Sm Supermoto 2006

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
YRDÖ skrev:
Nämen vilken ödmjuk tjej det där var då....

Så vad görs inför 2006 nu då för att få starkare startfält och bättre media än 2005 då du som verkar veta allt??

Upplys oss som inte vet....

Man förstår varför du vill vara anonym...

/Dave

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
YRDÖ skrev:

Så vad görs inför 2006 nu då för att få starkare startfält och bättre media än 2005 då du som verkar veta allt??

Har du haft en dålig dag, stackars liten...?
Funkar inte så bra att komma ny på ett forum och ha den attityden. Du kommer nog inte få så många svar du vill ha på dina frågor...Väldigt ödmjukt sätt du har... :rolleyes:

David P. skrev:
Man förstår varför du vill vara anonym...

/Dave

:tummenupp :D

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
YRDÖ skrev:
Vore det inte enklare svara på frågorna för er... Eller har ni inga svar? Vad är det som är så konstigt med frågorna? Har bett om ursäkt jag inte viste vem han Daniel var men det är väl ett exemplariskt exempel på den dåliga media sporten har i dag... Hur får vi den bättre 2006??

Jag tror inte att du kommer att få några vettiga svar här med en sådan attityd. Det är möjligt att du kanske bara formulerat dig klumpigt, men läs gärna om dina inlägg så kanske du förstår vad jag menar. Dina inlägg har en mer eller mindre syrlig underton.

EDIT: Var lite sent ute...

/Dave

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Lennartsson skrev:
Hellu!
Fick just denna länken av MR Suzuki men har noll koll på hur forum funkar....Lite intressant läsnig är det ju i alla fall....
Visst är det lustigt att du och YRDÖ föddes på samma dag. :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
sådär ja, va snälla nu mot varandra och kramas istället :pannkyss :pannkyss

ni glömmer väl inte att en sport som ska växa skall byggas underifrån, ju fler utövare ju större sport

YRDÖ skrev:

berätta vad du har gjort för motarden istället för att va dryg :va :va

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag heter Lasse skrev:
Fortfarande är det inte aktuellt att någon ska få särbehandling i supermoto.
Särbehandlingen sker i MX.

Off topic:
Laddad inför Spanien?

Ja jag säger inte att det ska vara på ett eller annat sätt, däremot så uttrycker jag min inställning. Om det nu är någon som sätter sig emot så tycker jag att det är den personens åsikt som bör gälla då det är mest rättvist för alla. Men än en gång, jag skulle tycka att det var helt ok.

Laddad? Youbetcha! Har fräschat upp nästan allt utom kopplingskorgen på min cykel nu. Tyvärr hann inte öhlins ta tag i framgaffeln innan jag åker men... Förövrigt så kommer jag göra som du tycker e bäst, att sänka hojjen :) Du ska dit också?

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
YRDÖ skrev:
Anser inte mina frågor är dryga. Undertonen är inte menad som nån på D tog det som. Se det som frågor utan underton och svara gärna på dom.
Jag personligen har inte gjort något och lär väl inte göra det heller när man inte ens får fråga saker eller missat han som tydligen var duktig utan att få skit utan svar.

med din jävla pissiga ton kommer du inte få några svar på det här forumet, och har du inte gjort något så ska du inte be om något heller.

har man en bra och just ton så brukar det funka bättre :tummenupp

och varför skulle du inte göra något??? gå ut på gator och torg och promota sporten istället så kanske folk visar dej respekt sen

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Appropå att höja klassen på SM så måste ju den bästa lösningen vara att stänga detta forum. Med tanke på hur många inlägg om dagen vissa skriver så skulle de ju vara livsfarliga om de la motsvarande tid på att träna istället. :lol

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
mada skrev:
Appropå att höja klassen på SM så måste ju den bästa lösningen vara att stänga detta forum. Med tanke på hur många inlägg om dagen vissa skriver så skulle de ju vara livsfarliga om de la motsvarande tid på att träna istället. :lol

:fatta!

Kolla din mail ist för att spamma här.. :D

RaceHouse snart?

/Dave

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
mada skrev:
Vem har sagt att vi inte tränar medans vi skriver? :tummenupp

sleepy1

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Honda
Bra Forum men noll koll.

Wheeliegirl skrev:
Kanske bättre om du håller tyst när du inte vet vad du snackar om! :kocko
Daniel hade just börjat vinna tävlingar när han var med om sin fruktansvärda olycka.
Supermoto är inte speciellt uppmärksammat i media i Sverige om du missat det. :rolleyes:

Christian Kronnäs borde ta och gå och kamma sig innan han ger sig in i denna debatt eftersom han är den föraren som tjänar mest på att MX killarna missar någon deltävling.

Fakta. Drabbade förararna.

Jocke Karlsson SM 2:a 2005 450
Jörgen Huvell SM 3:a 2005 450.
Kalle Karlsson SM Guld MX 1 2005
Henrik Karlsson SM 6:a 2005 450.
Johan Lennartsson Vet ej SM placering.

Klart som fan att Christian blir överlycklig när både SM 2:an och SM 3:an i samma klass försvinner jag tycker hela resonemanget från Supermoto Sektionen verkar lite luddig.

Fakta Mötesprotokoll MX Sektionen Sept 05.

SM Supermoto skall i största möjliga mån undvika krockar med MX 1-2 SM.
Skrevs detta på mötet bara för skojs skull SM Supermoto datumen kom ju inte fram förrens i början på Januari men det kanske var för kort tid för Cronnäs och co att försöka hitta datum som inte krockar med MX SM jag tycker Christian Skall avgå med omedelbar verkan.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Olof Eriksson skrev:
Ja jag säger inte att det ska vara på ett eller annat sätt, däremot så uttrycker jag min inställning. Om det nu är någon som sätter sig emot så tycker jag att det är den personens åsikt som bör gälla då det är mest rättvist för alla. Men än en gång, jag skulle tycka att det var helt ok.

Laddad? Youbetcha! Har fräschat upp nästan allt utom kopplingskorgen på min cykel nu. Tyvärr hann inte öhlins ta tag i framgaffeln innan jag åker men... Förövrigt så kommer jag göra som du tycker e bäst, att sänka hojjen :) Du ska dit också?

Åker med Ljungberg ner. :tummenupp 3 veckor kvar!
Min hoj är långt ifrån klar. Väntar på grejor till hojen. Hoppas att de kommer den här veckan så jag kan skruva ihop den.
Kan vara bra att hinna köra lite på den innan vi åker ner. Har ju vant mig vid effekten i 125:an nu, efter lite endurokörning.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Jag heter Lasse skrev:
Åker med Ljungberg ner. :tummenupp 3 veckor kvar!
Min hoj är långt ifrån klar. Väntar på grejor till hojen. Hoppas att de kommer den här veckan så jag kan skruva ihop den.
Kan vara bra att hinna köra lite på den innan vi åker ner. Har ju vant mig vid effekten i 125:an nu, efter lite endurokörning.
haha :) Jag tror det kommer bli rätt mycket köra ändå så man får nog va ringrostig ;)

Men du, då åker vi tillsammans dit ner te spanien då! Om vi nu klarar av att träffas på vägen dvs ;)

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
sleepy1 skrev:
Christian Kronnäs borde ta och gå och kamma sig innan han ger sig in i denna debatt eftersom han är den föraren som tjänar mest på att MX killarna missar någon deltävling.

Fakta. Drabbade förararna.

Jocke Karlsson SM 2:a 2005 450
Jörgen Huvell SM 3:a 2005 450.
Kalle Karlsson SM Guld MX 1 2005
Henrik Karlsson SM 6:a 2005 450.
Johan Lennartsson Vet ej SM placering.

Klart som fan att Christian blir överlycklig när både SM 2:an och SM 3:an i samma klass försvinner jag tycker hela resonemanget från Supermoto Sektionen verkar lite luddig.

Fakta Mötesprotokoll MX Sektionen Sept 05.

SM Supermoto skall i största möjliga mån undvika krockar med MX 1-2 SM.
Skrevs detta på mötet bara för skojs skull SM Supermoto datumen kom ju inte fram förrens i början på Januari men det kanske var för kort tid för Cronnäs och co att försöka hitta datum som inte krockar med MX SM jag tycker Christian Skall avgå med omedelbar verkan.

Skämtar du??
Christian och Peter har gjort mer för Supermoto än nån annan det senaste året!! Med det låter jag dem föra sin egen talan....
Jäkligt synd för MX-förarna, men bara att välja! :tummenupp

SM i Supermoto är ingen slags B-klass till MX som det låter på dig... :fatta! :tungan

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
fetsladd skrev:
Hallå !

Peter & Jag jobbar inom sektionen och med arrangörerna för att försöka lösa Supermoto/MX krocken !
Att lösa dessa 4 mx-herrars problem är att minst 80 förare, team,klubbledare, sponsorer, MC-tillverkare, press och inte minst publiken inte ska behöva ställa in 1a SM-Supermoto-deltävling för att tillmötesgå 4 MX-killars dubblering i 1a deltävlingen i Supermoto-SM ?
Det är deras önskan att få köra båda disiplinerna och deras prioritering är MX !

Men att vi försöker hitta en annan lösning.
Datumbyte fungerar ej!

[B]Vårt förslag som ligger på bordet just nu hos arrangören och MX-sektionen är att dessa 4a MX-killar får kvala en annan tid än Söndag em tex. Måndag morgon, då MX kör Sön-Mån. och Supermoto Lö-Sön.
banorna ligger 2.5timme från varrandra vilket gör att det går att lösa deras problem med dubblering ![/B]

Vi är oxå för att om man har vart anmäld till alla SM-deltävlingar får man välja bort en valfri deltävling i slutresultatet.
Men vi beslutar inget föränn vi fått klart med Vissefjärrakrocken.

Det här var lite information om vad som diskuteras just nu inom Svemo och vi återkommer inom kort med besluten!
MVH.
Christian Kronnäs
#6 :)
Samtidigt som du kollar detta kan du väl kolla om det går att ändra i VM för det kommer att kollidera för Martin Lind i 3 tävlingar. :(

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
YRDÖ skrev:
Är du svensk? Daniel låter svenskt.... Så du har alltså vunnit det ena mästerskapet och då förmodar jag blivit 2a i det andra. Jag är dålig på läsa tidningar men jag har aldrig hört talas om nån svensk som dominerat både Holländska och Belgiska mästerskapen i supermotard samma år och varit tvungen välja. Dig med den otroliga rutinen, kunnandet och framförallt farten du då besitter måste ju bara komma hem visa var skåpet ska stå i årets SM serie. Kanske blir klass på SM serien i alla fall....
Ledde sa jag, inte vann. Och det andra släppte jag helt och hållet och nu sitter jag i rullstol efter en träningsolycka i Belgien 2005.
Och var så säker på att jag hade kört hemma om tiden funnits, vi planerade in ett par rejs 2004 i Örebro bla men datumen ändrades och då krockade det med Holländska så "jag fick tyvärr välja" den serie som jag prioriterat. Hmm, kanske skulle ha lagt in en protest nu med lite eftertanke.
Vad jag sa är inget konstigt och en krock är olycklig men att nåt skulle ändras är enligt mig otänkbart om inte hela arrangemanget står och faller med det och det gör det inte. Det är en sport på elitnivå så det är bara att välja den dagen enligt mig om det är dubbelbokat för dig, precis som för alla andra i världen.
Framtiden ligger för övrigt inte hos MX utan hos gatåkarna som kan lockas in i att prova racing. De är den breda massan i all motardracing i världen och utan dem så kommer det inte att arrangeras några rejs för dig, mig (innan), eller nån.

Tillägg: Ledsen att jag svarade innan jag läst färdigt tråden.
Yrdö:
1. Sitt fan inte och snacka skit om Chrille eller nån annan om du inte vet ett skit vad som driver dem. Inga datum har lagts med dig i åtanke det kan jag sätta min näve på då jag känner båda inblandade på Svemo väl. Chrille hade hellre huggit handen av sig än att fuska på något sätt. Han håller sig ifrån att utala sig som förare på möten och överlämnar det till förarepresentanter så långt det går och har arbetat som en idiot för att sporten ska växa seriöst. Hur kul tror du det här känns för honom när han inte kan försvara sig? Är du verkligen intresserad att släcka intresset för att organisera sporten som du ,BARA utövar, för någon som gör allt han kan för att alla ska bli så nöjda som möjligt. Allt bara för att du, förhoppningsvis, känner dig lite tjurig idag eller kanske alltid är sån?
2. Tala om vem du är om nån frågar, annars håll käft, skrev du olika inlägg under olika namn i samma tråd så tänker jag begära att du bannas.
3. Visa nån djävla hyfs när du kommer in i en ny grupp. Många här känner varandra sen år och håller du på med motard så kommer du att personligen träffa de flesta du pratar med här. Sara (Wheeliegirl) är för övrigt mitt ex och var med när jag bröt ryggen så inga djävla spydigheter. Nya personer på forumet välkomnas å det varmaste för övrigt och jag skulle nog vilja påstå att motardforumet här är ett av de lättaste att komma in i. Men då bör man iofs hålla god ton det första 2 dygnen iaf.

Daniel

Last edited:

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
sleepy1 skrev:

Nej, det blev han inte, snarare har han och de slitit sitt hår över det. Ser du allvarligt en konspiration i det här? Hade du agerat så för att få bort konkurrenter? Tror du att de inte jobbat tillräckligt hårt? Lösningen är enkel annars. Har du folk bakom dig så be alla förare bojkotta det rejset så kommer det garanterat bli struket. Förmodligen bortslösad tid dock då jag är beredd att garantera att folk kommer att åka och att både Chrille och Peter har i stort 100%igt stöd från förarna. (-4st då)

Daniel

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Fan nu har vi både Lennartsson, YamahaRacingDivisionÖrebro kanske? och Huvell? Sleepy1 här, bra debatt :)
Fattas bara J.Karlsson Viper01 och några fina svar från Kronnäs Fetsladd så blir det ännu bättre.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...