Hej.
Tråkigt med vurpor, men det hör spelets regler till, skador vill vi undvika.
Ska försöka besvara era frågor.
Att banan inte skulle återställas i woppisarna togs på förarmötet söndagen, vilket jag i högsta grad var närvarande, var den som pratade.
Det framkom ej på förarmötet under lördagen att detta var av intresse, det var dåligt med förare på förarmötet, det är där ni har möjlighet att diskutera detta med dommare och tävlingsledare. ( gör det i östersund om det är något som ni inte gillar). Att nämna är att Engström inte var på förarmötet och därmed missade info om startproceduren, gissa vem som inte körde när alla andra försvann.
Banan, om den är godkänd av Svemo´s besiktningsman, så får ni förutsätta att den följer reglementet, finns det frågor så är det oxå på förarmötet det skall tas upp.
Temporära banor som vi bygger är mycket svårare att på kort tid få tilll så att det passar alla, det som bedöms först är säkerheten och inte att det är lättåkt eller ej. Vissa beslut som tas vet ni inte bakgrunden till, men det kan vara att tex få ner hastigheten där avåkningszon saknas, eller att underlaget under tex gruset är av icke önskvärd karaktär.
Duschar: Det är inte helt lätt att få budget till att gå ihop, vi har inte medel för att hyra in detta, vi gick ca 2000kr back pga omständigheter utanför vår kontroll, vi hade räknat med vinst men tyvärr så höll inte alla vad de lovat.
Hoppas att det inte var helt bortkastat för dig att komma till Gbg.
Hlsn
Thomas[/QUOTE]
Oki,tydligen får jag "klä skott" för att vara gnällig och göra min röst hörd!
1.Det var bara jag som ställde frågan om dessa whoopisar var enligt reglementet på Lördagens förarmöte för Rookies.(Det var ganska så bra uppslutning enligt mig iaf).Det surrades dock ganska mycket efter mötet.
2.Domaren såg inte jag till fast tävlingsledaren hänvisade till att jag/vi skulle
ta upp det med honom OM vi hade något att "klaga" på.Jag är ju ny i "motardsvängen"
så jag leta inte upp honom utan gillade läget bara.
3.Duschar, jaja skit får man väl tåla på ett race,så det tar jag tillbaka,ber om ursäkt!
Jag sa tidigare i tråden: ATT DET VAR MYCKET BRA TÄVLING FÖR ÖVRIGT OCH DET VAR INTE BORTKASTAT ATT ÅKA ERAN TÄVLING I KORTEDALA!
Blev lite sur ett ögonblick
,men nu är det över!
NU är det
verkligen "end of discussion" från min del!
(åker på semester nu,tycks behöva det)