SM i Lunda,Uppland

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Per körde Open & Nicke S3, därav förvirringen.

Haha då skulle du veta min förvirring just nu :confused:
Kör man 2 klasser samtidigt?

Stämmer det att Jörgen Huvell van sm serien?

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Haha då skulle du veta min förvirring just nu :confused:
Kör man 2 klasser samtidigt?

Stämmer det att Jörgen Huvell van sm serien?

Ja, S3 har inte haft så många deltagare så därför har man väl att låta dom samköra med Open.

Jörgen vann S2 klassen, Eifrém S1. :yoparty

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701
Då det bara är Nicke som kört S3 i år så har dom ju slagit ihop den klassen med Open.
Det har ju inneburit lite förvirring med placeringar och poäng..
Hade vi vetat att det inte blev fler som körde S3 så hade han startat i open från början i stället.
Det blir nog en 450 till nästa år även om han bara är 14 år..
Vi ska ner och åka tyska mästerskapen i oktober i St.wendel, där har dom en ungdomsklass som kör 250.
Om det går bra så kanske vi kör den serien nästa år..

Och det va Jörgen som vann SM... Grattis!!
I morgon ska han och jag över till Estland och visa dom vart skåpet ska stå i Estländska mästerskapen!

Vill även tacka arrangörerna för en kanonfin tävling!!! Vi vill ha mer av den banan!!

Häls Tommy

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Då det bara är Nicke som kört S3 i år så har dom ju slagit ihop den klassen med Open.
Det har ju inneburit lite förvirring med placeringar och poäng..
Hade vi vetat att det inte blev fler som körde S3 så hade han startat i open från början i stället.
Det blir nog en 450 till nästa år även om han bara är 14 år..
Vi ska ner och åka tyska mästerskapen i oktober i St.wendel, där har dom en ungdomsklass som kör 250.
Om det går bra så kanske vi kör den serien nästa år..

Och det va Jörgen som vann SM... Grattis!!
I morgon ska han och jag över till Estland och visa dom vart skåpet ska stå i Estländska mästerskapen!

Vill även tacka arrangörerna för en kanonfin tävling!!! Vi vill ha mer av den banan!!

Häls Tommy

Det tackar vi för! :)

Våran första Supermototävling,tillika SM, och då natuligtvis i hällande regn,kunde varit en bättre start för oss som arrangörer. :gnissla

Vi får utvärdera tävlingen och se om vi återkommer....:D

Kom gärna med konstruktiv kritik!

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Jäkligt kul bana helt i min smak med snabba högfarts "böjar" :tummenupp Grus partiet var oxå fint utformat synd att det inte tålde regn ( blev lite mjukt mot slutet :näsblod )
Eftersom jag har tränat i hängmatan hela sommaren så pallade jag inte hela distansen :va :näsblod
Så det får bli hård träning i höst o vinter:yoparty

Grattis till alla tre i respektive klass! ! :tummenupp Bra jobbat! !

Hoppas på fler tävlingar nästa år...

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Riktigt trevlig dag, trots vädret, måste jag säga! :tummenupp
Synd bara på incidenten i andra S2-finalen. Hoppas det gick bra för honom.

Kommer banan att finnas kvar för körning tro?
Såg riktigt nice ut, så det skulle vara skoj att testa den.

12-13 september har vi öppen träning för alla med indelning i grupper:tummenupp

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Måste bara flika in att det va en riktigt bra genomför tävling av er i ÖMK trotts rådande väder och vind. Inte minst när ni det är er premiär tävling dessutom!

Vet att det framkom en del kritik på Jurymötet. Jag hoppas, vilket oxå på pekades mer än en gång, att ni såg det som konstruktiv kritik och inga ned klankingar. Det mesta som anmärktes på va sånna problem som alla tävlingar har oavsett om det är erfarna arrangörer eller inte.

Samtliga förare som kommit till mig som förarrepresentant har varit varit positiva både till bana och arrangemang. Att det sen va lite heta känslor och synpunkter på t.ex. blåflagg hör ju bara en SM-final till!

Förbannat surt att man fick stå vid sidan av o kolla på rejset. Men vilka rejs!!! Om man ska se det från den ljusa sidan så va det något rejs man skulle stå brevid och titta på och inte köra själv så va det detta!! Alla som inte va där missade verkligen något, ja t.o.m i rådade väder skulle jag göra om det utan att tveka en sekund! :tummenupp

/ Barrett

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Måste bara flika in att det va en riktigt bra genomför tävling av er i ÖMK trotts rådande väder och vind. Inte minst när ni det är er premiär tävling dessutom!

Vet att det framkom en del kritik på Jurymötet. Jag hoppas, vilket oxå på pekades mer än en gång, att ni såg det som konstruktiv kritik och inga ned klankingar. Det mesta som anmärktes på va sånna problem som alla tävlingar har oavsett om det är erfarna arrangörer eller inte.

Samtliga förare som kommit till mig som förarrepresentant har varit varit positiva både till bana och arrangemang. Att det sen va lite heta känslor och synpunkter på t.ex. blåflagg hör ju bara en SM-final till!

Förbannat surt att man fick stå vid sidan av o kolla på rejset. Men vilka rejs!!! Om man ska se det från den ljusa sidan så va det något rejs man skulle stå brevid och titta på och inte köra själv så va det detta!! Alla som inte va där missade verkligen något, ja t.o.m i rådade väder skulle jag göra om det utan att tveka en sekund! :tummenupp

/ Barrett

Ja e int´bitter! :tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur många var det som egentligen var kvar till sista racet, själv stod man under ett träd & fotade!

Åmotar´n

Open #34
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
-09 Husaberg FE570, -05 Husaberg FS650,-89 Gixxer 1100 Streetfighter, -88 Husky 510 Enduro,-76 Husqvarna WR 250
Vill tacka för en skitkul tävling och bana.Ordna en till tävling så är jag med på direkten.

Det enda på banan som inte höll riktigt var väl sista högern på gruspartiet?Kanske berodde på att det regnat konstant i en månad eller så....

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras