SM premiär på A-Torp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gulsnabbtrajja skrev:
Varför skulle man vilja träna två vardagar för att sedan inte tävla på helgen?
Tja, för att man har något att träna på men inget att tävla med t ex. Kryptiskt? Tänk ERF.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Chris Ash skrev:
Anderstorp? Är det roligare än Mantorp? Å andra sidan ligger det närmare Skåne.

Ja, jag vågar påstå att Anderstorp är roligare än Mantorp. Det mesta med Andrestorp är faktiskt roligare än Mantorp. Börja med kafét där det hänger gamla fotografier på legender från svunna tider. På 70-talet besöktes Anderstorp av F1-GP och ända in på 80-talet av MotoGP. Hur coolt är inte det? Ta banan sen. Den saknar motsvarighet i Sverige. Det närmaste man kommer i storlek är Mantorp och det närmaste kan kommer i körupplevelse är Sviestad. Jag vet att många kanske inte håller med mig men så tycker jag.

Opelkurvan är ett monster. Den är så hårt bankad att om man står raklång i innerkanten i mitten av kurvan ser man inte över ytterkanten. Anderstorp har också Sveriges hårigaste inbromsning. Under en timme i karusellen (det känns som om den aldrig ska ta slut) ligger man och skrapar högerknät bara för att helt plötsligt han en liten kortis på sig att tvärnita inför tvära vänstern som leder ut på start och mål. Är man lat vilar man lite på gasen och vinklar upp hojen för att få till en säker och fin inbromsning. Har man brottom matar man på gas ända till det är dags att nypa i bromshandtaget och då lutar hojen fortfarande åt höger. Sen ska det bromsas, hojen ska flyttas från banans vänsterkant till högerkant, hojen ska vikas över och kroppen ska hellst följa efter. Hur gör man, man eller mus?

Mantorp har sin pizzeria som egentligen är lite för bra för en sådan sunkig håla som Mantorp och de har dessutom en modern Statoil runt hörnet. I Gisslaved finns Gisslegrillen som serverar Sveriges i särklass sämsta tunbrödrulle och en bensinstatoin som gud glömde.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Träningslägerna på Anderstorp e öppen för alla som har Tävlingslicens och som har en racehoj!! Så har d alltid varit! Så om du har en SoS eller klassic så får du va med å träna på onsdagen och torsdagen även om tex dessa klasser inte ingår i SM-programmet till den helgen!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Teddy skrev:
Ja, jag vågar påstå att Anderstorp är roligare än Mantorp. Det mesta med Andrestorp är faktiskt roligare än Mantorp. Börja med kafét där det hänger gamla fotografier på legender från svunna tider. På 70-talet besöktes Anderstorp av F1-GP och ända in på 80-talet av MotoGP. Hur coolt är inte det? Ta banan sen. Den saknar motsvarighet i Sverige. Det närmaste man kommer i storlek är Mantorp och det närmaste kan kommer i körupplevelse är Sviestad. Jag vet att många kanske inte håller med mig men så tycker jag.

Opelkurvan är ett monster. Den är så hårt bankad att om man står raklång i innerkanten i mitten av kurvan ser man inte över ytterkanten. Anderstorp har också Sveriges hårigaste inbromsning. Under en timme i karusellen (det känns som om den aldrig ska ta slut) ligger man och skrapar högerknät bara för att helt plötsligt han en liten kortis på sig att tvärnita inför tvära vänstern som leder ut på start och mål. Är man lat vilar man lite på gasen och vinklar upp hojen för att få till en säker och fin inbromsning. Har man brottom matar man på gas ända till det är dags att nypa i bromshandtaget och då lutar hojen fortfarande åt höger. Sen ska det bromsas, hojen ska flyttas från banans vänsterkant till högerkant, hojen ska vikas över och kroppen ska hellst följa efter. Hur gör man, man eller mus?

Mantorp har sin pizzeria som egentligen är lite för bra för en sådan sunkig håla som Mantorp och de har dessutom en modern Statoil runt hörnet. I Gisslaved finns Gisslegrillen som serverar Sveriges i särklass sämsta tunbrödrulle och en bensinstatoin som gud glömde.

Ok, jag vet att många av 125-åkarna tyckte att Anderstorp var dötrist med sina jätterakor. Mantorp ser roligare ut.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teddy skrev:

Jag har inte kört de övriga banorna du nämner, men jag kan hålla med om allt du skriver om Anderstorp. Opelkurvan och Karusellen är verkligt mäktiga. Högern före Opelkurvan och högern efter målrakan är också fantastiska. Låååånga och snabba.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Ok, jag vet att många av 125-åkarna tyckte att Anderstorp var dötrist med sina jätterakor. Mantorp ser roligare ut.
Och!? :arsele :hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Axxexs skrev:
Träningslägerna på Anderstorp e öppen för alla som har Tävlingslicens och som har en racehoj!! Så har d alltid varit! Så om du har en SoS eller klassic så får du va med å träna på onsdagen och torsdagen även om tex dessa klasser inte ingår i SM-programmet till den helgen!
Ok tack :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Rakan är ju som sagt brutalt lång, bromsningen efter karusellen är hårig likaså.
Sen är de flesta kurvorna sjukt snabba och egentligen behöver man inte bromsa särskilt mycket, iaf inte med 250 och 125, så mycket hänger på hur jäkla fort man vågar dunka in i 180-graders svängarna..
Hade gärna åkt båda banorna i sommar, men är glad att det iaf blev en av de två :)

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Bingo skrev:
Tja, för att man har något att träna på men inget att tävla med t ex. Kryptiskt? Tänk ERF.
Får ändå inte ihop det. ERF hojarna följer ju samma reglemente som SM-klasserna. Och licens har man iom att man är med på träningen. Finns ingen ursäkt liksom...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Nu börjar det likna nåt, touring-gamlo :tungan

Märks det att jag har jullov?
Touringgamlo för dig va!? Jag skall köra skiten ur dig nästa säsong. Fast det gör ju alla, så varför skriver jag det :rolleyes: :D

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:
Touringgamlo för dig va!? Jag skall köra skiten ur dig nästa säsong. Fast det gör ju alla, så varför skriver jag det :rolleyes: :D

ojoj vilka mål du sätter upp!!

Ska du verkligen våga dig på att utmana en liten 125:a???

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Gulsnabbtrajja skrev:
Får ändå inte ihop det. ERF hojarna följer ju samma reglemente som SM-klasserna. Och licens har man iom att man är med på träningen. Finns ingen ursäkt liksom...

Att man är gammal,trött och tjock. Titta bara på GSXR1100:s ursäkter....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gulsnabbtrajja skrev:
Jo, så här; i endurance är man flera som samsas om samma båge. Den kan alla träna med på samma dag, men bara en kan tävla med den i vanliga lopp :fyllisar

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
ojoj vilka mål du sätter upp!!

Ska du verkligen våga dig på att utmana en liten 125:a???
Nej, 125:eek:r är lååångt under min värdighet. Det är dig jag utmanar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Att man är gammal,trött och tjock. Titta bara på GSXR1100:s ursäkter....
Blanda inte in gamla, trötta och tjocka nu. Håll dig till sak :rolleyes:

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...