SM premiär på A-Torp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chris Ash skrev:
På vadå? Knutstorpsträningar? :gnissla
Vad du håller på! Försök inte blanda bort bereppen. Jag skall köra ifrån dig varhelst vi kör samtidigt. Krångla bort det om du kan, din fegis :arsele

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Chris Ash skrev:
Ok, jag vet att många av 125-åkarna tyckte att Anderstorp var dötrist med sina jätterakor. Mantorp ser roligare ut.

Ahm..m...m...m..., ah men nu förstår jag inte. Vi sitter ju i samma båt du och jag och det är speciellt ur det perspektivet som Anderstorp blir en sådan spännande bana. De höga kurvhastigheterna som Anderstorp (i kombination med en liten tvåtaktare såklart!) medger är en sådan otrolig upplevelse. Rakorna gör att man kan pusta ut och ladda ännu hårdare inför nästa kurva. På'n igen bara, liksom. På en annan typ av bana, typ Knutstorp och Härnösand blir det lätt att man kommer in i en ond cirkel. Ma gör ett fel som man inte hinner rätta till, sen ett till, sen ett till o s v. Man hinner aldrig vila ut och rätta till utan det blir bara skit av allt. Anderstorp är annorlunda, de långa rakorna är som att gå till kyrkan en söndag och få syndernas förlåtelse. Det är nästan så att man hinner hoppa av hojen och ta en dusch så att man är fräsch och redo för nästa kurva. Å andra sidan straffar en bana som Anderstorp långsamma förare destå hårdare. Det finns få ställen att tjäna och förlora på och har man inte fattat att hemligheten bakom snabba varv ligger i kurvhastigheten så är man stekt. Genomstekt. De som kör 125 och tycker att Anderstorp är tråkig förstår jag mig inte på.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
De som kör 125 och tycker att Anderstorp är tråkig förstår jag mig inte på.

De 125-förare som inte har en Håkan Olsson aprilia kan jag förstå mig på. Då effekt är ett måste på anderstorp, för, även om du bromsar lika sent och åker lika fort in i kurvorna, så måste effekten till för att du ska hänga med ut ur kurvorna och ut på rakorna. Tror alltså att det är att bli omkörd på rakorna som de flesta blir sura på. På exempelvis knutstorp är effekten av mindre betydelse och större betydelse på föraren.
Sen är ju iofs anderstorp rätt ball, flera kurvor som man i stort sett kan åka in i vilket spår som helst och man kommer ändå ut ur kurvan ;)

edit: Det är ju en jäkla tur att man hittat ett par värsting-cylindrar till nästa år, ska wheela förbi teddy på långrakan på anderstorp ;)

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
oFFkeFF skrev:
...edit: Det är ju en jäkla tur att man hittat ett par värsting-cylindrar till nästa år, ska wheela förbi teddy på långrakan på anderstorp ;)

In your derams Pedro, in your dreams.

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Edit.
Äsch, det där skulle jag inte sagt, det lär jag väl få äta upp.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
In your derams Pedro, in your dreams.

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Edit.
Äsch, det där skulle jag inte sagt, det lär jag väl få äta upp.

Hehe, det där får vi ta i webestråden istället ;)
Vi kan ju ha en egen chrille/nr18-fight nu :banana

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:
Vad du håller på! Försök inte blanda bort bereppen. Jag skall köra ifrån dig varhelst vi kör samtidigt. Krångla bort det om du kan, din fegis :arsele

Ok, om du säger det så....

Köp en riktig hoj istället.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Teddy skrev:
Ahm..m...m...m..., ah men nu förstår jag inte. Vi sitter ju i samma båt du och jag och det är speciellt ur det perspektivet som Anderstorp blir en sådan spännande bana. De höga kurvhastigheterna som Anderstorp (i kombination med en liten tvåtaktare såklart!) medger är en sådan otrolig upplevelse. Rakorna gör att man kan pusta ut och ladda ännu hårdare inför nästa kurva. På'n igen bara, liksom. På en annan typ av bana, typ Knutstorp och Härnösand blir det lätt att man kommer in i en ond cirkel. Ma gör ett fel som man inte hinner rätta till, sen ett till, sen ett till o s v. Man hinner aldrig vila ut och rätta till utan det blir bara skit av allt. Anderstorp är annorlunda, de långa rakorna är som att gå till kyrkan en söndag och få syndernas förlåtelse. Det är nästan så att man hinner hoppa av hojen och ta en dusch så att man är fräsch och redo för nästa kurva. Å andra sidan straffar en bana som Anderstorp långsamma förare destå hårdare. Det finns få ställen att tjäna och förlora på och har man inte fattat att hemligheten bakom snabba varv ligger i kurvhastigheten så är man stekt. Genomstekt. De som kör 125 och tycker att Anderstorp är tråkig förstår jag mig inte på.

