Smc BKK 2025

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Gött.

Så går du in och bokar med VonHauswollf den 17/5 på samma bana så har du dubbelt så mycket att se fram emot.
Innan årsskiftet så kostar det 1495:-, men du är inte försäkringstäckt om du har t.ex. Svedea.
Sen sätter du dig och bara bokar en jäkla massa till, för du kommer att göra det förr eller senare ändå, så lika bra att smida medans platserna finns.
Jag har absolut funderat på det! Men jag ska ta licensen också under nästa år, samt minst 2 träningsdagar med racehoj, så jag får se hur mycket jag hinner med.
Härligt, jag funderar också på att boka 20/4.
Gör det! 😎

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Jag har absolut funderat på det! Men jag ska ta licensen också under nästa år, samt minst 2 träningsdagar med racehoj, så jag får se hur mycket jag hinner med.

Gör det! 😎
Jag tog licens i våras med SMC Sport, inte för att börja köra Sport utan för att det var något för mig själv, och det var sjukt kul. Grym dag!

Bra att faktiskt kunna tala från erfarenhet som instruktör i School också när jag vill få steg 3-4 missbrukarna att gå över till Sport istället. 😊

Rekommenderas till alla som älskar att köra hoj, den kursen är så rolig, sett för sig själv och inte enbart i kontexten ”jag måste ha en licens”.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
20 mil till närmsta bana..nä fy böfvelen, då får det vara.
Jag har 20 krokiga mil till Sviestad. Det blir 50 härliga mil i sadeln på en dag men så har jag det lilla udda motorcykelintresset också. :hihi 🛵 :tummenupp

Edit, käre redigerare, påminner om att nä fy bövelen gäller bara om du har en tråkig motorcykel. :7peta
Men när du nu har köpt en SportHoj med bottenvrid, som dessutom av flera andra upplevs som trevlig att köra, så kanske du vill köra?
För du vill väl inte låta den bli en lågmilare?:krama

Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Svårt att jämföra Smc school med andra banarrangörer.
Smc håller trafiksäkerhets utbildning på bana med instruktörer, mat och fika…

KCS ordnar några bandagar för entusiaster,-ett betydligt enklare arrangemang …
Jag brukar åka på båda men de är helt olika 🙄😎

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
- Hyfsat sega 20 min hem efter en dags intensiv bankörning va?
Inte direkt, även om det kan gå 30 över skyltat så är det 3 timmar lugn, anpassad körning hem utan att använda broms. Jag är ingen nybörjare, jag har några tiotusentals landsvägsmil i sadeln på en Daytona som hjälper till. :tungan
Nu var det ett tag sedan jag körde en men nyare Speed Triple är sååå mycket mjukare och enklare att köra. Och köra bana med som man bör med en SportHoj oavsett bottenvrid. :7peta :fakta

Så även om nedan är ämnesflykt, se till att boka en bandag, SMC eller någon annan har inte så stor bedydelse. :tummenupp

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Jag tog licens i våras med SMC Sport, inte för att börja köra Sport utan för att det var något för mig själv, och det var sjukt kul. Grym dag!

Bra att faktiskt kunna tala från erfarenhet som instruktör i School också när jag vill få steg 3-4 missbrukarna att gå över till Sport istället. 😊

Rekommenderas till alla som älskar att köra hoj, den kursen är så rolig, sett för sig själv och inte enbart i kontexten ”jag måste ha en licens”.

Om jag tar licens genom SMC, då måste man väl ha gått alla dom tidigare ”stegen”?
Jag tror att jag ska ta licens kursen med mchk i maj.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Om jag tar licens genom SMC, då måste man väl ha gått alla dom tidigare ”stegen”?
Jag tror att jag ska ta licens kursen med mchk i maj.
Ja SMC har dispens från Svemo så våran kurs är kortare och billigare då du måste gått alla stegen i School först. Det innebär på SMCs licenskurs att vi kan hoppa över en hel del då du redan kan grunderna på en motorbana, och körtekniskt.

Men kursen ska innehålla samma saker, samma startträning osv, så den är garanterat lika kul oavsett i vems regi den ges!

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Alltså jag kör tre eller fyradagars på Gåsen, efter sista dagen sätter jag mig på hojen och kör 55 mil hem. Det kan ju inte vara så blodigt med 20 mil?
Jag kör gärna 20-30 mil hoj på en dag.
Men när jag har kört en bandag så brukar jag vara ganska nöjd efteråt.
Visst kan jag köra hoj hem om det inte är mer än ett par timmar. Blir det mer brukar jag ta bil och släpvagn.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag kör gärna 20-30 mil hoj på en dag.
Men när jag har kört en bandag så brukar jag vara ganska nöjd efteråt.
Visst kan jag köra hoj hem om det inte är mer än ett par timmar. Blir det mer brukar jag ta bil och släpvagn.
Nu har jag det där lite udda intresset att jag gillar att köra motorcykel. :hihi
Men att köra två bandagar i hyfsad hastighet, köra hem och sedan jobba två 10-timmarspass med 6 mil enkel resa till jobbet med SportHoj ska jag undvika i framtiden... :crash

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nu har jag det där lite udda intresset att jag gillar att köra motorcykel. :hihi
Men att köra två bandagar i hyfsad hastighet, köra hem och sedan jobba två 10-timmarspass med 6 mil enkel resa till jobbet med SportHoj ska jag undvika i framtiden... :crash
Tänker du gå i pension? Köra hoj tänker du väl ändå inte sluta med?

:brynad

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...