Sm-tv 2006

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Butler skrev:
2065812 Tyvärr så är detta ett steg vi behövt ta. Och sedan håller vi tummarna för att de resterande sponsor pengarna fixar sig också. Allt är trots allt inte helt klart.

http://www.svemo.se/news.php?rid=765&t=gren&did=10

mvh
Larsson

Jippie! Allt för den stora massan som du har gömt dig bakom . Jag och många med mig är den stora massan. Hade du och Kronäs varit lite lyhörda och inte bara trummat på så hade ni sett det. 1000:- i Tv avgift för Tv bevakning i en helt värdelös Tv kanal som det knappast finns en Tv tablå på Grattis. Nä fy fan. Eftersom som jag ser det. Har du Peter Larsson och Kronäs o co.Tagit det här beslutet om Tv sändning. Vad ni även sa på mässan var att Citat:Tv pengar skall inte kosta den stora massan något utan dom större Teamen. Så Svemo ni är som jag ser det det enda Stora Teamet just nu. Så det är bara till att hala upp lädret och stå för vad ni har sagt.Den Stora massa (inte alla)Har en ganska stram Racebudget var ända hundralapp man kan spara är viktig.Sedan så kostar det ju en hel del att åka på RR arenorna.500:- för en fredagsträning (ta ledigt ifrån jobb)1000:- anmälningsavgift (900:- sa ni att det skulle kosta på mässan) Det är redan dyrt som det är Utan TV.

Per klippinge Startnr:34

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Det kan inte gynna sporten då? Med tv bevakning. Jag tror stenhårt på det måste jag säga. Dom flesta ligger väl på gränser till att man klarar en säsong utan tv license. Men man har ju ett argument mer till sponsorerna tex.

Dessutom kan man ju inte tro att Tv4 kommer sända Supermoto när dom inte sänder Motocross som är mycket större. Men man måste ju börja i mindre skala.

Jag tror nog att Supermoto kan bli en större publik sport än motocross och därför kanske få mera media intresse.

Men jag förstår er som tänker på ekonomin, vem fan har hur mycket pengar som helst.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Detta är alltså inget man kan välja om man vill göra eller inte? Samma sak som att höjja anmälningsavgiften till 1400:- på de tävlingar det berör? Får man inte starta om man inte betalar TV-avgift?

Kommer det en DVD med lite mer än bara det man får se på TV så kan jag tänka mig betala det. (dvs som för RR förra året) Men ska vi synas i en tv-kanal som 2% i norrland överhuvudtaget har så känns det lite overkill. Fan man lånar ju pengar för att kunna köra överhuvudtaget.

Blir bara ännu bättre av att man e längst bak i fältet :näsblod

//Olle

*Edit, sen undrar jag vad det innebär med reklam på hojjarna. Är det i fronten på nummerplåten som i reglerna eller har det hittats på något nytt?

Last edited:

Lantz

Jasså
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR / Bmw 450x
Tv?

Är det någon som har någon koll på när och vilka tider detta ska sändas?

Samt hur många som har möjlighet att se denna kanal.

Jag tror oxå att sporten gynnas av att visas i tv men då ska det vara i en kanal och på en tid som även vanliga svennson kan halka in på.

Annars blir det bara att närmast sörjande(som har parabol)kommer att se detta underverk jag tror inte att det gynnar sporten eller sponsorerna tillräckligt mycket så att det är värt pengarna.

Vem är det som kom på iden med tv sändningar var det svemo eller bergman trading?

www.superbike-racingteam.se

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Förra året körde man tv / Bergman med RR-SM. Det kostade en slant för förarna och LMS gick in med 40 000:-
I år har vi inte blivit tillfrågade men det ryktas att Svemo har för avsikt att låta en faktura singla ner i vår brevlåda även i år. Mycket intressant måste jag säga.

Det vi fick för dessa pengar förra året var inte värt summan och jag är ganska säker när jag säger att LMS inte är beredda att satsa på samma sak en gång till. Vi kan hitta mycket mer och bättre reklam för dom pengarna.

Givetivis har jag idag sökt ansvariga personer inom Svemo RR men utan resultat.

