Sm-tv 2006

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Förstår att det läggs ner ett sjuhelsikes jobb bakom kulisserna, som inte uppskattas för att det inte syns. All heder till Crille & Peter för detta, ni gör ett hästjobb. Är inte det minsta avundsjuk på er.

Men TV avgiften är något som jag inte tycker att Svemo eller förare skall behöva bli inblandade i.
Om inte ett TV bolag kan sälja sin produktion så blir det väl som i en marknadsekonomi i övrigt. Det blir inget!! Att pungslå oss förare ytterligare på något vi inte har beställt eller kanske ens vill ha (använd en röstning och gå på resultatet.) skapar bara badwill, de flesta kör för sina sista slantar och äter redan knäckebröd för att kunna köra.

Om jag skall BETALA för att det ska bli TV, då vill jag ha min sponsor (i mitt fall Stefan Karlsson, för det är jag som betalar för att jag ska kunna köra) på hojen, inte någon som får reklam på min hoj, plus att jag får betala för det.

Stefan #37

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
fetsladd skrev:
2073282 Tänk vad vissa kan vrida till och ljuga om saker och ting ,

Jag & Peter har under hela vintern försökt (och det var det som sas på mässan) att få topp-teamen och sponsorer att ställa upp med finansieringen för TV-sändning av Supermoto 2006, Jag är det enda teamet som betalar 40.000kr+moms inget annat team vill betala, sponsorer är inte så lätt att dra in , men vi jobbar varje dag sen november med att försöka grejja det här , jag är absolut inte för att "ni" ska behöva betala en enda krona , men det är också vad Peter skriver på första raden i den här tråden.

Jag är riktigt trött på att försöka få ihop det här nu, och mig gör det faktiskt inte ett skit om vi struntar i TV:n jag kan behålla mina pengar och vi får glada piloter på banorna ,

Jag är ändå förvånad att ni inte inser hur mycket lättare det är att få lite hjälp av sponsorer om man kan lägga fram att sporten kommer tv-sändas och synas i "media" , en sponsor idag frågar sig -"vad får jag tillbaka om jag hjälper dig , motiveringen för en som kommer sist och fram till 11e plats är .
-"jag är inte bäst i sverige ,men jag satsar fullt ut på supermoto och kommer köra Svenska mästerskapet 2006 , där är det ca: 2500/pers per tävling lika mycket som Elitserien i Speedway + att sporten tv-sänds .
Intresset för sporten är väldigt stort i Sverige.

Sen det här ständiga hackandet på Bergman , jag måste bara få fråga ....jobbar ni helt ideelt och gratis med dom arbeten ni har :huvet ??
5 kameramän, programledare, OB-buss, uppehälle och till och från ,
DET ÄR HANS JOBB !

Jag har även vart i kontakt med andra bolag för att få ner priserna, men inte lyckats.

Jag har även försökt få ICEMAN att gå in som sponsor och även distrubiera filmen efter sändningarna, vi jobbar vidare där .

Ett märkes-Mästerskap håller på att skapas och dom pengarna går oavkortat till TV-avgiften.

Men är det någon av er som vill hjälpa till med reklamförsäljningen så hör av er till mig 08-55018860 eller 0709-522027.

för 35.000kr
Billboard före och efter varje program , 3 program
30sek. reklamfilm i ett program
Banderollplats på banan
reklam på allas nummerplåtar på 1 tävling

Allt går att diskutera i olika paketlösningar

Crille
Varför inte vara lite demokratiska och rösta om det Christian.
För det är ju inte första gången den här frågan tas upp eller hur.Man kanske skulle förankra det här hos den Stora massan innan man tog beslutet.

Per Klippinge

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Fastway skrev:
2074085 Varför inte vara lite demokratiska och rösta om det Christian.
För det är ju inte första gången den här frågan tas upp eller hur.Man kanske skulle förankra det här hos den Stora massan innan man tog beslutet.

Per Klippinge

När det togs upp i Kalix har jag för mig att de flesta närvarande vid det förarmötet var positiva, till slut, att vi skulle arbeta för att synas i TV.

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
fetsladd skrev:
2073361 Canalen ökar varje dag iochmed att analoga nätet läggs ner och digitala tar över och där kommer kanalen ingå i basprogramet på digitalsändning eller boxen dom skaffar utom Boxer än så länge, till midsommar ska kanalen ha 40% täckning i sverige (enl. dom själva).

Primetime mellan 18-22 onsdagar , exakt tid har vi inte fått.

Det kommer även vara repriser 3st.

Ganska stor skillnad på 40% täckning i Sverige och 40% av Sverige har tillgång till kanalen, än vet jag ingen som har den.....

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Pelle B skrev:
2074432 Ganska stor skillnad på 40% täckning i Sverige och 40% av Sverige har tillgång till kanalen, än vet jag ingen som har den.....

Jag tror det är många som har den fast inte vet om det. Jag har den iallafall. Ganska bra kanal i mitt tycke. Mycket motorsport från lite udda klasser tex

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag har den också och de produktionerna jag har sett har varit välproducerade.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Finns den i boxers baspaket idag???
Om inte vad koster det att få den???

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
[
det är inte så lätt att veta vad man skall tro om allt som skrivs om TV-sändningarna , själv har jag tills helt nyligen trott att vi förare ej skulle behöva bidra med några pengar till TV-avgiften , så det är helt naturligt att både jag och fler med mig reagerar på det vi får läsa om TV-avgiften på SVEMO:s hemsida , tycker att vi skall se positivt på att förare uttrycker sin uppfattning här på sporthoj .

tacksam för att Suzuki Team 1 är beredda på att betala 40 000:- för att TV-sändningarna skall bli av , jag kan också förstå att de vill dra tillbaka sitt bidrag eftersom inga andra team vill betala , trodde Catapult skulle vara med eftersom de säkert skulle få en hel del TV-tid , känns inte rätt att vi som hamnar bak i kön och bara syns när vi blir varvade skall bidra när ett stort team som Catapult ej är med och bidrar .

visst gör Bergman bara sitt jobb , debatten handlar väl inte alls om honom .

KTM , Yamaha , Honda , Husaberg , Suzuki m.fl importörer och MC-företag mm är väl egenligen de som borde vara mest intresserade av att få reklam för sina produkter , visst kan det ske genom oss förare , men säkerligen ej genom oss bak i kön , skall vi bara betala eller ???

förstår att Cronnäs börjar bli trött på att försöka få ihop det här , det skulle jag säkert också bli i samma situation , hoppas att Cronnäs orkar kämpa på ett tag till .

J.Karlsson

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
KX450F
fetsladd skrev:
2073282 Tänk vad vissa kan vrida till och ljuga om saker och ting ,

Jag & Peter har under hela vintern försökt (och det var det som sas på mässan) att få topp-teamen och sponsorer att ställa upp med finansieringen för TV-sändning av Supermoto 2006, Jag är det enda teamet som betalar 40.000kr+moms inget annat team vill betala, sponsorer är inte så lätt att dra in , men vi jobbar varje dag sen november med att försöka grejja det här , jag är absolut inte för att "ni" ska behöva betala en enda krona , men det är också vad Peter skriver på första raden i den här tråden.

Jag är riktigt trött på att försöka få ihop det här nu, och mig gör det faktiskt inte ett skit om vi struntar i TV:n jag kan behålla mina pengar och vi får glada piloter på banorna ,

Jag är ändå förvånad att ni inte inser hur mycket lättare det är att få lite hjälp av sponsorer om man kan lägga fram att sporten kommer tv-sändas och synas i "media" , en sponsor idag frågar sig -"vad får jag tillbaka om jag hjälper dig , motiveringen för en som kommer sist och fram till 11e plats är .
-"jag är inte bäst i sverige ,men jag satsar fullt ut på supermoto och kommer köra Svenska mästerskapet 2006 , där är det ca: 2500/pers per tävling lika mycket som Elitserien i Speedway + att sporten tv-sänds .
Intresset för sporten är väldigt stort i Sverige.

Sen det här ständiga hackandet på Bergman , jag måste bara få fråga ....jobbar ni helt ideelt och gratis med dom arbeten ni har :huvet ??
5 kameramän, programledare, OB-buss, uppehälle och till och från ,
DET ÄR HANS JOBB !

Jag har även vart i kontakt med andra bolag för att få ner priserna, men inte lyckats.

Jag har även försökt få ICEMAN att gå in som sponsor och även distrubiera filmen efter sändningarna, vi jobbar vidare där .

Ett märkes-Mästerskap håller på att skapas och dom pengarna går oavkortat till TV-avgiften.

Men är det någon av er som vill hjälpa till med reklamförsäljningen så hör av er till mig 08-55018860 eller 0709-522027.

för 35.000kr
Billboard före och efter varje program , 3 program
30sek. reklamfilm i ett program
Banderollplats på banan
reklam på allas nummerplåtar på 1 tävling

Allt går att diskutera i olika paketlösningar

Crille

Hej Crille,

Vilka anser du/ni är Topp-teamen?

Jag tror du/ni är ute och seglar en aning, om du tror att sponsorerna i denna gren är super stora. Jag tror mer att det är "många bäckar små" som gäller än så länge, visst kan jag ha fel, men det är nog bättre att se till att få ner alla utgifter som redan finns, och behålla förarna och klubbarna.

Ge dem lite större valmöjligheter och sänk kostnaderna, se till att få ut publik till arenorna som ger mer intäkter till klubbarna, vilket ger fler klubbar intresse att köra tävlingar, vilket i sin tur föder fler förare.

Vi kommer inte att sponsra någon TV sändning 2006, tyvärr.
Men vi kommer på de utvalda tävlingar vi kan delta i, som inte kolliderar med motocross, för att visa att vi finns även 2006 i den ädla grenen Super-Moto.

MVH

J.Karlsson
JK Kawasaki Team Green

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Visst är det ganska häftigt.
Att man kan anordna ett mästerskap i Danmark för 300:-dkr. Lördagstävling+söndagstävling. Hur kan det komma sig :va att man kan anorna 2st tävlingar för 300 spänn. När 2 Sm iSverige kostar 2000:-. 1000 kronor till om du vill köra 40 minuter på Fredagen och(tv avgift hur mycket får tiden Utvisa). Dom är ganska effektíva våra Grannar (men så behöver dom ju inte ta hänsyn till Tv heller)

Mvh Startnr 34

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
200:- av din anmälningsavgift går till tv. Det kostar klubbarna 50 000:- var och den kostnaden måste ju bäras av anmälningsavgifterna!!!

/HW

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
HW skrev:
2078180 200:- av din anmälningsavgift går till tv. Det kostar klubbarna 50 000:- var och den kostnaden måste ju bäras av anmälningsavgifterna!!!

/HW
*Hur ställer sig klubbarna till Tv sändningarna?

*Om dom är positivt inställda till det. Spelar det då någon roll vilken tv- kanal?

*Har ni varit med och besluta om Tv- Frågan?

*Har Svemo frågat er ?

*Vem är det som har tagit beslutet om att Supermoto skall Tv sändas 2006. Är det Kronnäs,Larsson ,Maggan,Förarna Jag har iallafall inte fått någon fråga coh inte Huvell, Boding,Christian nilsson,Kaj karlsson,Erik bengtsson Jag frågade 5st personer och ingen hade inte ens fått frågan.(Men o andra sidan så tjänar man ju inte så mycket på att fråga oss Heller)Bara vi håller käften o betalar Tv-avgift Självklart hoppas jag att det gagnar sporten mer än Privat förare. Men frågan kvarstår.Gör den verkligen Det? Visst gör Kronäs ett jobb igenom att han jobbar på Svemo. Men glöm inte att han är aktiv förare och är i en sådan Position Att frågan kan komma upp (Gör han det här i Egen intresse eller?) Detsamma var det när Peter johansson var i den Positionen(Han avgick )Och Förra året när Jocke var det(Han avgick ochså) Vet inte om det var pga det.Felet är ju helt klart det. att Den frågan skall man aldrig behöva fråga sig ? För en aktiv Förare skall inte vara i den positionen.

Klippinge startnr34

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Butler skrev:
2065812 Tyvärr så är detta ett steg vi behövt ta. Och sedan håller vi tummarna för att de resterande sponsor pengarna fixar sig också. Allt är trots allt inte helt klart.

mvh
Larsson

Varför är man inte förvånad..... Hejja Svemo igen.

Bergman får väl sätta sencur sudd på oss som inte kommer betala...hehe

J.L

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Lennartsson skrev:
2084712 Varför är man inte förvånad..... Hejja Svemo igen.

Bergman får väl sätta sencur sudd på oss som inte kommer betala...hehe

J.L

Vad händer nu då om man inte betalar? ja menar, det skulle inte vara bra om SM blir inställt i år pga att det blir för mycket strul.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Jocke W skrev:
2084801 Vad händer nu då om man inte betalar? ja menar, det skulle inte vara bra om SM blir inställt i år pga att det blir för mycket strul.

Intrum Justitia? :3freak :hihi

Palmér

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Ducati 1199s Panigale -12, Husaberg Te 300 -12
Har läst inläggen i denna tråd och känner att jag måste läga mig i lite.

Förra året fick jag frågan tidigt på året om jag var villig att lägga en för mig gansa stor summa pengar på att synas i TV.
Jag körde då superbike vilket kräver mycket sponsorpengar för att orka driva runt en säsong. Jag gick med på detta samtidigt som detta användes som argument när sponsorer raggades.
Med facit i hand skulle jag aldrig betalat denna TV avgift för att:
1. Endast topp 3 syns i produktionerna.
2. Banderollerna som sätts upp har aldrig synts i produktionerna.
3. 9 av 10 vet inte vad Sportexpressen är.

Om möjlighet fanns skulle jag välja att lägga denna tusenlapp på något helt annat.

femman

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Honda 450
Butler skrev:
2065812 Tyvärr så är detta ett steg vi behövt ta. Och sedan håller vi tummarna för att de resterande sponsor pengarna fixar sig också. Allt är trots allt inte helt klart.

http://www.svemo.se/news.php?rid=765&t=gren&did=10

mvh
Larsson

Varför ska vi köpa grisen i säcken för något ni har beslutat??? :brinnerup
Det är dax att ni tar en allvarlig funderare på om TV är absolut nödvändigt...

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Varför inte hålla sig till sanningar Per ??
SVAR 1
i December gick jag ut till alla Team som jag trodde kunde vara intresserade att använda TV som ett säljargument för Teamstöd -06 , där även du och Huvell tillfrågades, du har själv försökt få in en sponsor under den här tiden för TV/teamhjälp under kontinuerlig kontakt med mig??? jag förstår inte nu din negativa syn ??? som då var så positiv.
Jag lägger 40.000kr och vet inte om jag själv kommer vara 1 sekund i bild -06 då jag ska byta klass till open, så det här snacket om att göra det för egen vinning ??
Det jobbas fortfarande hårt från oss som vill sporten väl med att försöka se till att det inte ska kosta er något men, vi måste förbereda er på att EVENTUELT kan det bli en kostnad. Varför då säger ni ??

Svar 2
Vi har inte beslutat att det ska bli TV , däremot fanns det 2 val
Val 1 : kör 3 SM-deltävlingar med dom klubbar som accepterade dom föreskrifter som krävs för att hålla ett mästerskap och har kapaciteten att följa FIM-reglementet

Val 2 : kör 6 SM-deltävlingar med dessa 3 och ytterligare 3st gemensamt med RR på banor som mer liknar internationellt än något annat vi har kört på i sverige (förutom Beviks cup som blev succe), målet av er förare har varit att få mer asfalt, gnället förra året var att det var för mycket grus och för lite åka, då vi kom fram till att den här lösningen ser bäst ut , och vi får mer poäng att köra om , nu till varför har vi valt TV ??

Jo vi blev inbjudna av RR-sektionen att samköra -06 för ett försöksår ....och dom hadde redan gjort klart med Bergman att han gör RR-SM och vilkoret för att vi skulle få samköra var att vi betalar en del av den totala kostnaden,

Vi får exakt samma produktion för under 1/4 av totalkostnaden per tävling, RR-förarna har en TV-avgift på 2.500kr plus anm.avg. runt 1.800kr/tävling ,RR har gått ut på roadracing.se där man anmäler sig till SM och tv-avgiften med ett gensvar från förarna som idag är ca:95% anmälda.

För oss har det varit att "take it or leave it" med SM iår , vi har ringt runt och pratat med förare ,främst då förar-representanterna men också dig och Huvell , Förresten Huvell var den första jag ringde om TV.frågan i vintras.

Vi kan inte ringa alla och diskutera saker som vi själva inte kan styra över.

Nu har grundaren till denna kanonsajt SWEDE (som vi kommer få se i startfältet både i RR och Supermoto iår) ( :Bugar Förstå hans kostnader)
lagt ut en frågepol och vad vad jag kan se så vill både förare och publik att sporten ska kunna ses på TV.

Hoppas ni har nån förståelse varför vi har valt att acceptera TV-sändningarna, vi kommer att ha rättigheterna på materialet efter sändning så vi kan lägga ut dom på nätet , där då alla ska kunna ladda hem programet som inte har Sport-Expressen
som jag själv tillexempel.

i värsta fall kommer det alltså bli 167kr mer utöver anmälningsavgiften per tävling om ni kör alla 6 tävlingarna. mot 750kr -05

Vi är ett fåtal änsålänge som brinner och jobbar för sporten , ge ditt BIDRAG du med för att den ska upptäckas av fler.

OM det nu blir så.
sista ordet är inte sagt

nu drar jag till Belgien för träning och avslutar med Tyska m. till helgen
Positiva hälsningar :tummenupp
Christian Kronnäs
MotoCrosssektionen
SVEMO
Fastway skrev:
2083243 *Hur ställer sig klubbarna till Tv sändningarna?

*Om dom är positivt inställda till det. Spelar det då någon roll vilken tv- kanal?

*Har ni varit med och besluta om Tv- Frågan?

*Har Svemo frågat er ?

*Vem är det som har tagit beslutet om att Supermoto skall Tv sändas 2006. Är det Kronnäs,Larsson ,Maggan,Förarna Jag har iallafall inte fått någon fråga coh inte Huvell, Boding,Christian nilsson,Kaj karlsson,Erik bengtsson Jag frågade 5st personer och ingen hade inte ens fått frågan.(Men o andra sidan så tjänar man ju inte så mycket på att fråga oss Heller)Bara vi håller käften o betalar Tv-avgift Självklart hoppas jag att det gagnar sporten mer än Privat förare. Men frågan kvarstår.Gör den verkligen Det? Visst gör Kronäs ett jobb igenom att han jobbar på Svemo. Men glöm inte att han är aktiv förare och är i en sådan Position Att frågan kan komma upp (Gör han det här i Egen intresse eller?) Detsamma var det när Peter johansson var i den Positionen(Han avgick )Och Förra året när Jocke var det(Han avgick ochså) Vet inte om det var pga det.Felet är ju helt klart det. att Den frågan skall man aldrig behöva fråga sig ? För en aktiv Förare skall inte vara i den positionen.

Klippinge startnr34

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Inget nytt?

Många som vägrat betala tv avgift?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...