Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
De som går tillsammans med RR.mb73 skrev:2073736Vilka tre tävlingar är det som ska TV-sändas?
De som går tillsammans med RR.mb73 skrev:2073736Vilka tre tävlingar är det som ska TV-sändas?
Varför inte vara lite demokratiska och rösta om det Christian.fetsladd skrev:2073282Tänk vad vissa kan vrida till och ljuga om saker och ting ,
Jag & Peter har under hela vintern försökt (och det var det som sas på mässan) att få topp-teamen och sponsorer att ställa upp med finansieringen för TV-sändning av Supermoto 2006, Jag är det enda teamet som betalar 40.000kr+moms inget annat team vill betala, sponsorer är inte så lätt att dra in , men vi jobbar varje dag sen november med att försöka grejja det här , jag är absolut inte för att "ni" ska behöva betala en enda krona , men det är också vad Peter skriver på första raden i den här tråden.
Jag är riktigt trött på att försöka få ihop det här nu, och mig gör det faktiskt inte ett skit om vi struntar i TV:n jag kan behålla mina pengar och vi får glada piloter på banorna ,
Jag är ändå förvånad att ni inte inser hur mycket lättare det är att få lite hjälp av sponsorer om man kan lägga fram att sporten kommer tv-sändas och synas i "media" , en sponsor idag frågar sig -"vad får jag tillbaka om jag hjälper dig , motiveringen för en som kommer sist och fram till 11e plats är .
-"jag är inte bäst i sverige ,men jag satsar fullt ut på supermoto och kommer köra Svenska mästerskapet 2006 , där är det ca: 2500/pers per tävling lika mycket som Elitserien i Speedway + att sporten tv-sänds .
Intresset för sporten är väldigt stort i Sverige.
Sen det här ständiga hackandet på Bergman , jag måste bara få fråga ....jobbar ni helt ideelt och gratis med dom arbeten ni har ??
5 kameramän, programledare, OB-buss, uppehälle och till och från ,
DET ÄR HANS JOBB !
Jag har även vart i kontakt med andra bolag för att få ner priserna, men inte lyckats.
Jag har även försökt få ICEMAN att gå in som sponsor och även distrubiera filmen efter sändningarna, vi jobbar vidare där .
Ett märkes-Mästerskap håller på att skapas och dom pengarna går oavkortat till TV-avgiften.
Men är det någon av er som vill hjälpa till med reklamförsäljningen så hör av er till mig 08-55018860 eller 0709-522027.
för 35.000kr
Billboard före och efter varje program , 3 program
30sek. reklamfilm i ett program
Banderollplats på banan
reklam på allas nummerplåtar på 1 tävling
Allt går att diskutera i olika paketlösningar
Crille
Fastway skrev:2074085Varför inte vara lite demokratiska och rösta om det Christian.
För det är ju inte första gången den här frågan tas upp eller hur.Man kanske skulle förankra det här hos den Stora massan innan man tog beslutet.
Per Klippinge
fetsladd skrev:2073361Canalen ökar varje dag iochmed att analoga nätet läggs ner och digitala tar över och där kommer kanalen ingå i basprogramet på digitalsändning eller boxen dom skaffar utom Boxer än så länge, till midsommar ska kanalen ha 40% täckning i sverige (enl. dom själva).
Primetime mellan 18-22 onsdagar , exakt tid har vi inte fått.
Det kommer även vara repriser 3st.
Pelle B skrev:2074432Ganska stor skillnad på 40% täckning i Sverige och 40% av Sverige har tillgång till kanalen, än vet jag ingen som har den.....
fetsladd skrev:2073282Tänk vad vissa kan vrida till och ljuga om saker och ting ,
Jag & Peter har under hela vintern försökt (och det var det som sas på mässan) att få topp-teamen och sponsorer att ställa upp med finansieringen för TV-sändning av Supermoto 2006, Jag är det enda teamet som betalar 40.000kr+moms inget annat team vill betala, sponsorer är inte så lätt att dra in , men vi jobbar varje dag sen november med att försöka grejja det här , jag är absolut inte för att "ni" ska behöva betala en enda krona , men det är också vad Peter skriver på första raden i den här tråden.
Jag är riktigt trött på att försöka få ihop det här nu, och mig gör det faktiskt inte ett skit om vi struntar i TV:n jag kan behålla mina pengar och vi får glada piloter på banorna ,
Jag är ändå förvånad att ni inte inser hur mycket lättare det är att få lite hjälp av sponsorer om man kan lägga fram att sporten kommer tv-sändas och synas i "media" , en sponsor idag frågar sig -"vad får jag tillbaka om jag hjälper dig , motiveringen för en som kommer sist och fram till 11e plats är .
-"jag är inte bäst i sverige ,men jag satsar fullt ut på supermoto och kommer köra Svenska mästerskapet 2006 , där är det ca: 2500/pers per tävling lika mycket som Elitserien i Speedway + att sporten tv-sänds .
Intresset för sporten är väldigt stort i Sverige.
Sen det här ständiga hackandet på Bergman , jag måste bara få fråga ....jobbar ni helt ideelt och gratis med dom arbeten ni har ??
5 kameramän, programledare, OB-buss, uppehälle och till och från ,
DET ÄR HANS JOBB !
Jag har även vart i kontakt med andra bolag för att få ner priserna, men inte lyckats.
Jag har även försökt få ICEMAN att gå in som sponsor och även distrubiera filmen efter sändningarna, vi jobbar vidare där .
Ett märkes-Mästerskap håller på att skapas och dom pengarna går oavkortat till TV-avgiften.
Men är det någon av er som vill hjälpa till med reklamförsäljningen så hör av er till mig 08-55018860 eller 0709-522027.
för 35.000kr
Billboard före och efter varje program , 3 program
30sek. reklamfilm i ett program
Banderollplats på banan
reklam på allas nummerplåtar på 1 tävling
Allt går att diskutera i olika paketlösningar
Crille
*Hur ställer sig klubbarna till Tv sändningarna?HW skrev:2078180200:- av din anmälningsavgift går till tv. Det kostar klubbarna 50 000:- var och den kostnaden måste ju bäras av anmälningsavgifterna!!!
/HW
Butler skrev:2065812Tyvärr så är detta ett steg vi behövt ta. Och sedan håller vi tummarna för att de resterande sponsor pengarna fixar sig också. Allt är trots allt inte helt klart.
mvh
Larsson
Lennartsson skrev:2084712Varför är man inte förvånad..... Hejja Svemo igen.
Bergman får väl sätta sencur sudd på oss som inte kommer betala...hehe
J.L
Jocke W skrev:2084801Vad händer nu då om man inte betalar? ja menar, det skulle inte vara bra om SM blir inställt i år pga att det blir för mycket strul.
Butler skrev:2065812Tyvärr så är detta ett steg vi behövt ta. Och sedan håller vi tummarna för att de resterande sponsor pengarna fixar sig också. Allt är trots allt inte helt klart.
http://www.svemo.se/news.php?rid=765&t=gren&did=10
mvh
Larsson
Fastway skrev:2083243*Hur ställer sig klubbarna till Tv sändningarna?
*Om dom är positivt inställda till det. Spelar det då någon roll vilken tv- kanal?
*Har ni varit med och besluta om Tv- Frågan?
*Har Svemo frågat er ?
*Vem är det som har tagit beslutet om att Supermoto skall Tv sändas 2006. Är det Kronnäs,Larsson ,Maggan,Förarna Jag har iallafall inte fått någon fråga coh inte Huvell, Boding,Christian nilsson,Kaj karlsson,Erik bengtsson Jag frågade 5st personer och ingen hade inte ens fått frågan.(Men o andra sidan så tjänar man ju inte så mycket på att fråga oss Heller)Bara vi håller käften o betalar Tv-avgift Självklart hoppas jag att det gagnar sporten mer än Privat förare. Men frågan kvarstår.Gör den verkligen Det? Visst gör Kronäs ett jobb igenom att han jobbar på Svemo. Men glöm inte att han är aktiv förare och är i en sådan Position Att frågan kan komma upp (Gör han det här i Egen intresse eller?) Detsamma var det när Peter johansson var i den Positionen(Han avgick )Och Förra året när Jocke var det(Han avgick ochså) Vet inte om det var pga det.Felet är ju helt klart det. att Den frågan skall man aldrig behöva fråga sig ? För en aktiv Förare skall inte vara i den positionen.
Klippinge startnr34
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |