SM i Örebro

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
kan man sova i klubblokalen fredag till lördag ? eller är man hänvisad till tält eller dylikt ?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu finns tidsschema för hela helgen på www.teknismc.se

En direktlänk för er som är lata... :)

Hittar ni nåt som är fel så tala genast om det så jag kan rätta till det.

För er som är latast även i klartext

Fredag:
15-18 Extra träning för ALLA klasser under helgen.
Gruppindelning meddelas på plats.
200:- för samtliga utom 65 som kör gratis.


Lördag:
0800 – 0900 Anmälan + besiktning
0900 – 0920 Förarmöte
0920 – 1000 Fri träning, Open
1020 – 1040 Fri träning, 65
1040 – 1120 Kval, Open
1120 – 1140 Final 1, 65
1140 – 1200 Final 1, Open
1200 – 1300 Lunch
1300 – 1320 Final 2, 65
1320 – 1340 Final 2, Open
1350 Prisutdelning

1440 – 1500 SVEMO-träff. Kort info
1500 – 1800 Fri träning S1 + S2 + 450Q + Superquad.
1800 – 2000 Anmälan + besiktning inför söndagen

Målsättningen är att så många som möjligt skall anmäla sig och besiktiga på lördagen




Söndag:
0730 – 0830 Anmälan + besiktning
0830 – 0900 Förarmöte
0900 – 0920 Fri träning S1
0920 – 0940 Fri träning S2
0940 – 1000 Fri träning 450Q + SuperQ
1000 – 1030 Kval S1
1030 – 1100 Kval S2
1100 – 1130 Kval 450Q + SuperQ
1130 – 1225 Lunch
1225 – 1230 Nationalsången
1230 – 1300 Final 1, S1
1300 – 1330 Final 1, S2
1330 – 1400 Final 1, 450Q + SuperQ
1400 – 1430 Final 2, S1
1430 – 1500 Final 2, S2
1500 – 1530 Final 2, 450Q + SuperQ
ca 1600 Prisutdelning, 30 min efter sista målgång
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Kommer Ljungberg att sjunga nationalsången?
Allt annat är skandal!:D
 

th3zainTT

@rill3
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 550 -08
...någon som vet om några fotografer lägger upp foton från helgen på webben (URL?)?

(förutom de i NA)

:gnissla
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Tack till alla förare som gav oss en riktigt spännade raceing.

Hoppas alla är nöjda med SM i örebro
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Johan va inte på plats. Var dock en del o photade och ngn av dom hade satt upp lite reklam vid anslagstavlan. Kan inte minnas hemsidadressen bara :(

Jag ska samla adresserna till de fotografer jag släppte ut på banan och återkommer snart.

Om nån privatperson fick en bild på när den norskskånska husan gjorde strike på mig vore det skoj att se. Eller om nån ens såg vad som hände, jag minns inte exakt...

EDIT:
http://endurosport.se/ skulle komma. Jag är inte helt säker på om en av de jag talade med var från den sidan.

En som jag vet var där är http://www.aobild.se/
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Om nån privatperson fick en bild på när den norskskånska husan gjorde strike på mig vore det skoj att se. Eller om nån ens såg vad som hände, jag minns inte exakt...

Åsblom och jag fick ju första parkett till vurpan. Gutten kom ut med bakhjulet i gräset, kom ut på asfalten igen och highsidade DUKTIGT. Va ju en bit upp i backen så man har ju fått upp lite fart där och han såg ut som han fick en ordentlig flygresa. Hoppas inget allvarligt hände. Strömwall (tävlingsledaren) trodde i bästa fall bara att det kunde vara axel ur led alt. även bruten axel.

Tyvärr missade man nu när hojen fick dig på fall. Det hade ju enbart varit ett nöje att se :D (Nä, men tur att det gick bra, kunde likväl fått hojen i nacken o det hade varit mindre kul)

Om du läser här eller om någon annan har kontakt så hälsa krya på dig önskningar! :pannkyss
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Åsblom och jag fick ju första parkett till vurpan. Gutten kom ut med bakhjulet i gräset, kom ut på asfalten igen och highsidade DUKTIGT. Va ju en bit upp i backen så man har ju fått upp lite fart där och han såg ut som han fick en ordentlig flygresa. Hoppas inget allvarligt hände. Strömwall (tävlingsledaren) trodde i bästa fall bara att det kunde vara axel ur led alt. även bruten axel.

Tyvärr missade man nu när hojen fick dig på fall. Det hade ju enbart varit ett nöje att se :D (Nä, men tur att det gick bra, kunde likväl fått hojen i nacken o det hade varit mindre kul)

Om du läser här eller om någon annan har kontakt så hälsa krya på dig önskningar! :pannkyss

Jocke hade som tur va pölöslös dojja med hetta i, det rädda honom
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Reportage i morgondagens Nerikes Allehanda :tummenupp
Som vanligt Stefan i huvudrollen, hehe

'Det var lite krydda, men han var aldrig riktigt nära, säger han efteråt....' Yeah, right !!! :arsele :D

Oavsett vilket, fighten #55 vs #5 var ju definitivt S2 race2's stora behållning. Frågan är om inte det var hela dagens stora racemässiga behållning. :rolleyes: För övrigt vart det ju aldrig några riktigt långa hjul-i-hjul fighter om topplaceringarna i vare sig S1 eller S2 - något varv eller tre, visst men.... inte som denna.

Tack Teknis för en kanonhelg :tummenupp

.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Åsblom och jag fick ju första parkett till vurpan. Gutten kom ut med bakhjulet i gräset, kom ut på asfalten igen och highsidade DUKTIGT. Va ju en bit upp i backen så man har ju fått upp lite fart där och han såg ut som han fick en ordentlig flygresa. Hoppas inget allvarligt hände. Strömwall (tävlingsledaren) trodde i bästa fall bara att det kunde vara axel ur led alt. även bruten axel.

Tyvärr missade man nu när hojen fick dig på fall. Det hade ju enbart varit ett nöje att se :D (Nä, men tur att det gick bra, kunde likväl fått hojen i nacken o det hade varit mindre kul)

Om du läser här eller om någon annan har kontakt så hälsa krya på dig önskningar! :pannkyss
Tack för bra förklaring på vad som hände, jag hade ju skallen åt ett annat håll och hörde bara det välbekanta ljudet av hoj-mot-asfalt, sen small det. Hade jag inte hunnit hoppa så hade den skånsknorska husan troligen klippt båda benen strax över vristerna :gnissla

Eftersom TMC bryr sig så mkt om sina tävlande hade vi såklart en person på plats på sjukan igår kväll. Miche är ju rätt biffig, minst sagt, så de hade pumpat i han massa gottis för att orka dra axeln rätt. "Bara" rejält ur led.
Eftersom han är skpnsk norrman så var de tveksamma till att operera knät här eller om det ska göra det i Oslo. Om jag fattade allt rätt var det inte heller helt klart att det skulle opereras öht men det visar sig. Rejält blåslagen på höften var han oxå. Jag ska försöka åka dit en sväng i eftermiddag.
Jag tar med hälsningar om jag träffar honom.

'Det var lite krydda, men han var aldrig riktigt nära, säger han efteråt....' Yeah, right !!! :arsele :D

Oavsett vilket, fighten #55 vs #5 var ju definitivt S2 race2's stora behållning. Frågan är om inte det var hela dagens stora racemässiga behållning. :rolleyes: För övrigt vart det ju aldrig några riktigt långa hjul-i-hjul fighter om topplaceringarna i vare sig S1 eller S2 - något varv eller tre, visst men.... inte som denna.

Tack Teknis för en kanonhelg :tummenupp

.
Förra året var topp-5 i S1 i mål inom typ 3s. Så var det ju inte riktigt i år tyvärr. Största behållningen på hela helgen var nog #55vs#14 i S2 race 1 tycker jag, fi fan den omkörningen Stefan gjorde när Biffen skulle förbi Mackhé.

Eller vänta... jag ändrar det till att se 65 kubikarna sladda runt! DET var helgens stora behållning. Jag har talat med JMK och de ska försöka få till samma upplägg hos sig :tummenupp
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu har även Niclas på www.studio76.se lagt upp bilder från helgen :tummenupp

Många bra bilder såklart. Mina absoluta favoriter hittar ni bland de allra sista i serien bakom den här länken. :tummenupp
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kanonbra kört av er! Måste bara säga att det var en riktigt rolig dag som åskådare! :klappar
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Vill tacka "Supermoto" och hans tävlingsorganisation som skötte sig utmärkt.:Bugar

Vill även tacka att vi från ÖMK fick prya och ta del av Teknis erfarenhet av
arrangera en SM-tävling.Vi återkommer säkert med fler frågor....:va

Nästa år vill jag dock att ni sänker hoppen,så min cykel pallar utan att stötdämparen går sönder :gnissla ...skämt åsido...kanonfin bana! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Anders Östberg

Guest
Mera bilder...

Hej på er!

Jag har börjat få upp lite bilder från tävlingarna nu, det saknas fortfarande individuella bilder i S1 och S2 men jag hoppas jag orkar få det klart till i morgon kväll - det blev en farlig massa bilder att gå igenom.

Open, Quad och 65cc finns i alla fall, och lite stuntbilder, så kika gärna där så länge!

* Direktlänk *

Mvh,
Anders
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top