Sm fälgar

RaZsEE

Rasmus
Gick med
18 Jun 2010
Ort
smedjebacken
Hoj
Ktm 125 exc-06
Tja undrar om det är någon som har något bra tips på sm (supermotard) fälgar i storlek 17 för ett bra pris "helst kit"
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
när jag bytte så köpte jag en nsr -00 som stog som skrotad i papperna, för 4000kr och tog fälgar + bromsar från den och sålde motorn för 3000kr och övrigt för 1500kr och mina gamla enduro fälgar för 1500kr.

Gick med andra ord 2000kr plus samt att jag fick en par fräscha fälgar/gummi och bromsar med bättre nyp :tummenupp

Ren tur affär men går man jämnt ut så är det ett ok pris ändå :)

visst blev det 6 ekrade (stål?) fälgar istället för eker fälgar men jag tyckte ändå att det blev tillräckligt för en crm.
 

RaZsEE

Rasmus
Gick med
18 Jun 2010
Ort
smedjebacken
Hoj
Ktm 125 exc-06
när jag bytte så köpte jag en nsr -00 som stog som skrotad i papperna, för 4000kr och tog fälgar + bromsar från den och sålde motorn för 3000kr och övrigt för 1500kr och mina gamla enduro fälgar för 1500kr.

Gick med andra ord 2000kr plus samt att jag fick en par fräscha fälgar/gummi och bromsar med bättre nyp :tummenupp

Ren tur affär men går man jämnt ut så är det ett ok pris ändå :)

visst blev det 6 ekrade (stål?) fälgar istället för eker fälgar men jag tyckte ändå att det blev tillräckligt för en crm.

Okej najs :tummenupp
 

RaZsEE

Rasmus
Gick med
18 Jun 2010
Ort
smedjebacken
Hoj
Ktm 125 exc-06
vad för hoj har du/tänkt att skaffa?

ja det blir nog en exc 125a eller en dt. men håller på att fundera lite om jag ska köra med enduro däcken eller om jag ska slänga på ett par sm fälgar då. men dom fälgar som ser ut att vara något i hållbarhet och sådant är så dyra.:gnissla
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag hajar inte vad alal har emot offroadhojar egentligen, det är ju det bästa man kan tänka sig egentligen, ar ni inga grusvägar och skit där ni bor eller?
 

RaZsEE

Rasmus
Gick med
18 Jun 2010
Ort
smedjebacken
Hoj
Ktm 125 exc-06
Jag hajar inte vad alal har emot offroadhojar egentligen, det är ju det bästa man kan tänka sig egentligen, ar ni inga grusvägar och skit där ni bor eller?

JOO hur mycket skog och grus som hellst bara en liten by :p men saken är att det kommer att bli mycket asfalt och det sliter ju en del på rena "cross" däck.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Men kör med blandningar då, det gör jag, hyfsat grovmönstrat men ändå inte däck som sladdar på asfalten.

Fast jag antar att du hänvisar till att crossdäck är billga att fixa i hyfsat skick, men tänk då på att de sportdöck du vill ha på SM fälgarna då inte är gratis.

Äsch, jag ville bara slå ett slag för offroadhojar nåt ingen här förstår sg på ändå är de oftast de vettigaste hojarna då de kan det mesta, men de är förstås inte snabbast, det är väl det som fäller dem.
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Jag hajar inte vad alal har emot offroadhojar egentligen, det är ju det bästa man kan tänka sig egentligen, ar ni inga grusvägar och skit där ni bor eller?

Håller faktiskt med dig!! Offroad är fan så underskattat då det är bland det roligaste att köra. En tur blir aldrig den andra lik kul som fan att ständigt utsättas för nya utmaningar ute i spåret.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Håller faktiskt med dig!! Offroad är fan så underskattat då det är bland det roligaste att köra. En tur blir aldrig den andra lik kul som fan att ständigt utsättas för nya utmaningar ute i spåret.

PRECIS!!! Trode jag var helt själv att tänka på det här på detta forum :)
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
PRECIS!!! Trode jag var helt själv att tänka på det här på detta forum :)

jag har en tendens att skada mig, därför sluta jag med cross/enduro.
Körde en del när jag var yngre och då fanns det inga gränser, men nu fan tänker man sig för, med andra ord: riskmedveten :glömdet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top