Jaja, jag vet inte hur det är. Är den kul så är det ju bra, fast jag har en hoj som blir uppäten så fort det blir rakt, inte för att jag bryr mig jättemycket men lite störigt är det allt.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Chris Ash skrev:
Jaja, jag vet inte hur det är. Är den kul så är det ju bra, fast jag har en hoj som blir uppäten så fort det blir rakt, inte för att jag bryr mig jättemycket men lite störigt är det allt.

din semprucci-bartold-vm99hoj är bland dom snabbaste i det här landet du måste bara ge den lite tid och kärlek i garaget.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
moto-gg skrev:
din semprucci-bartold-vm99hoj är bland dom snabbaste i det här landet du måste bara ge den lite tid och kärlek i garaget.

Jaså, det är den? När den går som den ska är den iofs rätt snabb men jag skulle väl inte sträcka mig så långt....

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Chris Ash skrev:
Jaså, det är den? När den går som den ska är den iofs rätt snabb men jag skulle väl inte sträcka mig så långt....

för att hänga med dom andra hojjarna på rakorna måste du tyvär ha någolunda lika hög hastighet ut ur böjen som dem

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
moto-gg skrev:
för att hänga med dom andra hojjarna på rakorna måste du tyvär ha någolunda lika hög hastighet ut ur böjen som dem

Truth hurts...

Jag vet hur det är...

MEN på Falken i somras så gick min hoj som en påse nötter, och då hade jag betydligt högre kurvhastighet än den killen som jag låg och fightades med. Det är vid sådana tillfällen det är störigt.

Jag tror ändå inte att min hoj är bland de snabbare. Den går väl ungefär som Hondorna som Mattias och Jonas körde.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
moto-gg skrev:
din semprucci-bartold-vm99hoj är bland dom snabbaste i det här landet...
Så intressant! Chris, varför kommer du då alltid sist?

OBS, "jag vågar i alla fall ställa upp" är inget svar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:

:rofl där fick han för att han gav sig på oss gamla & tjocka.... jag har filmat när jag krossar herr äsch på SRW & dessutom när hans fjollmoppe nöp i lito på Knudan :banana

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
:jag har filmat när jag krossar herr äsch på SRW & dessutom när hans fjollmoppe nöp i lito på Knudan :banana
Kan du inte lägga upp en ny tråd med de filmerna? Det var länge sedan man fick njuta av dem.

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
suger med den 2:e ju...
Går inte Veidec premiären då också?

Hur fan skall jag kunna köra på Knutstorp samtidigt som Anderstorp??
Stor miss i planeringen tycker jag....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:

Tror du på det dravlet?

Jag har aldrig kommit sist. På Falken hade jag 2 eller 3 efter mig på kvalet och 1 efter mig i mål+ett par som blev diskade och bröt.

Dessutom var det ingen Bartolhoj på Falkenberg. Jag hade kanske kunnat hänga med Orluff och Matte om jag fått lika mycket körtid som alla andra och en hoj med rätt cylinder och inte bestyckad fetare än en julmiddag.

Jag ska visa dig nästa år....

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jo.. Dom tävlingarna krockar med varann!!

Du får se till så att dom lägger tidschemat så att du hinner pendla mellan banorna! :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
GSXR1100R skrev:
:rofl där fick han för att han gav sig på oss gamla & tjocka.... jag har filmat när jag krossar herr äsch på SRW & dessutom när hans fjollmoppe nöp i lito på Knudan :banana

Den nöp inte! Det var en elkontakt som gick sönder. Fast innan dess hade jag ju kört om dig så det stänkte om det, du kommer väl ihåg att jag vinkade :arsele

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...