/HW

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Fastway skrev:
2068305 Jippie! Allt för den stora massan som du har gömt dig bakom . Jag och många med mig är den stora massan. Hade du och Kronäs varit lite lyhörda och inte bara trummat på så hade ni sett det. 1000:- i Tv avgift för Tv bevakning i en helt värdelös Tv kanal som det knappast finns en Tv tablå på Grattis. Nä fy fan. Eftersom som jag ser det. Har du Peter Larsson och Kronäs o co.Tagit det här beslutet om Tv sändning. Vad ni även sa på mässan var att Citat:Tv pengar skall inte kosta den stora massan något utan dom större Teamen. Så Svemo ni är som jag ser det det enda Stora Teamet just nu. Så det är bara till att hala upp lädret och stå för vad ni har sagt.Den Stora massa (inte alla)Har en ganska stram Racebudget var ända hundralapp man kan spara är viktig.Sedan så kostar det ju en hel del att åka på RR arenorna.500:- för en fredagsträning (ta ledigt ifrån jobb)1000:- anmälningsavgift (900:- sa ni att det skulle kosta på mässan) Det är redan dyrt som det är Utan TV.

Per klippinge Startnr:34

Vet du hur mycket pengar de stora teamen lagt in?
Har ingen aning själv, men antar att de lagt något mer än 1000:- för tre race.
Klart billigare :3freak än förra året iaf då tv-avgiften kostade 1000:- per tävling. Visserligen är anmälningsavgiften större, så det blev inte så mycket billigare förstås.
Kom ihåg att bredden alltid betalar för toppen, i alla sporter. Bara att gilla läget, även om det är mycket pengar.

Olof Eriksson skrev:
2068407 Får man inte starta om man inte betalar TV-avgift?

//Olle

Tror knappast det. Läs länken som Peter L lade upp lite nogrannare.

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Olof Eriksson skrev:
[
*Edit, sen undrar jag vad det innebär med reklam på hojjarna. Är det i fronten på nummerplåten som i reglerna eller har det hittats på något nytt?

Sen måste du ha en helbild på Bergman i naturlig storlek i depåtältet oxå.

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Tv produktionen är väl utanför själva tävlingen, då är det ju bara att ALLA skiter i TV avgiften, Svemo lär väl inte ställa in tävlingen, eller?

Stefan #37

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Som olle sa, DVD? Går det att lösa. Producera en DVD efter säsongen med mycket inrikting på alla förare så folk vet vem som finns bakom hjälmen och sälja den i hojj butiker. Är det mer avancerat än det låter?

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Jag heter Lasse skrev:
2068606 Vet du hur mycket pengar de stora teamen lagt in?
Har ingen aning själv, men antar att de lagt något mer än 1000:- för tre race.
Klart billigare :3freak än förra året iaf då tv-avgiften kostade 1000:- per tävling. Visserligen är anmälningsavgiften större, så det blev inte så mycket billigare förstås.
Kom ihåg att bredden alltid betalar för toppen, i alla sporter. Bara att gilla läget, även om det är mycket pengar.

Tror knappast det. Läs länken som Peter L lade upp lite nogrannare.
Tycker inte att det bara är och gilla läget.Tycker däremot att man skall stå för vad man har sagt.

calle carlsson

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
slö KTM
Jocke W skrev:
2068821 Som olle sa, DVD? Går det att lösa. Producera en DVD efter säsongen med mycket inrikting på alla förare så folk vet vem som finns bakom hjälmen och sälja den i hojj butiker. Är det mer avancerat än det låter?

Tycker att det är dags att köra över svemo, fri konkurrens.
Starta eget förbund?
Eller som Gossen sa, ingen betalar.
Calle Carlsson # 42

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Vad går pengarna till?

Kan inte Svemo redovisa vad alla pengar går till, i tv sammanhanget. Vad som kostar, varför det kostar.
Kanske är lättare att förstå kostnaden då. Men för er som tycker det inte är värt med tv pengen kanske det inte spelar någon roll?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad betalar ni hellre? 1000 kr för en mindre kanal, men TV o DVD efteråt... eller 20.000 och SVT 24 eller liknanden kanal?

Lantz

Jasså
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR / Bmw 450x
Om någon vill filma och visa supermoto sm i tv så är väl det upp till dom dom stå för betalningen inte vi.

Det är ju vi som står för underhållningen.

Behövde speedway förarna betala tv avgift när dom körde det i tv?????

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Lantz skrev:
2069551 Om någon vill filma och visa supermoto sm i tv så är väl det upp till dom dom stå för betalningen inte vi.

Det är ju vi som står för underhållningen.

Behövde speedway förarna betala tv avgift när dom körde det i tv?????
Hej.
Denna fråga är nog väldigt infekterad men att tillägga är att när jag och Bosson ordnade merparten av alla Motard tävlingar som gick i början så såg vi till att alla åkte utan Startavgift och TV avgift, detta kan intygas av de som var med från början tex Ejdehage mf. Vi försökte att gå samma väg som inom Speedwayen, och löste det ekonomiska med stor hjälp av sponsorer.
Numera så inser även jag att det ekonomiska läget att genomföra en tävling är kärvt, har gjort några stycken med noll i ekonomisk vinning för arrangerande klubb, tex NM i Uddevalla 2005, men det går fortfarande.
Att lägga en TV avgift på förarna är inte rätt väg att gå, det finns så små medel att hämta för de förare långt ner i fältet via sponsorer, bättre att finna en annan mjölk ko. Dölj den i så fall i anmälningsavgiften och låt arrangerande klubb ta beslutet om de vill ha TV sändning från sitt arrangemang, samt ta det ekonomiska ansvaret. Kommer det många startande så kanske det går ihop, blir det få som under tiden ihop med rallycrossen, då blir det back affär.
Skall nämnas att under de åren vi fixade det mesta via SSMK så hade vi alltid ca 70 startande på en nationell tävling, på en go-kart bana.
Svemo- sök för att göra det möjligt att köra utan TV avgift samt att lägg startavgiften på samma nivå som inom Cross/Enduro, det vinner vi alla på.
//Thomas Klinteberg. f.d SSMK

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Swedie skrev:
2069506 Vad betalar ni hellre? 1000 kr för en mindre kanal, men TV o DVD efteråt... eller 20.000 och SVT 24 eller liknanden kanal?
Vem vill betala någonting.Grejen är ju den att vi betalar bergman trading För något som han skall sälja in till Tv kanalerna.Vart är hans risktagande?Han täcker upp sina Risker med något som vi betalar.(Utan oss inget att sälja in).Tycker inte att det är våran sak att Täcka upp för Honom.Gör en bra produktion så säljer den sig själv.Det är vi som är Artisterna.

Så var är vårat gage.

(Vem vill vara en MediaHora?)

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Fastway skrev:
2070240
(Vem vill vara en MediaHora?)

Det där är väl ganska trångsynt sagt? Det är såklart hela sporten ska vara en stor jävla mediahora om sporten ska bli mer känd bland svenska folket. 1/5 jag pratar med vet vad Supermoto är.

Jag är gärna en mediahora om man ska använda det som ett skälls ord. Jag syns gärna, och med mig mina sponsorer.

Däremot skulle jag vilja veta mer om den här soppan med vem som betalar vad och varför som jag skrev tidigare. Kan inte Butler eller chrille skriva ner historian bakom det här och varför dom här besluten har tagits.

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Jocke W skrev:
2070321 Det där är väl ganska trångsynt sagt? Det är såklart hela sporten ska vara en stor jävla mediahora om sporten ska bli mer känd bland svenska folket. 1/5 jag pratar med vet vad Supermoto är.

Jag är gärna en mediahora om man ska använda det som ett skälls ord. Jag syns gärna, och med mig mina sponsorer.

Däremot skulle jag vilja veta mer om den här soppan med vem som betalar vad och varför som jag skrev tidigare. Kan inte Butler eller chrille skriva ner historian bakom det här och varför dom här besluten har tagits.
Har du legat djupfryst eller.Varför du betalar Tv-avgift är pga Bergman skall tjäna mer Pengar inget annat.Han är helt enkelt inte beredd att ta några risker.

Mvh Perra

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...