SM-SO på Falken

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Är det jag som är blind eller var det ingen inbjudan till denna tävling i senaste IB? Har den redan skickats ut? Om denska ut 30 dagar före borde den ju varit med :confused:
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Häng inte upp er på det nu pöjka.

Betala in 1200:- (Serieanmäld) 1500:- (enstaka tävling) på
PG 6250-5.

Glöm inte att ange NAMN, KLASS och STARTNUMMER för att er anmälan skall bli godkänd och registrerad.

Skynda, det ryktas om STOOOR tillströmning av racesugna till Falkenbergstävlingen.
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Jag är jevligt sugen på att rejsa, får fira födelsedagen i depån!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jalle skrev:
Häng inte upp er på det nu pöjka.

Betala in 1200:- (Serieanmäld) 1500:- (enstaka tävling) på
PG 6250-5.

Glöm inte att ange NAMN, KLASS och STARTNUMMER för att er anmälan skall bli godkänd och registrerad.

Skynda, det ryktas om STOOOR tillströmning av racesugna till Falkenbergstävlingen.

Ok, behövs det inga klubbstämplar och sånt då?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jalle skrev:
Nej, du anger bara klubbens namn på anmälningsblanketten.

Det tror jag inte på! Klubbstämpel ska så vitt jag vet bifogas med anmälan till enstaka tävling. Det var bara serieanmälan till SM som kunde skickas in utan. SO-serien skulle stämplas...
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Chrille skrev:
Det tror jag inte på! Klubbstämpel ska så vitt jag vet bifogas med anmälan till enstaka tävling. Det var bara serieanmälan till SM som kunde skickas in utan. SO-serien skulle stämplas...

Detta är inte sant. Anmälningsproceduren är en härlig följetång..... :D

Jag har för mig att Henrik skrev på MCERR att stämpel ej behövdes vare sig till serieanmälan eller till enstaka tävling.

Men om man ska använda sig av samma blankett som till serieanmälan, bara det att man kryssar i den specifika tävlingen (för det kan man väl, eller är det annan blankett?) så finns ingen angiven plats för klubbstämpel (som det fanns innnan).

Ovanstående alltså avseende SM. SO är lite gay.

Spänningen stiger och mysteriken tätnar....kommer de stackars rookiesarna någonsin att bli anmälda till någon tävling?
Svar få ni i nästa nummer av........IB?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Enskild tävling anmäls med hjälp av stämplad anmälningsblankett från din hemmaklubb. Så har det varit och kommer förbli ett år till om jag förstått det rätt. Nästa år pratas det på at kontollen av licens/medlemskap i klubb ska ske via data om jag förstod ett inlägg från Tony riktigt.

Det här är ju enkelt. Någon med tillgång till mcerr-mailen nu kollar alla inlägg från Henrik och ger oss svaret. Kan inte vara mer än fyra fem inlägg att kolla upp.

Ännu enklare är att anmäla dig med stämplad blankett för säkerhets skull. Du blir inte diskad för att du har stämpeln...
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
På den nya blanketten finns det inte ens rad för Klubbstämpel.

Samt i TR från LMS endast underskrift av förare:


9. ANMÄLAN
Skriftlig anmälan på SVEMO's roadracingblankett eller övriga nordiska FMN's blanketter med kopia, underskriven av föraren. Blanketten (med kopia) ska vara arrangören tillhanda senast kl. 24.00.5/5-03 Arrangören har rätt att utan motivering avslå anmälan. Meddelande om anmälan godtagits eller avslagits skickas till föraren inom 3 dagar efter anmälningstidens utgång. Anmälan betraktas som fullständig då anmälan och pengar kommit arrangören tillhanda.

Samt även en notis i IB: Att endast förarens underskrift, klubbstämpel är ej nödvändig. ( förkortat dock )

Mvh//ZF
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Chrille skrev:
Ännu enklare är att anmäla dig med stämplad blankett för säkerhets skull. Du blir inte diskad för att du har stämpeln...

Jag anmälde mig utan stämpel, och finns med på startlistan #6

Mvh//ZF
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
I senaste IB står det faktiskt att stämpeln är borta generellt. Stod bak i tidningen under notiser vill jag minnas.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Rekommenderar alla i R600 och R1000 att betala anmälningsavgiften omgående då det i R1000 redan är 47 anmälda till 38 platser på träningen :skrämd
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Hur var det nu då?

Om man är serieanmäld (och har betalat) till SO-serien samt är serieanmäld till SM-serien... behöver man då inte göra ett smack inför Falken? Är man automatiskt med i SM även utan specifik anmälan i.o.m. att man är serieanmäld i SO???

Har säkert papper på detta hemma men då jag är i Götet för tilfället så blir jag återigen lite orolig angående dessa struliga anmälningsförhållandena.... :confused:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Xeno, jag är precis som du serieanmäld i båda serierna och har föskottsbetalat via SO. Jag gör inte ett skit innan tävlingen såvida jag inte behöver avanmäla mig och jag räknar kallt med att mitt deltagande i SM-serien är självklart.

Så MÅSTE det vara.
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Jag frågade Martin om det där på väg hem från Jylland och han sa som du Chrille.

Med detta inlägg vill jag alltså bara lugna er, har Martin sagt det så är det så. :fakta

Förresten, är du SO-serieanmäld? Varför såg jag då inte lockarna fladdra på Jyllandsring?
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Chrille skrev:
Xeno, jag är precis som du serieanmäld i båda serierna och har föskottsbetalat via SO. Jag gör inte ett skit innan tävlingen såvida jag inte behöver avanmäla mig och jag räknar kallt med att mitt deltagande i SM-serien är självklart.

Så MÅSTE det vara.

Ok, bra! Men då har jag en följdfråga:

Ponera (OBS! pooooonera) att man skulle placera sig bra i tävlingen, får man då tillgång till prispengar för båda arrangemangen även om man Defacto bara betalat anmälningsavgift till ett (i detta fall SO)?????

Den var lurig den va??? :D
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nope den var enkel. Svaret är JA men ändå inte....

Två serieanmälingsavgifter plus en startavift ger dig tillgång till båda seriers prispengar. Det är bara det att det itne finns prispengar i enskilda SM-tävlingar i år. Prispengarna i SM gäller bara serietotalen.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top