SM/SO 2009: Falkenberg

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
Rostig röd damcykel
Äsch satt o garva lite...
Föraren får ursäkta, och om det är känsligt så pma, så plockar jag bort bilderna. :)

Bifogat

• sm so 1298croptanke.jpg
    sm so 1298croptanke.jpg
    217.5 KB · Visningar: 142
  • sm so 1303cropkul.jpg
    sm so 1303cropkul.jpg
    193.8 KB · Visningar: 146

Carolinerr

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2008
Hoj
Honda CBR 600cc 2008mod
Hei!

Jeg vil bare få takke alle som hjalp til med å få meg til falkenberg. For en sinnsykt rå bane!! :D Det var utrolig morsomt å få treffe så mange nye mennesker, og ikke minst så var været helt kanon!

Når det gjelder kjøringen er jeg egentlig veldig fornøyd. Jeg hadde jo aldri vært på den banen før, så det gikk fortere og fortere for hvert pass. På søndagen kvalet jeg inn til 3.startspor, og målet var pallen. Jeg fikk en litt dårlig start men kjørte meg opp og i løpet av få runder lå jeg på 2.plass. Dessverre fikk jeg et fremhjulsslepp i høyren etter sjikanen, menmen. Det er sånn som skjer :) Nå håper jeg at sykkelen blir klar til NM på rudskogen i helgen.

Men uansett, TAKK til alle som hjalp til med å få meg til Falkenberg! Veldig snilt av alle sammen :) Jeg er utrolig glad for at jeg fikk muligheten til å kjøre på denne heftige banen. Takk :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vadå såklart inte... det fanns en tid då förarna fick pengar... det är nog lättare för publiken att betala om dom vet att dom stöder förarna. Banorna är väl privata eller?

Om förarna skulle få pengar så skulle de ju inte behöva betala anmälningsavgifter, eller hur? Vad jag hörde var det prispengar i alla klasser på Falken men då måste man såklart prestera. Att pengarna skulle gå till förarna och inte till att arrangera tävlingen tycker jag låter ganska absurt.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Men uansett, TAKK til alle som hjalp til med å få meg til Falkenberg! Veldig snilt av alle sammen :) Jeg er utrolig glad for at jeg fikk muligheten til å kjøre på denne heftige banen. Takk :)

Skitkul att det dykt upp en tjej som på allvar kan konkurrera med de snabbaste, ..& det kan ju bli hur bra som helst med tanke på att du är relativ nybörjare ! :Bugar
Och vi vill se dig på Sveriges roligaste bana, Knutstorp, &så. Så glöm inte planera in det i kalendern ! :) :tummenupp

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09
Sveriges roligaste :rofl

Det är ju en dåligt asfalterad crossbana :fakta

Förra året så blev det ny asfalt i liton och ut på rakan.
I år är det ny asfalt från första böjen till högern under microbron.

Jag tycker också att det är den roligaste och den i särklass mest fysiska och mest tekniska banan.
Verkar som om det blir dubbla race även på knudan :tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Förra året så blev det ny asfalt i liton och ut på rakan. I år är det ny asfalt från första böjen till högern under microbron.
Jag tycker också att det är den roligaste och den i särklass mest fysiska och mest tekniska banan. Verkar som om det blir dubbla race även på knudan :tummenupp
Jag tyckte också att den var rolig tills jag bröt benen och det vara bara banans fel, inte mitt! Jag är inte bitter :gnissla :D

Kanon om det blir dubbla race :tummenupp

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Om förarna skulle få pengar så skulle de ju inte behöva betala anmälningsavgifter, eller hur? Vad jag hörde var det prispengar i alla klasser på Falken men då måste man såklart prestera. Att pengarna skulle gå till förarna och inte till att arrangera tävlingen tycker jag låter ganska absurt.

Det absurda var det normala förr i tiden då fick du betalt bara du stog på startlinjen.:D

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Behöver man betala om man har RR licens???

Förr var det så att man fick gå in gratis på race som var arrangerade utav SVEMO-klubbar om man hade förar- eller team-licens att visa upp. Vet inte hur det fungerar numera.

Ninjaextreme

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Kawasaki ZX10
Gratis

Förr var det så att man fick gå in gratis på race som var arrangerade utav SVEMO-klubbar om man hade förar- eller team-licens att visa upp. Vet inte hur det fungerar numera.

Du går in gratis på alla arrangemang arrangerat av SBF el. SVEMO
om du har A-licens, (tävlingsledning)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar