägg ner nu markus
Redan 29 anmälda i kungaklassen.
Jag skulle vilja se tidsschema, jag hoppas inte Sommentävlingen har lagt ribban för året och rookies fortsätter att utnyttjas och försummas, sättet vi blev behandlade på i helgen var fan förnedrande tycker jag.
Om vi har en hel dag på oss förutom 4 timmar som går åt till träning för SM-/RM-klasserna så borde vi hinna få träna ordentligt innan kval och även köra flera race? Framförallt att ALLA får köra race, bästa träningen för oss borde väl ändå vara att få köra mycket.
Marcus
Hey, man måste väl få framföra sina önskemål.
Yes, också anmäld, betalar när info kommer!
Hoppas på så mycket körtid som möjligt samt att alla får möjlighet att racea.
Angående engångslicensen så sa hon jag pratade med att man inte var tvungen att ha genomgått en licenskurs men däremot ha medlemskort samt påskrivet papper om engångslicens-ansökan från sin hemmaklubb? Är detta ett vanligt fenomen eller har det bara dykt upp nu?
massa text
Det kanske kan jämna ut klassskillnaden litegrann under säsongen.
Det kommer att bli både A & B final för rookies. så det blir en hel del körtid
även för oss denna gång.
Anledningen till ansökningsblankett för engångslicens. Har det inte att göra med att någon intygar att du gått gällande licenskurs? Har man inte gått licenskurs har man väl egentligen inte heller rätt att plocka ut en engångslicens?
Läs vad jag skrev; för supermoto behöver man inte ha gått en licenskurs för att plocka ut engångslicens (enligt kontaktpersonen på anmalan.nu som i sin tur kollade upp det innan hon gav svar). Däremot måste man ha en ansökan om engångslicens från sin hemmaklubb.
Bra med både A och Bfinal! Nu hoppas vi bara på bra väder me!
Ni behöver nog mycket körtid denna gång, för vilket mega hopp Bodingh ska bygga, och inte ett, utan 3st.
Tabletter mot höjdskräck kommer att säljas i depån.
Hlsn
Thomas
Han gjorde nog det...
Det är TL som bestämmer vilka som ska få engångslicens och i det här fallet verkar det som de gett sitt svar -> ingen kurs behövs, bara kom och kör.
Det Barret säger är rätt, när du ansöker om årslicens ska det vara på blankett stämplad av din klubb. I fallet RR är det vanliga att man måste gått kursen innan man kan få engångslicens och där krävs oxå en blankett, stämplad osv.
Min gissning är att eftersom KMK mest sysslar med RR så är detta ett arv och förbiseende därifrån. Det behövs egentligen ingen blankett alls (förutom den KMK ska skicka till SVEMO), om man inte har kravet på tidigare kurs, precis som det funkat på alla rejs tidigare.
Korrekt. Du får ett intyg från kursledaren. Detta intyg är listigt nog samma blankett som din klubb stämplar när du ska ansöka om licens. Gäller både engångs- och årslicens.Nu är jag förvirrad. Om jag tolkar de senaste posterna här rätt så kan man om man gått licenskurs men inte löst ut licensen få ett stämplat papper från sin klubb där de intygar att personen i fråga har gått en licenskurs så det är fritt fram att dela ut en engångslicens.
Det är precis det här jag tycker är knasigt. TMC kan inte stämpla nån blankett år dig eftersom du inte gått nån kurs. I RR-fallet krävs denna kurs+blankett för engångslicens men eftersom KMK nu tydligen sagt att ingen kurs behövs får vi ett moment-22.M:et skrev:I mitt fall, som då inte gått någon licenskurs eftersom jag väntar på att Örebro ska fixa en , så kan jag få ett stämplat papper från min klubb där de intygar att jag INTE gått någon kurs och därmed ej är berättigad en engångslicens.
Jag har ställt frågan till de jag haft kontakt med på KMK och väntar på svar hur de tänkt.M:et skrev:Så vad ska jag göra, ska jag beställa ett papper eller bara åka dit och se glad ut? Finns det någon från arrangören här som kan svara eller ska jag kontakta dom direkt istället. Min tanke med att ställa frågan här var att det är ganska många som är i samma situation som mig så det finns ett allmänintresse. Alternativet är att arrangören får samma fråga 10 gånger
Ni behöver nog mycket körtid denna gång, för vilket mega hopp Bodingh ska bygga, och inte ett, utan 3st.
Hlsn
Thomas
Det låter fint!
Nu får jag nog fixa att va med
Hur blir banan förövrigt? Snabb?
Liknande NM -05 eller?
Hlsn
Thomas
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari